کمک مالی آلمان به پناهجویان داوطلب بازگشت
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۱    ۱۳۹۶/۹/۲۶ کد خبر: 143259 منبع: پرینت

در سال 2016 نزدیک به 55 هزار پناهجو داوطلبانه آلمان را ترک کردند. شمار کسانی که به افغانستان، ایران و عراق بازگشتند نیز افزایش یافته است.

آلمان برای تشویق پناهجویان به بازگشت به برخی از آنان تا 1200 یورو پرداخت می‌کند. روزنامه ‌ی "زود دویچه تسایتونگ" به نقل از "اداره‌ی مرکزی پناهجویی و مهاجرت" آلمان می‌نویسد که تعداد عودت‌کنندگان پناهجو به زادگاه خود در سال 2016 افزایش یافته و به حدود 55 هزار نفر رسیده است. این رقم در سال 2015، کمتر از 35 هزار داوطلب بود. شمار مهاجرانی که در سال 2016 اخراج شدند، 25 هزار نفر بوده است.

اغلب این پناهجویان به صربستان، عراق و کوزوو بازگشتند. تنها در ماه نوامبر، نزدیک به 15 هزار نفر به آلبانی عودت کردند. در سال گذشته شمار داوطلبانی که به افغانستان، ایران و عراق باز ‌گشتند نیز افزایش یافت در ماه نوامبر سال جاری میلادی بیش از 3 هزار و 200 هموطن به زادگاه خود برگشتند این رقم 10 برابر تعدادی است که در سال 2015 راهی زادگاه خود شدند.

در یک گزارش دیگری آمده است، که دولت آلمان اعلام کرده است که به مهاجران یا پناهجویانی که خاک این کشور را ترک کنند، مشوق‌های مالی پرداخت خواهد کرد و این پول تا آخر فوریه سال آینده میلادی (2018) پرداخت خواهد شد، افراد مجرد هزار یورو و خانواده‌ها تا سقف 3000 یورو به عنوان هزینه بازگشت به کشورشان دریافت خواهند کرد.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پناهجویان
آلمان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است