سخنان حکمتیار دو مخاطب دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۱    ۱۳۹۶/۹/۲۵ کد خبر: 143221 منبع: پرینت

حکمتیار به پرسش خبرنگار پشتون پاکستانی می گوید: من با طالبان تماس های مفیدی دارم. در سطوح مختلف پیام های خوبی از آنها برای صلح گرفتم.

این سخنان حکمتیار مرا به یاد گفته های قبل از صلح اش با دولت انداخت که می گفت جنگ علیه دولت را ما به پیش می بریم. اگر ما با دولت به توافق برسیم جنگ تقریبا پایان می پذیرد. وقتی صلح شد برعکس جنگ شدت پیدا کرد. وقتی از کریم نماینده حکمتیار پرسیدند چرا بجای پایان جنگ بر عکس شدت گرفت؟ ایشان با کمال دستپاچگی از دهن اش پرید گفت که ما در جنگ نقش مهم و اساسی نداشتیم.

حالا هم طوری دروغ سر هم می کند که انگار مهره مهمی برای جذب طالبان در دولت است. خود را به بی خبری می زند که لعنت نامه رهبر طالبان به حکمتیار هر روز در صفحات اجتماعی دست به دست می چرخد.

اگر جناب حکمتیار در گروه طالبان جایگاهی به اندازه ارزن می داشت لااقل وقتی علیه حکومت در جنگ بود، یک ایتلاف با طالبان علیه دولت درست می کرد. طالبان هیچ وقت حکمتیار و گروه چهار نفره او را قبول نداشته و ندارند. قبلا شاید از او نفرت نداشتند اما حالا از او را(با عرض معذرت) از حیوان هم پست تر می دانند. وقتی به پیام رهبر طالبان گوش دهید متوجه خواهید شد.

این سخنان حکمتیار دو مخاطب دارد. یکی دولت است و دیگر پاکستانی ها. برای هر دو می خواهد بگوید او شخص مهم است. اگر پاکستانی ها فریب او را بخورند می توانند نقش مهم به این مردک بدهند اما خبر ندارد که از نظر پاکستانی او یک مهره سوخته است. آنها هیچ وقت به این مهره سوخته نزدیمک نمی شوند اما دولت افغانستان شاید فریب این شیاد را بخورد.

هروی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   Amirzada
فلسفه سیاسی " مقاطعه" در دولت وحدت ملی چیست؟
فلسفه سیاسی مشروعیت و تداوم حکومت های معروف به" دولت وحدت ملی" در سیستم سیاسی دولت های معاصر اینست که در صورت بیرون شدن یکی از اعضای دولت وحدت ملی از حکومت، دولت وحدت ملی مشروعیت سیاسی خود را از دست داده، منحل اعلام میشود و انتخابات زود هنگام بر گزار می شود.
در بحران سیاسی پیش آمده میان جمعیت اسلامی افغانستان بحیث یکی از بنیانگذاران و پایه های مشروعیت سیاسی حکومت وحدت ملی، اگر جمعیت اسلامی از حکومت خارج میشود، توافقنامه سیاسی فلسفه سیاسی موجودیت و مشروعیت خود را از دست می دهد. در نتیجه دولت وحدت ملی فرو می پاشد.
اصطلاح"مقاطعه " در قطع نامه جمعیت اسلامی افغانستان بحیث پیش شرط مقام ولایت بلخ به معنای پایان عمر حکومت وحدت ملی نیز است. رئیس جمهور توافقی صلاحیت بر کناری اعضای تیم خود را از حکومت دارد، چنانچه در مورد جنرال دوستم این کار را در شکل تبعید کرد. ولی صلاحیت برکناری تیم مقابل را ندارد.
صلاحیت های رئیس جمهور و رئیس اجراییه توافقی از قانون اساسی سر چشمه نمی گیرد، بلکه از توافقنامه سیاسی با تضمین جامعه جهانی تعریف و محدود شده است.
تمامیت خواهان تصور می کنند که با بیرون شدن جمعیت اسلامی از دولت وحدت ملی حکمتیار خلای آنرا پر می کند. فراموش نباید کرد که جمعیت اسلامی با متحدین شان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۴را برده بودند، نه حکمتیار تروریست بین المللی مقیم کمپ شمشتو.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است