خارجی ها مسوول فساد در افغانستان هستند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۸    ۱۳۹۶/۹/۲۵ کد خبر: 143217 منبع: پرینت

فساد در افغانستان بیداد می کند و فسادپیشگان در اینجا قدرت زیادی گرفته اند. این فساد باعث بوجود آمدن ناامنی و بی ثباتی زیادی در افغانستان شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، عبدالرووف انعامی، عضو مجلس نمایندگان، در برنامه «خبر تودی» گفت: به باور من از جانب حکومت اراده جدی برای مبارزه با فساد، وجود ندارد. همچنین بخش بزرگ و کلانی از فساد از جانب خارجی هایی که در اینجا کمک کرده اند، توسط آنها انجام شده است و حتی پول هایی که از خارج می آمد، به دولت افغانستان سپرده نمی شد. خودشان پروژه هایی را ترتیب می دادند و تشخیص می دادند و این پروژه ها تحت نظر خودشان، تطبیق می شد و حتی نظارت آن را نیز خودشان انجام می دادند.

وی افزود: آنها در برابر این فسادی که در افغانستان گسترش یافته است، خودشان مسوول هستند. پس باید خودشان هم پاسخگو باشند. بخش بزرگی از فساد از اینجا سرچشمه می گیرد و ما مصادیقی هم در این ارتباط می توانیم ارایه کنیم. یکی از مصادیقش هم این است که کسانی که برای آنها کار ترجمان را انجام می دادند حالا میلیاردرها هستند. کسانی هم که پروژه خرد و کوچکی از آنها می گرفتند، حالا پولدارهای افغانستان هستند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فساد
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   همه تقصیر از خارجی هاست ، مردم افغانستان هیچگاهی تریاک کشت نمیکنند این خارجی هاست که مواد مخدر کشت میکنند ، خارجی ها زمین های دولتی رابین خود تقسیم وغصب کردند خارجی ها تمام ادارات را سرپرستی اداره میکنند ،خارجی ها بوقت وزمان پوسته های پولیس واردوی ملی رااکمال نمیکنند ، خارجی تعیینات رابه اساس شناخت شخصی وفامیلی میکنند ، خارجی ها یک وزیر یا یک والی چهار پنج موتر تعقیبی دارند معاش این پرسونل روغنیات ومصارف ترمیم وفعال نگهداشتن این وسایط همه از بودجه دولت مصرف میشود ، خارجی ها صرافان وتجار را اختطاف میکنند وبعد پول به دالر می خواهند ، خارجی ها قاتل ده عضو یک فانمیل را از زندان آزاد کرده بودند همه این کار ها و آنچه در اینده صورت میگیرد اگر نا شایسته بود خارجی ها اگر خوب بود ما اجرا کرده ایم
ر

>>>   Khorosoni
خاک افغانستان معجزه آسا است. زیرا همه چیز ممکن است. وقتی یک مریض روانی حاکم یک کشور 30 میلیون انسان باشد واین مردم هم درسکوت فرورفته باشند..پس همه چیز ممکن است. ممکن {داعشا} شود که به علاوه یک الف اضافی افغانستان هم شامل شود.

>>>   Satari
بیاید صادقانه قضاوت کنیم‌. کدام همین مقامات در افغانستان نوکر خارجی نیست که تنها بالای این قضاوت میکنید.
کرزی نوکر آمریکا بود حالا نوکر روسیه شد.
غنی نوکر آمریکا و فاشیست قرن 21
#حکمتیار__با‌خط‌سرخ‌ نوکر حلقه بگو‌ش‌ پاکستان
عبدالله نوکر فرانسه
محقق نوکر ایران
خلیلی نوکر ایران
وکلای‌ پارلمانی نوکر سفارت خانه ها
والی ها نوکر پاکستان
وقتی این قسم مقامات غلام بر گرده ملت سوار هستند پس حالا ما درگیر خود و کشورهای خارجی تمام ذخایر کشور ما را چور و چپاول دارند. اف
حالا وقتی تمام تان نوکر هستید لعنتی ها اجازه بتی که مردم تصمیم بگیرد که خودشان یک فرد وطن دوست را ریس جمهور بسازند که وطن ما را ویران کردید.

>>>   Hakimi
نمیدانم تا چی وقت شما مرد ها و زن ها از غنی عیسوی پشتیبانی میکنین..فکر کنم اکثریت شما از اسرائیل هستین به شمول غنی کلمرغ

>>>   Salam
بعد از مسعود در ميان مدعيان رهبرى تاجيكان اگر يك (آدم) وجود داشته باشد او دكتر پدرام است ، ديگران همه تسليم شده ها ، شكمبو ها و مزدوران قبيله اند . و اما از اينكه جيبش خالى است و در دزدى و زر اندوزى بى استعداد است كسى برايش محفل نمى گيرد و برايش امضا جمع آورى نمى كند .واقعيت اين است كه پدرام با دست و جيب خالى برنده يى اصلى در اين هفده سال اخير است ، هر چه او گفت واقعيت هاى تلخ از آب در آمدند ، باور دارم كه سر انجام دوستان و دشمنانش به اهداف او صحه خواهند گذاشت ، زيرا پدرام براى عدالت مى رزمد و ديگران براى مقام و سرمايه .

>>>   حزب تحریر یا سرطان پنهان افغانستان..
بعد از حکمتیار و طالبان گروه دیگری که ماموریت پاکستان را قدم به قدم در این کشور عملی بکند. حزب تحریر است. سال گذشته در مطلبی داشته هایم را در رابطه به حزب تحریر با شما در میان گذاشته بودم. حزب تحریر در استان های پروان، کاپیسا، پنجشیر، بغلان، کندز، تخار، بلخ و بدخشان به سرعت تمام کار می کند. هدف اصلی ژنرالان آی ای آی از بین بردن انگیزه و شیرازه مقاومت و همین طور طالبانیزه کردن جوانان در این استان ها است. بنان برای بیداری، از همه می خواهم که این پیام را همگانی کنید. تا جلو این جریان مخرب و سرطانی گرفته شود.
#احمد_شاه_فرید

>>>   وطن را شورای نظار وحکمتیار مردار کرد: اینها دزدان ق رن ۲۰ و وحشیان قرن ۲۱ اند!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است