برشنا توانایی قطع برق مقروضین را ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۶    ۱۳۹۶/۹/۲۷ کد خبر: 143317 منبع: پرینت

بخش بزرگی از مشکل برق کابل مربوط به نمایندگان در شورای ملی می شود.

امان الله غالب رییس شرکت برشنا که روز یکشنبه 26 قوس 96 از بهر پرچوی برق و افزایش چالش های اداره اش به مجلس سنا خوانده شده بود در نشست این مجلس گفته است که نبود برق کافی، بدهکاری میلیاردها افغانی و مداخله مخالفین مسلح دولت را در بخش برق از چالش های بزرگ شرکت برق است.

غالب بیان کرده است که تا هنگامی که برق وارداتی ترکمنستان نرسد، مشکل پرچوی بگونه کامل حل نخواهد شد، بیش از 10 میلیارد افغانی مقروض داریم که شمار افراد آن به بیش از دو صد نفر می رسد که وکیلان، وزیران و قومندانان نیز شامل آنان هستند.

رییس شرکت برشنا با اظهار ناتوانی از قطع برق مقرضین اظهار کرده است که برخی کارمندان این اداره در هنگام قطع برق مقروضین مورد لت و کوب و تیراندازی قرار می گیرند.

بگفته وی، اگر دولت برخی بار مالی اضافی را از دوش شرکت برشنا بر ندارد، این شرکت سقوط خواهد کرد؛ چنانچه تمامی کمک های جهانی به شرکت برشنا از طریق وزارت مالیه بلا عوض است اما وزارت مالیه این کمک ها را به شرکت برشنا در برابر سودی می‌دهد که برای شرکت توان پرداخت آن وجود ندارد.

غالب افزوده است که یک کمیته برای برداشتن این سود و نیز گفتگو با مقروضین در حال انجام وظیفه است و بحث ها در اینباره ادامه دارد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
برشنا
سنا
نظرات بینندگان:

>>>   برق نه برق
سال ها بدون برق زندگی کردیم
اول برق ارگ را قطع کنید

>>>   Ariaie
افغانستان/ خراسان مال شخصى پدر غنى ، أتمر و إكليل حكيمى نيست، اين مردم اند كه تصميم بايد بگيرند. تحميل هويت بر مردم هر گز قابل قبول نيست و تحميل ان امروز به زور به معنى ابدى شدن و تحميل دايمى ان نيست . كار شما جز حيف وميل پول شناسنامه ها، تفرقه بين مردم و إيجاد تنش ، نتيجه يى دراز مدت ندارد ... تاريخ اين كشور و جهان اين مسله را بار ها ثابت ساخته است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است