باید از برنامه های امنیتی در پایتخت حمایت کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۰    ۱۳۹۶/۹/۲۶ کد خبر: 143241 منبع: پرینت

حرکت اخیر فرماندهی گارنیزیون کابل در راستای جمع آوری اسلحه غیر قانونی٬ تجدید نظر روی پروسه توزیع جواز حمل اسلحه، متوقف ساختن وسایط شیشه سیاه یک حرکت مصلحت اندیشانه در قسمت تطبیق قانون و تامین منافع عامه بوده که باید از آن حمایت گردد.

اخیرا گارنیزیون کابل به عنوان هماهنگ کننده امور نظامی و امنیتی پایتخت کار جمع آوری اسلحه غیر قانونی و متوقف ساختن وسایط شیشه سیاه را آغاز کرده و پروسه جدیدی را مبنی بر توزیع جواز حمل اسلحه روی دست گرفته است. اگر به وضعیت ناهنجار امنیتی در پایتخت دقیق شویم در کنار وقایع تروریستی و وقایع جنایی عامل دیگری از ناامنی در پایتخت بوده که زمنیه اضطراب و نگرانی شهروندان کابل را به بار آورده است.

امروز بیشترین جنایات که در پایتخت صورت می گیرد از انتقال تروریستان گرفته تا آدم ربایی، سرقت، قتل ... عاملان بیشتر از وسایط شیشه سیاه استفاده می کنند. ضمنا موجودیت اسلحه غیر قانونی آن هم به شکل وافر یک تهدید جدی را فرا راه تامین امنیت و مصونیت شهروندان به بار آورده است که انتقادهای زیادی را نسبت به مسوولان امور در پی داشته است.

بدون شک این نگرانی و تقاضای مردم از مسوولان بوده است که دولت را واداشت تا غرض جمع آوری اسلحه غیر قانونی، متوقف ساختن وسایط شیشه سیاه اقدمات تازه را روی دست گیرد و گارنیزیون کابل را مامور این برنامه سازد. مردم افغانستان که طعم تلخ قانون شکنی، زور گویی و استفاده جویی ها را دیده اند جدا به این باور اند هر حرکت که در راستای منافع مردم، حفاظت از مردم، بخاطر مردم و به بنیاد قانون باشد باید حمایت شود.

با آنکه حرکت اخیر فرماندهی گارنیزیون کابل یک حرکت مصلحت جویانه و خیرخواهانه است اعتراض و مخالفت نسبت به آن شنیده می شود. با تاسف شماری از نمایندگان مردم در خانه ملت در جمع مخالفان این برنامه اند و به اصطلاح پرس و پال از محافظان نمایندگان مردم و یا هم تلاشی وسایط آنها را خلاف قانون می دانند. در حالیکه نمایندگان مردم در خانه ملت خود قانون ساز اند و خلاف ورزی از سوی آنان زیبنده نیست.

ما قصه دردناکی از قانون شکنی هایی داریم که با تاسف به افراد مشخص و با نفوذ در جامعه ما بر می گردد. چند روز قبل محافظان یک پوسته امنیتی در ساحه پلچرخی کابل از سوی محافظان یک شخص زورمند صرف به این دلیل لت و کوب شدند که آنها خواهش کردند تا وسایط این آقا پروسه تلاشی را رعایت کند. ما خبر انتقال مسوول استخبارات طالبان را ذریعه یک موتر رنجر آن هم از سوی یک مقام امنیتی محلی از بغلان به کابل را فراموش نکرده ایم و ده ها قانون شکنی دیگر.

پس این اسلحه غیر قانونی، موتر شیشه سیاه و فرد زورمند است که عامل یک جنایت می شود برای مهاری این چنین یک شخص اگر کاری شود چه زیان و نقض وجود دارد؟ چرا همه از یک مقام بلند پایه حکومت تا یک عضو کابینه، یک عضو شورای ملی٬ یک شهروند و یک محافظ امنیتی برای تحقق برنامه که خیر و رفاه همگانی در آن نهفته است بسیج و هماهنگ نشویم پس باید از این پروسه حمایت کرد، کار و فدا کاری یک سرباز و یک افسر نظامی را قدر نمود و با آنان همکاری کرد.

عبدالخلیل معنوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
برنامه های امنیتی
قانون
نظرات بینندگان:

>>>   Qasani
فاصله ميان حكومت و ملت را در ايستگاه ها به خوبى ديده مي توانيد.
حكومت وحدت ملى براى ارائه ابتدايى ترين خدمات شهرى كه ترانسپورت است، برنامه ندارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است