سرپل را دریابید (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۴۲    ۱۳۹۶/۹/۲۶ کد خبر: 143285 منبع: پرینت

قریه تیبیر ولسوالی سانچارک ولایت سرپل توسط طالبان اشغال و تمام اهالی که در حدود بیشتر از ۴۰۰۰ خانواده می شود به مرکز ولایت و قریه های همجوار پناه برده اند که در نتیجه جنگ و آتش توپخانه تعداد اهالی ملکی شامل زنان کودکان و مردان شهید و زخمی گردیدند. یک تعداد شهدا و زخمیان به مرکز انتقال داده شده و تعداد از آنها به خانه های شان دفن شدند.
در حال حاضر تعداد ۲۰۰۰ خانواده بیجا شده به ۸ کمپ به شهر سرپل جابجا شده که آنها به غذا و ادویه و دیگر لوازم رفاهی ضرورت دارند. در عین حال نسبت سردی هوا و موسم زمستان به لباس های گرم نیاز دارند که تا حال از جانب دولت برای مهاجرین توجه جدی صورت نگرفته و اگر چنین بی تفارتی دوامدار شود، شاهد سقوط ولسوالی سانچارک ولایت سرپل خواهیم بودیم.
راحله جعفری


سرپل

سرپل

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سرپل
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   رئیس صاحب جمهور میگوید درافغانستان داغش ختم شده موجود نیست

>>>   مقصد ع وغ برای بادران خارجی شا ن ارام اسوده باشد در غم غریب و بیچاره کسی نیست

>>>   عطا صفوی
فکاهی « پوتین» شباهت کامل به همان " دایاک" (خلع قدرت -سیاسی ونظامی ) ما دارد....!
----------------------------------------------------------------------------------
باور کنید وقتی من به این فکاهی پرمعنی گوش میدادم ، دقیقا به فکر آن صحنه ها وعملکرد های دردمنشانه و نابخردانه چند دانه معامله گرا شرفباخته که به فرمان یک گروه متعصب فاشیزم افغانی چون خلیلزاد ، اشرف غنی وکرزی عمل کردند افتیدم که پنچشر ودرمجموع شمال را زیرنام دایاک ( خلع ) نمودند ، درحقیقت این خلع سلاح نبود ، بلکه آغاز خلع قدرت و آغزتوطیه بود. واین لکه ننگین تاریخ هرگز پاک نخواهد گردید وبرپیشانانی این فرومایه گان باقی خواهد ماند وبرای نسل امروز وفردا به یک زخم خونینی تبدیل شده است.
پوتین این فکاهی معنی دار را در هفته جاری درنشست سالانه خبری درحضورقریب به 1700 ژورنالیست داخلی وخارجی زمانی بیان نمود که به پرسش یک خبرنگار درمورد دفاع از خاک وتمامیت ارضی روسیه پاسخ کوبنده همراه با فکاهی شوخی آمیزی ارایه نمود.
پوتین با بیان اینکه «یک شوخی عصری وجود دارد» گفت:
«می‌گویند، پسری نزد پدرش (افسر متقاعد) میاید، افسر از پسرش می پرسد: اینجا خنجر من بود، کجا است؟ پسر در جواب میگوید : پدر جان خفه نشو، من آنرا با ساعت پسر همسایه مبادله نمودم، پدر میگوید: ساعت را نشان بده، بلی ساعت بسیار خوبی است. پسرم، اگر فردا باندیست ها نزد ما بیایند، برادر، مادر و من را بکشند، خواهرت را مورد تجاوز قرار بدهند، تو به آن‌ها چه خواهی گفت؟
پسر: خواهم گفت: شام تان بخیر، ساعت 12:30 به وقت مسکو است..»
با اینکه تمام حاضرین نشست کنفرانس با این شوخی پوتین لحظاتی با صدای بلند خندیند ، اما برای من شنیدن این فکاهی درضمن اینکه برلبانم تبسمی وجود نداشت حتی دردآورهم بود ، به دلیل اینکه امروز توسط همان "خنجر های " تبادله شده درمقابل معاملات ننگین توسط این سبکسران هویت فروش معامله گر سرم را ازتنم جدا میکنند .
به گفته دوست نهایت گرامی ام داکتر صاحب همایون که درجای نوشته بودند " این نامردان ما هم تمام خنجر ها را به ساعت دیواری معامله کردند ".
فراموش نکنید هر آنچیکه امروز من وتو دراین بدبختی وبی سرنوشتی فرو رفته اییم ، همه وهمه نا کارآیی ومعاملات خاینانه آن چند نفری است که مردم امروز باپوست واستخوان اش حسس میکنند وهنوز از انجام این آینده تاریک خبری نیست...

>>>   كجا است مليشه دوستم ، همه اش پوف بود، مردم را به مرگ انداختند و خودش شان فرار كردند. كجا است سلطان تاجك و پادشاهي شمال عطاء خان، افسوس بملت مظلوم، همه رهبران اين سر زمين از سرك تا پچكش خائن و وطن فروش بوده و هستند.
نابود باد طالب و داعش، سر نگون باد حكومت ع و غ، مرده باد همه دشمنان افغانستان.

>>>   جوزجان را اتمر تسلیم طالب میکند تا زیر پای دوستم خالی شود.
ملت ازبک و ترکمن هشیار باشید غنی و اتمر دشمن شما هستند

>>>   رئيس جمهور خود داعش، طالب و يك شئونيست ......است. بايد به او نبايد اعتماد كرد.

>>>   این اطفال معصوم چی گناه دارند ای که.....اشرف غنی و عبدالله همرای کابینه تان در قهر خدا ورسول خدا شوید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است