فساد گسترده مقام های دولتی در گمرک فراه
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۱    ۱۳۹۶/۹/۲۵ کد خبر: 143211 منبع: پرینت

برخی مقام های ملکی و نظامی ولایت فراه در تبانی با بازرگانان بخش بزرگ عواید گمرک این ولایت را به جیب می زنند.

محمد یونس رسولی معاون والی فراه گفته است که شبانه بین 90 تا 100 موتر بازرگانی بدون پرداخت مالیات مالیه از طریق گمرک شیخ ابو نصر فراهی وارد فراه می شوند و پول آن که اکثر موارد تا 100 هزار دالر نیز می شود به جیب های شخصی می رود.

بگفته وی، برخی مقام های ملکی و نظامی در تبانی با بازرگانان بخش بزرگ عواید گمرک این ولایت را به جیب می زنند.

پیش از این مسوولان محلی فراه گفته بودند که طالبان مسلح نیز به عواید گمرکی فراه دست یافته اند و شبانه تا 8 میلیون افغانی از این طریق بدست می آورند و از آن در خرید جنگ افزار استفاده می کنند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فراه
گمرک
نظرات بینندگان:

>>>   معاون والی شکایت دارد ، وقتی دقیق اطلاع داری مستند به وزارت داخله ودفاع ازان اشخاص اطلاع بده یا اینکه سهم خودرا بگیر وخاموش باش اگرنه ترا هم بر طرف میسازند

>>>   اگر غنی واقعا دلسوز به این خا ک باشد
باید سر از اول جدی در تمام وزارت خا نه های و ریا ست های که عا یداتی استتوسط هیا ت با صلا حیت و با وجدان روان کند تا همه قراردادی ها و پول های که در همین سا ل سپری شده باشد و تفتیش کند در غیر ان غنی خودش مردم را بازی می دهد

>>>   Khorosoni
خاک افغانستان معجزه آسا است. زیرا همه چیز ممکن است. وقتی یک مریض روانی حاکم یک کشور 30 میلیون انسان باشد واین مردم هم درسکوت فرورفته باشند..پس همه چیز ممکن است. ممکن {داعشا} شود که به علاوه یک الف اضافی افغانستان هم شامل شود.

>>>   مخالفین مسلح دولت اگر از این درک پول جمعآوری میکنند مهم نیست چون دولت ندارند، تمام روز در گدایی و قاچاق مواد مخدر دست دارند، اما اگر زمانی اراکین دولتی این کار را میکنند شرم است میگویند اگر بگندد چیزی بزنندش نمک وای به آن روزی که بگندد نمک. معاون گمرک فراه شخصی است که قبلاً در وزارت مالیه مامور عادی بود اما با جور آمد با مسؤولین وزارت مالیه به یکباره گی به حیث معاون گمرک فراه تعیین گردید. و او مجبور است به پاس و احسان که مسؤولین وزارت مالیه بر او کرده اند باید انرا ادا کند و اداکردن ان دیگه راه و روش ندارد فقط باید بر گلون غریب پاگذاشت، تجار مال بی کیفیت را وارد کند و مسؤولین گمرک آنرا بدون تکس و مالیه به داخل افغانستان اجازه بدهند. و از این راه بتواند فرمایش مسؤولین را پوره کند. به همین شکل باید به مسؤولین ولایات، امنیت، داخله و دفاع نیز حق بدهد. و چیزی هم برای خود واینده خود جمعآوری کند و چیزی هم برای شخصی که بین مامور و مسؤولین وزارت مالیه واسطه شده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است