محقق باعث توقف نشست های شورای امنیت ملی
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۶    ۱۳۹۶/۹/۲۶ کد خبر: 143272 منبع: پرینت

نشست شورای امنیت ملی در ارگ ریاست جمهوری در سه هفته گذشته برگزار نشده است و بجای آن نشست سرقوماندانی اعلی دایر می شود.

قادر شاه سخنگوی شورای امنیت ملی درخصوص تشکیل نشدن نشست شورای امنیت ملی گفته است مسایلی که به بخش های نظامی و امنیتی ربط دارند در نشست های سرقومندانی اعلی به بحث گرفته می شود، این نشست ها نظر به اوضاع، هفته یک یا دوبار برگزار می شود و نشست شورای امنیت ملی بگونه عموم روی موضوعاتی چون پالیسی ها و سیاست ها می چرخد و این نشست به صلاح رییس جمهور و هنگامی که نیاز باشد، برگزار می شود.

بگفته قادرشاه، جدا از روزهایی که رییس جمهور در سفرهای رسمی باشد، هیچ هفته ای نیامده است که در آن، نشست شورای امنیت ملی و یا نشست سرقومندانی اعلی برگزار نشده باشد.

طلوع نوشت که بر بنیاد داده های حکومت، جلسه شورای امنیت ملی معمولاً هفته ای یکبار به ریاست رییس جمهور برگزار می شود که در آن ضمن بررسی مسایل مهم امنیتی کشور، پالیسی‌ها، استراتژی‌ها و طرزالعمل‌ها و سایر برنامه‌های مرتبط به امنیت ملی کشور در آن به تصویب می‌رسد.

گفتنی است که این شورا بشمول رییس جمهور 16 عضو دارد که معاونان ریاست اجرایی نیز اعضای این شورا هستند؛ برخی از منابع می گویند که نشست های هفته وار شورای امنیت ملی، پس از گفته های محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی درباره جنگ سوریه و نقش جوانان افغانستان و ایران در این جنگ، متوقف شده است.

بگفته این منابع، رییس جمهور می خواست در نخستین نشست پس از اظهارات محقق، عضویت وی در نشست شورای امنیت ملی را ملغا کند اما پس از مخالفت عبدالله با این تصمیم اشرف غنی، نشست شورای امنیت ملی دیگر برگزار نشد.

آصف آشنا معاون پیشین سخنگوی ریاست اجرایی در اینباره می گوید که بدلیل تفاوت نگاه میان ارگ و سپیدار در قبال جنگ عربستان و یمن، این اختلاف ها حاد شده است. چنانچه در تازه ترین مورد پس از اظهارات محقق در تهران، ارگ ریاست جمهوری در پی این بوده است که معاون دوم ریاست اجرایی را از جلسه های شورای وزیران و جلسه های کابینه عزل کند.
در اینباره تاکنون از محمد محقق دیدگاهی بدست نیامده است.

گفتنی است که اظهارات محقق درباره جنگ سوریه واکنش هایی را در کشور برانگیخت، ارگ ریاست جمهوری در تاریخ 8 ماه قوس، در یک خبرنامه ای بیان کرد که گفته های محقق در مغایرت با اصول سیاست خارجی، منافع ملی، ثبات و امنیت افغانستان قرار دارد و به ‌هیچ وجه نمایندگی از نظریات دولت نمی‌کند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محقق
نشست امنیت ملی
نظرات بینندگان:

>>>   آدم بخاطر یک کیک پوستین را در نمیدهد.
محقق میتواند در جلسات شورای امنیت ملی شرکت نکند و در عوض در قصر سپیددار در چوکی داکتر عبدالله بنشیند و در غیاب داکتر عبدالله و وزیران،جلسه کابینه خیالی دابر کند و بطرف هر چوکی خالی بگوید که شما وزیر صاحب میتوانید گزارش خویش را ارایه کنید.
این در حقیقت یک نوع تمرین است که اگر کدام وقت خدای ناخواسته رییس جمهور و یا رییس اجرایی شود،آمادگی کامل داشته باشد.
طور مثال خودش چوکی اش را پس کش کند و بنشیند و بعداً بطرف دیوال بگوید: تشکر.تشکر.

>>>   غنی دولت را تبدیل به دوکان قبیله کرده و به کس دیگر صلاحیت نمیدهد.

>>>   كار خوب و نيك است بايد أين كاسه ليس آقاى محقق از وظيفه سبكدوش شود و بر علاوه از نزدش بخاطر تخطى كه كرده از نزدش تحقيق نيز صورت بگيرد

>>>   زنده باشد ریس جمهور قاطع و ضد فساد پیشه ها

>>>   فقط به دنبال حذف و سلطه گرای هستند کسانی که داعش طالب پرورش میدهند حتی از اظهار نظر در مورد شکست داعش اینگونه اظهار نفرت میکنند و میخواهند نماینده یک قومیت کلان کشور از صحنه بیرون کنند فقط نشان دهنده این است که حکومت تک قومی رهبری میشه دیکتاتوری محظ است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است