انجنیر داوود بجای عطامحمد نور در بلخ مقرر گردید
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۲    ۱۳۹۶/۹/۲۶ کد خبر: 143225 منبع: پرینت

حکومت وحدت ملی به جای عطامحمدنور، انجنیر داوود را بحیث والی بلخ مقرر کرده است.
یک منبع از ریاست جمهوری با اعلام این مطلب اظهار داشت که این تصمیم با تاکید داکتر عبدالله اتخاذ شده است.

در همین حال، مسوول مطبوعات ریاست اجرایی گفته است که ما از نور خواسته ایم که ولایت بلخ را ترک بگوید. در غیر آن به گزینه های دیگری متوسل خواهیم شد.

عبدالله در عوض اینکه ریاست اجرایی را مدیون تلاش های عطامحمد نور بداند، علیه او اقدام نموده است.

یک گزارش دیگر از سفر هیات اعزامی حزب جمعیت اسلامی به بلخ رسیده است که حکایت از به نتیجه نرسیدن گفتگو با والی بلخ را می رساند.
هیات اعزامی حزب جمعیت نیز در میان خود اختلاف دارند که بر بودن آقای نور در بلخ تاکید کنند یا مخالف بورزند.
اما آنچه به دست ما رسیده است بی نتیجه ماندن این گفتگوها است.

همانگونه که بخش سیاسی این سایت در اوایل انتخاب عبدالله به عنوان نماینده تاجیک هشدار داد که این فرد بیشتر معامله گر است تا یک مقتدر سیاسی، امروز بر همه ثابت شده است که عبدالله کاسه داغ تر از آش شده و بجای دفاع از اقوام غیر پشتون در ریاست اجرایی، به دفاع از پشتون ها برخاسته و دیگر اقوام را برای بقای ریاست اجرایی، معامله کرده است.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
عطامحمدنور
نظرات بینندگان:

>>>   ع می ترسد که گویا با رسید ن به قدرت نور من از همین پوست شاید بر طرف شو م ومی خو اهد نور را از صحنه خارج نماید
بود نیست

>>>   حکومت وحدت ملی به تمام اقوام افغاتستان که خود را تبع افغانستان و افغان میداند احترام قایل است به جز از دزدان و چپاړلګران داکتر صاحب عبدالله و غنی باید هردو یکجا مبارزه علیه این ... شروع نموده و به محکمه بکشاند چون این قاتلین نابخشودنی هستند

>>>   اگر استاد امر کند تمام شمال به پا می ایستد.
داگز و دا میدان

>>>   آقای نویسنده شما یکبار یادآور نشدید که نامیده از سیاست اطلاعی ندارم، ایشان روی تصادف به مقامی رسید که لیاقت چنین مقام در شان آغا دیده نمی شد.
نور یک اپورتونیست و همزمان خودفوخته است که در مقطه خاص توانایی مافیایی در خود داشت اما سیاستمدار نبود و توانایی اداره یک ولایت را هم بدون مشعوره باداران بیرونی که علایق خود را تعقیب میکنند نداشت ورنه چنین اشتباهات را نمیکرد، به مفهوم دیگر برای این مقام فرو بی کفایت است.

>>>   عبدالمنان شیوای شرق
شوپنهاور گفته بود: کله روباه باش و دم شیر نه.
حالا بر جمعیت اسلامی است که چه گونه راهبرد و چشم انداز سیاسی اینده خود را تعیین می کند. به نظر من هر گونه کوتاه امدن، دهن کجی به فرستاده های امریکایی و یا مهره های غنی خیانت نابخشودنی است.
برماست که وضع را انگونه تدبیر کنیم که حریف فردای مان را امروز ویران نکند. هرچند بسیاری ها،عادت به کارمند بودن و فرمانبردار بودن کرده اند و مهره سوخته خوان قدرت اند. اما انتظار این است از خواب زمستانی شان بیدار شوند. دلیل جسور شدن طرف سهل انگاری و فرصت سوزی ماست.
حالا بر جمعیت است که کله روباه می باشد یا دم شیر ؟
فردا در نظر گاه راهبردی جمعیت چه تفسیری دارد؟ چه رهیافت و الهامی برای اینده این جمع درخشان خواهد شد؟ دوباره تکرار شکست است یا پدیدار یک چیرگی بر محرومیت و انزواست؟ پاسخ می خواهم از یک نسل از یک تاریخ و از یک مبارزه تاریخ آفرین!

>>>   داود بجای عبدالاه مقررنشده بلکه عوض عطا محمد نور مقرر شده است.کار نیک است .خداوند سیرش کند.
بهیر بدخشی.

>>>   اگر استاذ امر کند تمام دزدان وجنایتکاران در چور شروع میکنند بشمول خودت.
دزد بگیر از کابل.

>>>   عبدالا قندهاری خاین مادر زاد بود

>>>   بلي حكومت وحدت ملي احترام قائل است ولي بعد از اقوام غلجايي و احمدزي

>>>   Arianfar
جنگ اعلام ناشده ارگ در برابر شمال:
راهبرد بسیار خطرناک ارگ این است که می خواهد شمال را با نیروی حزب اسلامی، طالب و داعش از دست جنبش، جمعیت و شورای نظار بیرون بکشد و سپس در فردای برافتادن رزمسالاران شمال، با سر دادن شعار مبارزه با تروریسم به یاری امریکا و حتا روسیه خود بر سرتاسر شمال تسلط یابد. این راهبرد که بر پایه سنجش های نادرست بنیاد ریخته شده است و بر شالوده نگرش های کوتاهبینانه تبارگرایانه استوار است، می تواند برای کشور بسیار زیانبار از کار برآید و آن را به سوی جنگ های بی پایان فرسایشی خونبار بکشاند. این راهبردی است که از روز نخست روی کار آمدن کرزی تا به امروز بی چون و چرا در راس همه برنامه های ارگ نشینان گذاشته شده است. در همین راستا است که میدان فراخی را فراراه تاریک اندیش ترین نیروهای واپسگرا گشوده اند و از همین رو از آنان پشتیبانی همه جانبه می کنند. از همین رو است که جغرافیای جنگ را تغییر دادند و به شمال آوردند. دردمندانه و شوربختانه مادامی که سردمداران ارگ در خواب افیونی تاریخ فرورفته اند، نیروهای ارتجاعی وابسته به پاکستان و کشورهای عربی از این فرصت طلایی بهره برداری های فراوانی نموده، در شمال چنان ریشه دوانیده اند و چنان شبکه های پر شاخ و برگی را تنیده اند که ریشه کن کردن آن سال ها چه که دهه ها زمان می برد. طرفه این که این راهبرد صد در صد به سود پاکستان است که توانسته است به یاری این گروه های تندرو شبکه های جاسوسی و خرابکاری خود را در سرتاسر کشور ما پهن کنند.
اشتباه محاسبه ارگ در این است که گمان می برد که به تنهایی حضور امریکا تضمین جاودانی برای تحکیم سلطه بی چون و چرا و ابدی شان در ملک خداداد است. از این رو، نادرست می پندارد که همه چیز تحت مدیریت است. چنان چه باری اشرف غنی احمدزی هنگامی که کندز سقوط کرده بود، اعلام داشت که نگران مباشید، همه چیز تحت مدیریت است. غافل از این که روزی می رسد که همه چیز از مدیریت بیرون شود. خطر بزرگ در این است که به محض ضعیف شدن نیروهای شمال، پاکستان می تواند به یاری حزب اسلامی، طالب و داعش با راه اندازی کودتایی برج و باری ارگ را براندازد و باندهای کرزی و احمد زی را که نه از پشتیبانی مردمی برخوردار اند و نه کدام تکیه گاه نظامی نیرومند سرسپرده دارند، به یک گردش چرخ نیلوفری به زباله دانی تاریخ بیفکند.

>>>   Lalee
امروز در زیر نام واژه افغان Afghane در صفحه ویکیپدیا برخوردم ،تعریف های زیر از هویت ملی خود خواندم که، از هیچکدام آن نمیباشم.
من این جا نمی خواهم مباحثاتی نژادی و نژادپرستانه را دامن بزنم، چون از آن چیزی که نفرت دارم نژاد پرستی میباشد. اما این یک تذکری به آنهایی میباشد که امروز حتماً میخواهند واژه را بنام افغان در شناسنامه های ما درج نمایند.
سه چیز اینجا ذکر شده است
1- افغان اسم نژاد سگی میباشد که در کشور های آسیایی میانه زندگی میکند و چیزی جالب که اینجا خواندم که،اسم این سک از طرف انگلیس ها به حیث نژاد ثبت شده است.
2- قبایلی پشتون که در کشور های افغانستان و پاکستان زندگی می کنند.
3- یک نوع چرس (حشیش) که در افغانستان تولید میشود.

حالا من نه سگ تازی هستم که انگلیس ها اسم او را افغان نامیده اند، نه جز قبایل پشتون و نه چرس هم در زندگی خود کشیده ام چی برسد که اسمم چرس نامیده شود.
این جا از مسولین که حتماً اسم افغان را در شناسنامه من ثبت می کنند، خواهش داریم که تعریف های را که با من هیچ رابطه‌ای ندارند از ویکیپیدیا حذف کنند. تا فردا اگر من جایی خود را به اسم افغان معرفی دارم با چیزی های که در بالا ذکر شد عوضی گرفته نشوم.

>>>   استاد امر کرده نمی تواند!

>>>   Shaheer
بنازم این چنین‌ والی را که ریس جمهور در برکناری اش باید ۵ سال تمام حکومت خود را در تصمیم گیری سپری کند و آخر هم نتواند.
نور ریشه مردمی دارد او ظرف شوی غنی که از آمریکا آمده و میخواهد فرزندان اصیل این خاک را به حاشیه بکشاند. این آرزو را به خاک خواهی برد.

>>>   همایون صادقی
اینها در کعبه برای امیران و شاهان عرب تعهد داده اند که به سر سوزن از ایدیولوژی اخوانیزم و خدمت به شوونیست ها عقب نروند .
بخاطر سبکدوشی از یک مقام ولایت برای استادعطا همه ایشان امشب شب نشینی در حانه عبدالله دارند تا استاد عطا در کرسی ولایت باقی بماند .
اینها برای زبان فارسی که هر روز مورد آماج حملات و فحش در رسانه و بوسیله غلام ایشان سید شفیع عیار و دیگران قرار میگیرد و برای تاجیکان که شب و روز از سوی اولاد های امین و نجیب به رهبری غنی به شهادت میرسند یکبار شب نشینی نکردند و قاطعیت از خود نشان ندادند .
ارگ با اینها معامله میکند و اینها به چند چوکی معاونیت و شاید معاونیت ریاست جمهوری یعنی چوکی حاجی صاحب احمد ضیا مسعود از نام تاجیکان سر تعظیم فرو خواهند آورد .
همینکه در خانه عبدالله قندهاری همخ ایشان گردهم آمده اند این عمل ایشان گواهمند تسلیمی ایشان به قبیله است .
ابنها چرا با عدالتخواهان همدست نمیشوند که پیوسته به دامن عبدالله پناه می برند .
بالای ابنها زمانی اعتماد کرد که اینها نظام فدرالی را مطرح کنند .
اینها با بازی های موش و پشک تاجیکان فریب داده و از آنها بخاطر سرمایه اندوزی ایشان استفاده ابزاری کرده اند .

>>>   Khorosoni
در این معامله خاینانه از ... فهیم قسم گرفته الی عبدالله قندهاری که مار آستین تاجیک های بی غم باش اند دست دارند. وهنوزاین مار آستین را که گویی برای این نامردان همچون گاو شیر میدهد ایلا دادنی نیستند. این بدبختی امروز سبب اش ؛ حماقت تفکر اخوانی است وبس

>>>   رستگار دهگان
هوشیار به دوستانیکه استاد عطا را تخریب میکنند.
خطا و اشتباه یکی از خصایص انکار ناپذیر هر انسان است. استادعطا هم نمیتواند بدون عیب و عاری از خطا و اشتباه باشد؛ اما این حقیقت را نیز باید پذیرفت که در شرایط کنونی استاد عطا یگانه خار چشم فاشیسم است؛ و برکناری او آرزوی هر فاشیست است. از والی یک ولایت نباید انتظاراتی داشت که باید از پوتین داشت. فاشیست ها نه دین و نه عقیده ای دارند؛ نه تعهدی به مردم و کشور؛ هر آنچه که آنها را به قدرت برساند و حاکمیت شان را تضمین کند؛ به آن گردن مینهند. از جانب دیگر یاران و همسنگران استادعطا کسانی که قهرمان ملی و استاد شهید را از پشت خنجر زدند؛ و بجز سیم و زر به هیچ چیزی نمیاندیشند؛ او را نیز در کارزار رویاریی با فاشیسم و توطئه جهانی تنها گذاشتند.
در وضعیت کنونی تخریب استاد عطا آب ادانداختن در آسیاب فاشیسم است.

>>>   Joya
برخورد لفظي غني-عبدالله شايعه پراكني فيسبوكي هاي رياست اجرايه است حقيقت ندارد.
فقط براي ره گم كردن مردم، حالا مردم به ماهيت عبدالله پي برده اند كه ميش در لباس گرگ ماده است.

>>>   جنبش عدالت خواهی تاجیکان
جاوید فیصل خفاش اجراییه میگوید ، اگر استاد عطا از مقامش کناره گیری نکند، از قول اردوی شاهین کار خواهیم گرفت، چی زمانه شده است، خوب دوستان که میگفتند داکتر عبدالله نا سپاس نیست و به این موضوع باور نداشتند، چی گفتنی دارند؟

>>>   ما افغان نيستيم
تازه از بلخ!
جنگ قومي آغاز ميشود....
قول اردوي شاهين به دستور اشرف غني در حالت آماده باش قرار دارد تا بعد از اينكه اشرف غني استاد عطا را از ولايت بركنار كرد نيرو هاي طرفدار استاد عطا محمد نور را سركوب كنند.
پ ن
در اين جنگ اما اوزبيك و تاجيك در جغرافياي خود به قوم افغان سر فرود نخواهند آورد.
در صورتيكه اين حالت ادامه يابد ناقلان شمال به دوزخ فرستاده خواهند شد با برادران طالب و داعش خود يكجا.

>>>   خراسان بزرگ شمال افغانستان
برادران تاجيك نگذاريد اجنبي ها بالاي فاميل هاي تان در ولايت تان حكومت كند از نور تاجيك تبار حمايت كنيد

>>>   Etemadi
يك والي كه سالها مبارزه كرده، وطن خويش را دوست داشته، امنيت آورده، باز سازي كرده، ميدان هوايي ساخته، خط ترين را آورده، در بين مردم اش بوده، كدام منطق اجازه مي دهد وي كناره گيري كند؟ بلخ زادگاه مولانا، مردم و صاحب دارد! زور اشرف غني، حنيف اتمر و عبدالله بي خاصيت و بي كفايت هرگز به استاد عطا والي بلخ، بخدي، ام البلاد يكي از شهر هاي بزرگ خراسان ديروز و افغانستان امروز نمي رسد.

>>>   او مردم حالی همین معلمک چرا به عزت استعفا نمیته ایا در این موقف تا به قیامت می ماند ...واضح است میترسد ... به گفته داکتر غنی اگر نمیترسی این غوغا برای چی ههه... ! خو اگر مخالفت سیاسی میکنی دور از موقف هم ممکن است .. حالی که پول از امریکایی ها خو زیاد بوجی کدی و کله ات را به کار بیانداز که تصمیم هم از همین خارجی ها است که تو بر طرف شویی حال خو بچه هایت تره تره در پهلویت عکس میگیره از پول امریکایی ها تحصیل هم کردن همینقدر نمیگن که او بابه بازی به سوی دیگر در حرکت است بیا میدان را ایلا کو چی در شاخ گاو خوده بند کدی .. پسر به پدر مینویسد ... ای فرزند فرازنه ای قهرمان ای خداوندگار بلخ بچه بی عقل ! سیاست بفهم و پدر ات را هم بفهمان راستی تو خو طفل هستی حد اقل از همو پول های دزدی شده پدرت یک مشاور استخدام کو اگر نی ترامپ سیاست اش همین است که پول خود را از دهن تان میکشه باز بی ایزار میمانین ...
بی عقل ها ره!

>>>   انجنیر داود گزینه ای جدید نیست درزمان کرزی هم اقربا ونزدیکان وی طبل ولایت زدند وبه همدیگر تبریک وتهنیت نثار نمودند تا بلاخره موقع برای رسیدن به این مامول مساعد نگردید واین شایعه هادروغ از اب درامد ویااز او به حیث اهرم فشار کار گرفتند ودوباره به حالش رها نمودند حال که یکبار دیگراین اوازه سر زبان ها افتیده ووالی پدر {انجنیر داود}در صدد احراز مقام ولایت اند در لندن میان هواخواهانش جشن وپاکوبی اغاز گردیده مانند همیشه عده ای جیب هارا بزرگ دوخته اند تا بیایند مزار وچور چپاول را اغاز نمایند انها که از سالیان دراز درهمچو خیال وخوابی روز ها را شب ساخته اندنیک میدانند که از ان لاین وگیم های کمپیوتری چیزی به دست نمی اید یگانه راه زر اندوزی وجمع اوری ثروت ومکنت احراز همین مقام است ولی بگمان من این کرسی به این تن نحیف وضعیف وبیمار بسیار بزرگ است وپیش برد امور ولایت بلخ سزاوار شخصی با متانت وحلیم وبردبار وفارغ از هرنوع عقده مندی وکینه توزی است وبس
روف از سمرقندیان

>>>   Habibi
خیلی ها از خود فروختگان و غلامان اجنبی پروفایل جعلی بنام تاجیک تبار و سمت تاجیکان، ساخته اند، که خیلی ها فریب ایشان را میخورند، از همه هموطنان و دوستان آرزو برده میشود تا فریب همچون اشخاص مزدور را نخورند، و به مبارزهء خود علیه اوغان و هواخواهان اوغان، این دشمنان مردم و سرزمین مان مبارزه نمایند، تا این پدیدهء شوم محو و نابود گردد.

>>>   این گزارش از بنیاد بی اساس است. شیرشمال در جایگاه خود باقی است ان شاءالله

>>>   أين رويا شمال انشااله به زودوا از أين تيكه دارى خلاص ميشود و بر علاوه از نزدش بخاط چور وچپاول كه كرده است به مراجع عدلى معرفى خواهد شد

>>>   من تمام این نوشته ها را خواندم به این نتیجه رسیدم که همین چند تن خاین وطنفروش جاسوسان ای اس ای میخواهند به اسم های جعلی یکی بطرفداری از ارگ و دیگری بطرفداری از والی بلخ با سخنان کاذب شان بنام دوست و طرفدار ارگ عنوانی والی بلخ الفاظ ناشایسته مینویسند و همچنان همین اشخاص اسمای جعلی بنام دوست والی بلخ سخنان نادرست را بجانب ارگ ریاست جمهوری نوشته اند در حالیکه انها نه دوست و طرفدار والی بلخ هستند ونه از ارگ ریاست جمهوری بلکه انها دشمنان خاک و مردم افغانستان و از جمله جاسوسان ای اس ای پاکستان هستند و میخواهند پلان ای اس ای را که همانا نفاق جنگ و کینه بین هموطنان ما ایجاد کنند تا ای اس ای پاکستان به اهداف شوم شان در کشور دست پیدا کنند برادران متوجه دشمنان خاک و مردم تان باشید و فریب چنین سخنان خاینین را نخورید.

>>>   عبدالله کی است که تصمیم در باره نور بگیرد عبدالله خودش احسان مندی عطا محمد نور باشد در این پوست رسید از برکت آن است

>>>   کاری خوبی شد یک جنایت کارسابقه احمق ازحکومت کردن بالای مردم برطرف شد به امیدمردار شدن عطا وغیره جنایت کاران افغانستان

>>>   ههههه معاون سخگوی هم قندهاری است اونها همه یک مشکل دارند که......مردم میداند

>>>   اين وطن بالاخره از دست پرچمي ها /خلقي ها نابود ميشود. در پشت پرده كودتاي داود همين .... ها ظهور داشتند، كودتاي هفت ثور از طرف همين جاسوسهاي وطن فروش به عمل امد، در صفوف مجاهدين اينها رخنه كردند، با تسليمي به آي آس آي ، زير نام طالب همينها مردم را به خاك و خون كشيدند، همين غني كلمرغ در پهلوي داكتر نجيب خيزك ميزد، اتمر خادست صد ها إنسان وطندوست را سر به نيست كرد، همچنان استانيكزي خلقي، خاين، جاسوس. موره ديگريكه هميشه بخاطر بقدرت رسيدن سازش كرده، به همه معلوم است. حالا هم همين چهار نَفَر به سرنوشت وطن بازي ميكنند. اينبار فقط كارت قومي بدست دارند و بخاطر بقائ خود اقوام و ولايات را بأهم مياندازند. ما مردم چه وقت بيدار ميشويم؟ چه وقت از تعصبات كور كورانه دست ميبرداريم؟ چه وقت متوجه ميشويم كه اقوام با يكديگر دشمني ندارند، بلكه اين چند چهره شناخته شده ، مردم را بأهم مياندازند .

>>>   فردوس آریایی

موضع ما ایستادگی است!
به قول شهید بلخی:
بامستبد که پنجه زدم حق نمی دهد
حق را به ضرب زور گرفتن ضرورت است
حکومت وحدت ملی مشروعیت قانونی ندارد ودر مشروعیت توافقی اش استاد عطا رکن اساسی موافقت نامه است.
یا غنی حکمش را پس می گیرد یا ما باید برای " خلع ید" ی غنی ازقدرت کار کنیم. مشروعیت حضور غنی در قدرت از مشروعیت توافقی است که با جمعیت واستاد عطا داشته است.
حتی؛ تا سر حد تجزیه در بد بینانه ترین حالت باید ایستادگی شود، تا حساب کار عاقبت تبیعیض وتعصب به دست شان بیاید. در خوش بینانه ترین حالت تا اجرای کامل ومورد به مورد توافق نامه حکومت وحدت ملی استاد از سمت شان کنار نروند.
لویه جرگه باید دایر شود وقانون اساسی تصحیح شود، نظام از ریاستی به صدارتی تغییر کند در غیر آن غنی در کابل حکومت کند ما در شمال، و الا اگر به خواست ها وفیصله های ارگ وقعی بگذاریم، دو دسته ودست بسته خود را به کام مرگ ونابودی کشانده ایم، وبار سنگین ملامت نسلهای بعد را نیز به دوش کشیده ایم. شما را دل تان، به موضع جمعیت هم کاری ندارم، به عنوان یک عضو این گروه موضع ما این است که نوشتیم.

>>>   به جواب آرینفر.
محترم!! شما در نهایت خواسته اید قهر و غضب خود را در لابلای کلمات بیان کنید مثال ها و اشاره های بی ربط سیاسی شما به این حادثه فقط میتواند طرز دید شما باشدو از جریان های سیاسی و معامله های جاری سیاسی نااگاهی شما را نشان میدهد.
میاییم به جوهر مسله وان اینکه اقای نور نه یک سیاستمدار است ونه هم کدام ادم تحصیلکرده مسلکی خداوند استاد ذبیح الله را جنت برین نصیب کند اگر زنده میبود عطا را کسی نمی شناخت.یک چپه گرمک امد وعطا به قدرت رسید.این جناب از یک گپیچه و یک جوره کلوش امروز دریشی های ایتالوی بتن میکندوسرمایه اش از بلیون بالا رفته تا حدی که نظاره گران خارجی را مجبور ساخت تا سرمایه های ملیون دالری او را در بانک های خارج به حال منجمد قرار دهند.
اگر این پول ها ثمره دزدی و خیانت او نیست چرا صدا بلند کرده نمی توانددر حالیکه زبان دراز این اقا تا ارگ به اسانی میرسد.

>>>   در کنارشدن اقای عطامحمد نور نه تنها که قومگرایان ارگ نشین ارزوی دیرینه شان بود سفیر انگلیس که بنوشته کتاب اقای اسپنتا با وصف بیشتر از پنجاه و دو فیصد رای انتخابات را با حمایت همین اقای عطامحمد نور تیم تحول و همگرایی بدست اورده بودند به خواست سفیر انگلیس در افغانستان به نمایندگی از کشور های که نظامیان شان در کشور ما مستقر اند انتخابات را بدور دوم کشاندند و با رای های تقلبی در صندوق های انتخابات و با تفاهم سیاسی حکومت بنام وحدت ملی را شکل دادند هم انگلیس حامی پاکستان ترورست پرور وهم قومگرایان پشتون در داخل ارگ و هم با خیانت و نمک بحرامی داکتر عبدالله در کنار ساختن عطامحمد نور از همان در خواست بیشتر از یکسال قبل اقای نور که با خم و چم و یک شب در اقامتگاه اقای نور غنی احمدزی بالایش افسانه سرایی کرده بود کار گرفتند و اسعفای انرا الان کردند .

>>>   محمد همایون صادقی
اخوانیزم موریانه بود که در جان تاجیک ها جا گرفت .
شوونبست های پشتون بشمول گلبدین نه نعره تکبیر سر میدهند و نه نعره کبگیر و نه در فکر اسلام استند .
آنها اسلام ، کمونیزم ، مارکسیزم ، امپیریالیزم را ابزار به قدرت رسبدن ایشان استفاده میکند به یکی از اینها باور ندارند .
برای شوونیست های پشتون نخست قومیت دوم قدرت سوم در هنگام ضرورت خدا مطرح است .
اخوانی های تاجیکتبار ما از ترس دوزخ از بس که جانماز هموار کرده اند و مدهوش شده اند و سر به سجده گذاشته اند شوونیست ها و فاشیست های پشتون اگر لباس ایشان را در هنگام نمازخواندن از تن ایشان در بیاورد باز هم نعره تکبیر میگویند .
غنی روانی با وجود کشتار های بیشمار غیر تباریش یک کار خیر کند همه رهبران اخوانی حزب جمعیت را در سفارت اوغانستان در پاکستان مقرر کند و از برکت دعای ما خداوند برای غنی رحم خواهد که مغزش را به مغز انسان تبدیل کند .

>>>   Baha
عطای نور به عنوان یک انسان مبارز در جبهه مخالف ارگ و مزدوران تاجیک ارگ موقف گرفت و به یک هیرو مبدل شد و اما شرمندکی تاریخ از آن کسانی باد که موازی با ارگ برای نابودی شمال و عطای نور شعار دادند و امروز امرالله صالح هم هویت جاسوس مآبانه خود را با خط سیاه بر پیشانی خود نوشت.

>>>   پشتونها به مساوات برابری و احترام ارزش های متقابل دیگر اقوام باور ندارند. بهترین کاری که آنها میکنند اینست که بزور ویا به رضا یکسان سازی میکنند و اسمش را هم گذاشته اند وحدت ملی. هویت دیگران را هذف میکنند و همه را به جبر افغان نامگذاری میکنند و این یکسان سازی جبری را وحدت ملی تلقی میکنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است