از مناطق بحرانی 50 زن افراطی به آلمان بازگشته‌
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۰    ۱۳۹۶/۹/۲۷ کد خبر: 143314 منبع: پرینت

یک روزنامه آلمانی با استناد به پاسخ وزارت کشور آلمان به یک درخواست حزب چپ این کشور از بازگشت حدود 50 اسلام گرای افراطی زن از مناطق بحرانی به آلمان خبر داد.

به گزارش نشریه "بیلد" آلمان، بر اساس پاسخ دولت آلمان به درخواست فراکسیون حزب چپ این کشور حدود 50 اسلام‌گرای افراطی زن از مناطق بحرانی در عراق و سوریه به آلمان بازگشته اند.

بر این اساس در مجموع در سال های گذشته حدود 960 اسلام گرای افراطی از آلمان برای پیوستن به داعش به مناطق بحرانی در عراق و سوریه سفر کرده اند که حدود یک سوم آنها در حال حاضر دوباره به آلمان بازگشته اند که از بین آنها بیش از 15 درصد زن هستند. البته دادستانی کل فدرال آلمان به ندرت تا به حال پرونده‌ای را علیه این افراد به جریان انداخته است.

بر اساس اعلام دولت آلمان علیه 2 نفر از زنان بازگشته از مناطق بحرانی پرونده تحقیقاتی به اتهام حمایت از سازمان تروریستی و یا عضویت در آن آغاز شده است.

بر اساس این گزارش همچنین نوجوانانی در آلمان به عنوان عناصر خطر که انتظار وقوع حمله های تروریستی از طرف آنها می رود طبقه بندی شده اند. اما درباره آمار دقیق آنها اطلاعات مشخصی در دست نیست.

در آلمان حدود 720 عنصر خطر شناسایی شده که تعداد آنها بی سابقه بوده است. سازمان اطلاعات داخلی آلمان هم اخیرا درباره خطر اسلام گرایان افراطی زن و کودک و بخصوص آنهایی که از مناطق بحرانی تحت اشغال داعش بازگشته اند هشدار داده است.

همچنین در مناطق تحت اشغال سابق داعش در عراق برخی زنان از آلمان هم در زندان به سر می برند که در بین آنها برخی افراد زیر سن قانونی وجود دارند که قبلا به داعش پیوسته بودند و حالا برای بازگشت به آلمان تلاش می کنند. این مساله برای سازمان های امنیتی آلمانی نگران کننده است.

یک مساله دیگر این است که برای سیستم قضایی آلمان اقامه دعوی علیه طرفداران زن و کودک داعشی دشوار است چرا که آنها ادعا می کنند تنها عضو خانواده جنگجویان داعشی بوده و هیچ ربطی به اقدامات تروریستی و جنگی نداشته اند.

البته حالا دادستانی کل فدرال آلمان اعلام کرده است که اقدامات سخت گیرانه ای را علیه زنان بازگشته از مناطق بحرانی در عراق و سوریه مد نظر قرار می دهد حتی زمانی که آنها در جبهه تروریست ها مبارزه نکرده باشند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بحرانی
المان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است