عطا محمد نور را از بلخ نمی توانند برکنار کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۰    ۱۳۹۶/۹/۲۶ کد خبر: 143277 منبع: پرینت

عطا محمد نور بلخ را به این دلایل نمی توانند برکنار کنند:
نقاط قوت استاد اعطا...
1. کاریزماتیک ترین چهره زنده جمعیت اسلامی است و هیچ کس در میان اعضای جمعیت به اندازه او محبوب نیست.
2. طولانی ترین دوره ولایت داری را در حکومت های بعد از طالبان در بلخ دارد به همین دلیل پایگاه محکمی برای خود در آنجا ساخته است.
3. به طور یقین، ثروتمند ترین فرد افغانستان است ( املاک منقول و غیر منقول) که در طول این 15 سال گذشته به دست آورده است.

نقاط ضعف دولت در مقابل استاد اعطا:
1. عدم مشروعیت قانونی دولت برای برکناری او ( طبق توافق نامه حکومت وحدت ملی).
2. گسترش دامنه مخالفان سیاسی حکومت وحدت ملی ( جنرال دوستم، احمد ضیا مسعود، ظاهر قدیر، جنرال رازق،) جریان محور ملی موسوم به گروه رم( حامد کرزی رئیس سابق).
3. عدم محبوبیت و کارایی حکومت وحدت ملی در طول سه سال گذشته.
4. ترس جدی دولت از اءتلاف مخالفین سیاسی و نافرمانی های مدنی در عدم اجرای احکام دولتی و بی اعتبار شدن دولت.
....

یعقوب قریشی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نور
بلخ
نظرات بینندگان:

>>>   این دارای ها از خون ملت است نه از پدر و پدرکلان نور زیرا این شخص یک معلم عادی بود این یک شخص .....است دوستم مسعود خلیلی محقق سیاف گلبدین و بقیه ها رفتند و پیش امریکایی ها سر خم کردند پس نور کی است
شغنانی
کابل

>>>   باز ببین که میتوانند یانه !

>>>   عطا محمد نور در دورایی است.
در زمان های سابق کمک های جامعه بین المللی هم به مرکز و هم به ولایات داده میشد.
حالا کمک های جامعه بین المللی تنها به مرکز تمرکز کرده است و تمام صلاحیت مصرفی بودجه در مرکز است که حاوی چندین ملیارد دالر سالانه میشود.
از یک طرف میخواهد به مرکز بیاید تا هم امکانات مالی بیشتر و قدرت بیشتر پیدا کند و در آینده در انتخابات اشتراک کند.
اما از طرف دیگر ترس از آن دارد که نشود مثل دوستم که از قدرت رانده شد،او نیز بعد از آمدن به مرکز،بعد از چندی از قدرت رانده شود.
در نتیجه هم از زاغ بماند و هم از رزاق. یعنی رییس جمهور هم نشود و از ولایت بلخ نیز دور شود.
چندی پیش با رفتن به هرات میخواست با اسمعیل خان در مورد کاندیدای آینده ریاست جمهوری مشوره کند و در نتیجه خود را کاندید اعلان کند.
اما عرض کاندید شدن باید از ولایت بلخ استعفی بدهد.
از طرف دیگر در میان چندین کاندید آینده ریاست جمهوری که شامل خود اشرف غنی و داکتر عبدالله و گلبدین و دیگران میشود،چانس خوددرا نیز زیاد نمیبیند.
خصوصاً رمانی که کمیسیون انتخابات و جامعه بین المللی از او حمایت نکند و یا توان مالی کافی برای بردن انتخابات را نداشته باشد.
هرچند قبل از آمدن گلبدین خواهان تفاهم با اشرف غنی بود و میخواست منحیث معاون او در دوره بعدی باشد و بعد از ختم دوره دوم اشرف غنی خودش کاندید شود،اما اشرف غنی با آوردن گلبدین در افغانستان،اعتبار عطا محمد نور را نسبت به خود از بین برد.
بنأ او خودش موقعیت و توانایی خوددرا دیده باید تصمیم بگیرد.
اما اگر از من میشود،یک چیز را باید در نظر بگیرد و آن این که به موقعیت ساختگی که از طرف دشمنان اش و یا دوستان فروخته شده اش،برایش مهیا میشود،تا خود را کاندید ریاست جمهوری کند،باید بپر هیزد.زیرا آنها این کار را خاص بخاطر کناره رفتن او از ولایت بلخ میکنند و پیروزی بی برایش در انتخابات به بار نخواهد آورد.

>>>   محبوب که هیچ نیست همه از ترش باند جنایتکارش میترسند چیزی بگویند ورنه کدام محبوبیتی ندارد تمام دزد هاو اختطافچی را میشناسد و شامل باندش میباشد .
طولانی ترین دوره اش بخاطریست که همه از جنایاتش میترسند که اگر کدام ادعای بکنند آنها را باند نور از بین میبرد .
ثروتش همه از غصب زمین های دولتی و چور و چپاولش میباشد نه از آبله کف دستش یک معلم چی دارد که ثروت بیاندوزد - او را همه میشناسند زیاد گپ بکار نیست باید کنار رود .
آرزو حبیبی

>>>   حکومت با این کار خود بیشتر به استاد عطا محبوبیت میبخشد چون درین حالت مردم با وی همدردی میکنند ودرکنار استاد ایستاده میشوند
بهتر همین است که دولت از تمسخر کردن بالای و دوباره واپس گرفتن فرمان خود خاموش بنشیند برایش خوب است درغیر آن خطر جدی باچنین عملکرد حکومت غنی را تهدید میکند!!!!

>>>   هرچه زود تَر أين أجاره دار آقاى نور از وظيفه سبكدوش گردد بهتر است

>>>   از غ یهودی خو خب است زیرا زن و اولاد هایش در افغا نستان است نه مانند ع وغ که فامیل شا ن در کشور های خارجی سینما گر و یهودی اباشد

>>>   من اگر به عویض نور صا حب باشم از روسیه و ایران کمک می خو اهم ویک حکومت موازی علیه رزیم ارگ و اتمر اعلا ن می کنم

>>>   اگر كاكا بخواهد هر كار شدني است، زور كاكا است كه انگور در تاكها است،
قدرت اسماعيل خان هرات زيادتر از معلم صاحب بود اما بزور از هرات خارج كرده شد. و هرات امروز در دست غير است، و مجاهدين أصلي قدرت ندارند،

>>>   رد پاى يون در رياست اجرايه
در همه جا فاشيزم در رهبرى، ديگران دنباله رو
ریاست اجراییه؛ با بلخ یا علیه بلخ؟
در این روزهایی که جدال‌ها بر سر احتمال برکناری والی بلخ در درون حکومت افزایش یافته است، از اما از ریاست اجراییه خبرهای متناقضی به گوش می‌رسد.
در حالی که بشیراحمد قاسانی، یکی از خبرنگاران نزدیک به ریاست اجراییه، از تنش لفظی عبدالله با غنی بر سر مساله برکناری والی بلخ خبر می‌دهد، اما منبع موثقی به جمهوری اعتماد گفته است که جاوید فیصل، معاون سخنگوی کاخ سپیدار، دیروز به صورت غیررسمی رسانه‌ها را تشویق کرده که خبر برکناری عطامحمد نور و تقرر انجنیر داوود را منتشر کنند. او هم‌چنان افزوده است که “از استاد عطا خواسته‌ایم که ولایت بلخ را ترک بگوید، در غیر آن به گزینه‌های دیگری متوسل خواهیم شد.”
والی بلخ از متحدان پیشین دکتر عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری بود. در حالی که انتظارها از وی این است که در جدال‌های کنونی جانب نور را بگیرد، اما نشر خبرهای متناقض از آن نشانی، به ابهام‌های بسیاری دامن زده است.
برخی از کارشناسان، این ابهام را برخاسته از رقابت درون‌ گروهی عبدالله با نور می‌دانند. اگرچه در برخی مواردی نیز دیده شده که جاوید فیصل، بدون هماهنگی با ریاست مطبوعات سپیدار، دست به تنش‌آفرینی‌های زده است. یکی از مواردی که در گذشته باعث تنش‌ها میان هواداران نور و عبدالله گردید، نشر تصویر اهانت‌آمیزی از سفر آقای نور همراه با عبدالله به عربستان سعودی بود؛ تصویری که در ظرف چند ثانیه دو باره از صفحه فیسبوک داکتر عبدالله حذف گردید. در آن زمان، منابعی از ریاست اجراییه گفته بودند که این تصویر را جاوید فیصل بدون همآهنگی با ریاست مطبوعات گذاشته و به همین دلیل مورد توبیخ نیز قرار گرفته است.
مهدی یوسفی – جمهوری اعتماد

>>>   ما افغان نيستيم
تازه از بلخ!
جنگ قومي آغاز ميشود....
قول اردوي شاهين به دستور اشرف غني در حالت آماده باش قرار دارد تا بعد از اينكه اشرف غني استاد عطا را از ولايت بركنار كرد نيرو هاي طرفدار استاد عطا محمد نور را سركوب كنند.
پ ن
در اين جنگ اما اوزبيك و تاجيك در جغرافياي خود به قوم افغان سر فرود نخواهند آورد.
در صورتيكه اين حالت ادامه يابد ناقلان شمال به دوزخ فرستاده خواهند شد با برادران طالب و داعش خود يكجا.

>>>   خراسان بزرگ شمال افغانستان
برادران تاجيك نگذاريد اجنبي ها بالاي فاميل هاي تان در ولايت تان حكومت كند از نور تاجيك تبار حمايت كنيد

>>>   شاخ دار هایش ه دور کردن ای خو یک ریشخند ادم است ایتو دورش کنه که یک چشمش خنده و یکی گریه کنه

>>>   آنانی که بالای استاد عطامحمد نور حسابها باز نموده اند و از او یک چهرۀ فوق العاده ساخته، یک بار باندیشند که به چنین چهره ای تنها بلخ نیاز ندارد!
اگر او واقعاً از چنین خارق العاده گی ای برخوردار باشد، پس بیائید پیشنهاد نماییم که برای مدتی ایشان را منحیث والی بدخشان مقرر نمایند تا یک کمی خدمتش به بدخشانی ها هم برسد ... اما نی، شاید باقیمانۀ کمی از املاک دولتی در بدخشان را هم غصب خواهد نمود، گمان بر این است که وی را باید با سرمایۀ ملیاردی اش رها نمایید، بگزارید به زندگی آرام خود برسد و فرصت چپاول را به یگان جمعیتی مستحق دیگری مساعد نمائید.
میهن زرغون

>>>   آقای قریشی نور پس شد یا نشد حالا خودت برو و از مردم بخاطر نوشته های سر در گمت معذرت بخواه - غنی را ندیدی و نمیشناسی قاطع با پشتکار و ضد فاسدین
آرزو حبیبی

>>>   انهاییکه میګفتند عطانور را از ولایت بلخ برکنار نمیتوانند امروز کجا هستند؟؟؟ افرادی چون عطانور اشخاص مستقل نیستند بلکه ګوش به فرمان بادار شان می باشند و همیتنکه برایش اشاره بدهند ګذشتن از ولایت چه از .....خود میګذرند .

>>>   چطور شد اوسو کرداش یا نی؟

>>>   بلی او را برکنار نمیسازم او را مجبور میسازم که استعفا دهد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است