رهبران حکومت! اگر می خواهید ملعون و زبون نشوید
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۰۱    ۱۳۹۶/۹/۲۵ کد خبر: 143223 منبع: پرینت

در این شکی نیست که حکومت وحدت ملی یک حکومت نامشروع، توافقی و براساس جانفشانی های جان کری وزیر خارجه آمریکا تشکیل شده است نه بر اساس اراده و آرای واقعی ملت افغانستان. در این هم شکی نیست که این حکومت جز تخریب وحدت ملی، افزایش گرایش های قومی، سمتی و زبانی، گسترش دامنه های جنگ و ناامنی، افزایش فقر و بیچارگی و ترویج فرهنگ معافیت و قانون شکنی، چیزی دیگری را نثار ملت افغانستان نکرده است.

بنا در این برهه حساس زمانی، رهبران حکومت وحدت ملی، نخست ازهمه باید اختلافات درونی، حذف اندیشی، چند دستگی، انحصارگرایی و استبداد جویی را فورا متوقف سازند. مطابق ماده پنجم قانون اساسی، وظایف دولت را درک نموده پیرامون تطبیق قوانین، دفاع از استقلالیت، حاکمیت ملی، تمامیت ارضی، تامین امنیت و قابلیت دفاعی کشور، اقدامات جدی و اساسی را روی دست گیرند.

رهبران حکومت وحدت ملی، مطابق ماده ششم قانون اساسی، تغییرات بنیادی را برای اصلاح نظام روی دست گیرند و به ایجاد یک جامعه مرفه و مترقی براساس عدالت اجتماعی، حفظ کرامت انسانی، تحقق دمکراسی، تامین وحدت ملی، برابری میان اقوام و انکشاف متوازن درهمه مناطق کشور، خود را پابند و متعهد بسازند و مطابق ماده بیست و دوم قانون اساسی از هرنوع تبعیض، تعصب و برتری جویی اجتناب ورزند.

رهبران حکومت وحدت ملی، باید هر چه زودتر جلو آن عده از رهبرنماها را بگیرند که برای حصول مقاصد شخصی به اختلافات قومی و سمتی متوصل می شوند. روند سرکوب هراس افکنان را سرعت بخشند و جلو هر گونه حرکات، بیانات و اقدامات تنش زا، حساسیت برانگیز ونفاق افکنانه را نیز بگیرند. نقش جوانان را در سطح رهبری کشور افزایش دهند و فضای همدلی، همدیگر پذیری و قانون پروری را ایجاد نمایند تا افغانستان به درستی به سمت ملت سازی در حرکت افتد.

در غیر آن این رهبران جز وحشت آفرینی، دهشت پروری، قانون شکنی، برتری جویی، ددمنشی، مزدوری، وطنفروشی، تخریبکاری و انسان ستیزی، برای تاریخ و نسل های بعدی افغانستان و جهانیان چیزی دیگری بجا نخواهند گذاشت و نزد خدا نیز شرمنده، زبون و ملعون خواهند بود.

رحیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
وحدت ملی
نظرات بینندگان:

>>>   با درود و سلام جناب رحیمی از ابراز نظر شما نظر به
ماده های قانون اساسی کشور من تشکر میکنم.
ولی ایکاش این وثیقه ملی مورد احترام دولت مردان کشور قرار گیرد. ......

>>>   اصلا ریس جمهور ما وشما بی غیرت ها
ترامپ است نه ع و نه غ انها غلا مان حلقه به گوش هستند

>>>   اینها که هم زبون شده اند هم ملعون
از این بیشتر گنجایشی برای زبون شدن و ملعون شدن ندارند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است