جعل کاری اداره هوانوردی برای پوشاندن رسوایی قومی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۴    ۱۳۹۶/۹/۲۶ کد خبر: 143258 منبع: پرینت

اداره‌ی هوانوردی ملکی افغانستان برای پوشاندن رسوایی تک‌‌قومی‌سازی این اداره جعل کاری کرده است.

محمود شاه حبیبی، رییس اداره هوانوردی ملکی روز شنبه 25 قوس 96، در یک نشست خبری در کابل گفت: امتحان های این اداره براساس تخصص گرفته می‌شود و این اداره مربوط به یک قوم نیست؛ در رهبری این اداره 22 تاجیک، 15 پشتون، 6 هزاره و سایر قوم‌ها حضور دارند.

تلویزیون یک به نقل از یک منبع از داخل اداره‌ هوانوردی ملکی کشور آورد که این اداره "برای نشان دادن توازن قومی، اداره‌ هوانوردی ملکی در مرکز معلومات یا دیتابیس هویت برخی از کارمندان را جعل کرده است. بطور نمونه کسانیکه از کنر و ننگرهار هستند به نام قوم تاجیک در مرکز معلومات ثبت شده‌اند."

اخیرا فهرستی از تشکیل این اداره در رسانه‌های اجتماعی دست به دست شد که نشان داد بشمول رییس عمومی این اداره، 18 کارمند ارشد ، معین و 12 رییس این اداره از قوم پشتون هستند.

چنانچه عبدالفرید احمد رییس اطلاعات و ارتباطات کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی نیز گفته است که اداره‌ هوانوردی ملکی افغانستان شامل برنامه‌ رتب معاش این کمیسیون نیست و اداراتی که شامل اصلاحات این کمیسیون نباشند، روند استخدام ها از سوی خود اداره صورت می گیرد و ناظران کمیسیون در آن حضور ندارند.

از سوی دیگر، بهای بلیط هواپیماها در کشور افزایش یافته است و باشندگان کابل مسوولان اداره هوانوردی ملکی را در اینباره مقصر می دانند.

گفتنی است که از 7 سال بدینسو خطوط هوایی کشور در فهرست سیاه پرواز به آسمان اروپا قرار دارد و تا هنوز اداره‌ هوانوردی ملکی موفق نشده است که این مشکل را برطرف کند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اداره هوانوردی
قوم گرایی
نظرات بینندگان:

>>>   فسا د که در وزارت مخابرات است در هچ وزارت نیست شما فکر کنید که در این وزارت به سویه مدیر هم از قوم پشتو ن است
در بخش افغا ن تیلی کام یک شخص به نان شریف از جمله دوستان اتمر است و فعلا سر پرست همین شر کت است وفساد در این ریا ست به اوج خود رسیده است
اگر غ واقعا در فکر فسا د با شد از همین شرکت توسط هیا ت برسی نماید از کار های قراردای های این شر کت که چقدر پول حیف و میل شده است

>>>   برای غنی احمدزی و حامد کرزی همین شرم بس است که هنوز یک طیاره فقبل پرواز بین المللی ندارند.
شرمت باد غنی

>>>   صد در صد این خیانت ها حقیقت دارد

>>>   Qasani
فاصله ميان حكومت و ملت را در ايستگاه ها به خوبى ديده مي توانيد.
حكومت وحدت ملى براى ارائه ابتدايى ترين خدمات شهرى كه ترانسپورت است، برنامه ندارد.

>>>   برای غنی احمدزی و حامد کرزی همین شرم بس است که هنوز یک طیاره قابل پرواز بین المللی ندارند.
اگر الفبای مدیریت را غنی میدانست تمام شرکت های هوایی را دور هم جمع میکرد تا بعد از تفاهم با همی یک شرکت سهامی ایجاد کنند و چند طیاره معیاری خریداری کنند و پرواز های بینالمللی را آغاز کنند.
درجهان نمونه های مختلف را داریم مثلن هالند و فرانسه

>>>   من نميدانم كه بعضى از خاينين أين وطن تفرقه مى اندازند چرا تقرره ها به حساب قوم صورت ميگيرد بايد به حساب لياقت اهليت و پاك دامن صورت كيرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است