صالح: هنوز هم از توطیه ها خلاصی نداریم
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۷    ۱۳۹۶/۹/۲۷ کد خبر: 143334 منبع: پرینت

توطیه گران هیچگاه نمی گذارند جنگ های آزادی خواه منجر به ایجاد حکومت های مستقل، آزاد و برخواسته از بطن جامعه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، امرالله صالح رییس پیشین امنیت ملی صبح امروز دوشنبه 27 قوس 96 در مراسم یادبود جنرال عبدالمومن شابه گفت: اینکه فکر کنیم تنها در ارتباط با جهاد دوره ما توطیه وجود داشته، اشتباه است چراکه توطیه گران هیچگاه نمی گذارند جنگ های آزادی خواه منجر به ایجاد حکومت های مستقل، آزاد و برخواسته از بطن جامعه شود.

صالح با بیان اینکه در 200 سال گذشته، سه جهاد بزرگ در کشور صورت گرفته است اظهار کرد: جهاد اول، جنگ اول افغان ها با انگلیس بود و پس آن یک تعبیدی (امیردوست محمد) را آوردند و بر قدرت نشاندند.

رییس پیشین امنیت ملی گفت: جنگ دوم افغان ها با انگلیس، داستان جنگ مشهور میوند را بر سر زبان ها انداخت و بسیار گفته شد که دراین جنگ بی نظیر مردمی که تنها سلاحشان احساساتشان بود در برابر ارتشی منظم و مجهز به توپ و قوا ایستادند اما بعد از پیروزی در این جنگ نیز عبدالرحمن خان از تبعید آورده شد و بر کرسی قدرت نشست و تمام کسانیکه در جنگ دوم افغان- انگلیس قهرمانی کرده بودند یا تبعید کرد و یا با زهر دادن و کشتن زندگی شان را تمام کرد.

وی تصریح کرد: جهاد سوم افغان ها در برابر قشون شوروی بود. در سال 1983 تصاویر قوماندان عظیم و قوماندان عبدالواحد خان در جاده های مشهور لندن نصب شد و زیر عکس آنها نوشته شد که این چهره های کاریزماتیک برای عزت مردم بیچاره در برابر بزرگترین ارتش مبارزه می کنند؛ آنزمان ما جزو منافع غرب محسوب می شدیم و ستاره سازی مجاهدین در خط منافع غربی ها و جهان اسلام بود و بعد از پیروزی مجاهدین پدیده ای بنام قوماندان در ساختار اجتماعی افغانستان ظهور کرد.

این آگاه سیاسی با بیان اینکه این قشر نیز از توطیه های قدرت ها در امان نماندند اظهار کرد: جای شک نیست که پس از پیروزی مجاهدین قوماندان ها به دو گروه تقسیم شدند، یک تعداد همان هایی بودند که با شوروی جنگیدند و با هیچ گروه و استخبارات بیگانه رابطه نداشتند اما یک تعداد با عین همان اسم، بدستور آی اس ای جنگ کردند و این کلمه را بدنام کردند و زیر نام این اسم دست به تجاوز، چپاول و خرابی زدند.

وی افزود: زمانی هدف، رهبری، ساختار و عقیده همه واحد بودند اما امروز ما در هر چهار مساله مشکل داریم.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صالح
مراسم جنرال شابه
نظرات بینندگان:

>>>   جمعیت را باز سازی کنید و همه با تشکیلات مستقل در زیر مجموعه آن قرار گیرید.در غیر آن یک دیوانه و دو لنگ ملک را برباد میدهند.

>>>   اگر تاریخ افغانستان را مطالعه کنید،شروع میشود از پیدایش زردشت در شمال افغانستان و این که قبل از او درین منطقه چی بوده است و او از طریق کدام تمدن و یا ملیت درین منطقه بخاطر تبلیغ دین اش رهبری شده است ،معلوم نیست.
اما بعد ار آن جنگ ها و کش مکش ها در افغانستان شروع میشود و از هخامنشیان گرفته تا اسکندر مقدونی و موریا ها و هامون های سفید و ساسانیان و عرب ها و چنگیزخان و ترک هاو انگلیس ها و روس ها و تا فعلاً،همیشه تحت اشغال دیگران قرار داشته است و مردم آن به دو قسمت تقسیم شده اند،بکی طرفدار اشغال و گروه دیگر مخالف اشغال.
هردوی این گروپ ها بخاطر امرار معیشت و ادامه حیات و رهبران آنها بخاطر گرفتن قدرت و مقام و منزلت،با کمک کشور ها و قدرت های خارجی،با یکدیگر در جنگ بودند و تلفات جانی و مالی را به کشور وارد کردند.
بنأ افغانها هم در اشغال کشور شان از طرف خارجی ها استعمال شده اند و هم در استقلال کشور شان.
زیرا همسایه های افغانستان چه هند باشد و چه روس ها و چه هند بریتانوی باشد و چه ایران و چه پاکستان،خود را در خطر احساس کردند و هم افغانستان را اشغال کردند و هم در استقلال آن از آنها پشتیبانی کردند.
بنأ افغانها در طول تاریخ مهاجمین را در سرحدات افغانستان شکست ندادند،بلکه بعد از آن که مهاجمین داخل این کشور شدند،یک تعداد مردم افغانستان به آنها تسلیم شدند و یک تعدا از مردم با کمک همسایه های افغانستان،برضد مهاجمین جنگ کردند.البته هردوی آنها یعنی هم تسلیم شدن و هم جنگ کردن،از روی مجبوریت های اقتصادی بوده است.
همین حالا در نظر بگیرید که چقدر افغان بنام طالب و یا داعش در مقابل نیرو های خارجی میجنگند و یا در زمان روس ها و انگلیس ها جنگیدند؟
ده هرار،پنجاه هزار،صد هزار؟
فکر نمیکنم در گذشته به صد هزار نفر رسیده باشد و فعلاً هم به صد هزار نفر برسد.
در حالی که نفوس افغانستان چهل میلیون نفر است.
پس آیا این صد هزار نفر نمایندگی از چهل میلیون نفر میکند؟
معاومدار نی.زیرا باقی مردم در طول تاریخ آرامی و راحت و کسب و کار و زندگی خویش را خواسته اند،نه جنگ و غارت و قتل و کشتار و بد بختی را.

>>>   انشاءالله كه در قلب تان نور إيمان دوباره ظاهر شده است، كه از اسلام و جهاد سخن زدن شروع شد، خداوند كريم است كه همه ما را پيرو قرآن و سنت بگرداند.

>>>   جهاد چهارم فتح وتسخیر شیرپور بود که موفقانه انجام شد

>>>   قصه اصلا این جا است که امریکا می خواهد در شما ل داعش را برای ایران وروسیه تربیه کند زیرا با بودن نور
نمی تو اند این کار را انجا م دهد

>>>   ساده بلی یک جانب را ای اس ای و جانب دیگر که شما بودید ..خداوند با ارسال ترنجبین و اسلحه پول از اسمان حمایت میکرد تلخانزی دیگه هههه

>>>   واقعیت ګفتید

>>>   محمد همایون صادقی
اخوانیزم موریانه بود که در جان تاجیک ها جا گرفت .
شوونبست های پشتون بشمول گلبدین نه نعره تکبیر سر میدهند و نه نعره کبگیر و نه در فکر اسلام استند .
آنها اسلام ، کمونیزم ، مارکسیزم ، امپیریالیزم را ابزار به قدرت رسبدن ایشان استفاده میکند به یکی از اینها باور ندارند .
برای شوونیست های پشتون نخست قومیت دوم قدرت سوم در هنگام ضرورت خدا مطرح است .
اخوانی های تاجیکتبار ما از ترس دوزخ از بس که جانماز هموار کرده اند و مدهوش شده اند و سر به سجده گذاشته اند شوونیست ها و فاشیست های پشتون اگر لباس ایشان را در هنگام نمازخواندن از تن ایشان در بیاورد باز هم نعره تکبیر میگویند .
غنی روانی با وجود کشتار های بیشمار غیر تباریش یک کار خیر کند همه رهبران اخوانی حزب جمعیت را در سفارت اوغانستان در پاکستان مقرر کند و از برکت دعای ما خداوند برای غنی رحم خواهد که مغزش را به مغز انسان تبدیل کند .

>>>   Baha
عطای نور به عنوان یک انسان مبارز در جبهه مخالف ارگ و مزدوران تاجیک ارگ موقف گرفت و به یک هیرو مبدل شد و اما شرمندکی تاریخ از آن کسانی باد که موازی با ارگ برای نابودی شمال و عطای نور شعار دادند و امروز امرالله صالح هم هویت جاسوس مآبانه خود را با خط سیاه بر پیشانی خود نوشت.

>>>   Khorosoni
وطنداران باشرف پنچشیری از شما تمنا داریم !!
به داد این .... جاسوس وچند خود فروخته دیگرخویش برسید ؛ ودیگر نگزارید این وطنفروشان شرفباخته با کلمات شرمگین ونگبد خویش به سرنوشت مردم تاجیک بازی کنند.

>>>   این بچه الهام ازمردمش نمیگیرد ؛ زیرا مربی ونمویل کننده اش در قصر سیاه است...

>>>   بدبختی اوغان پشتون از دست فاشستی شان است که حتا از ....... انسان هایشان مانند طالب و گلبیدین دفاع میکنند و خوشبختی اوغان پشتون همه قوم خود را دوست دارند
بدبختی تاجیکان به خاطر بدترین آدم از سمت و قریه خود بهترین تاجیک از سمت و قریه دیگر را نابود میکنند و بیشترین بزرگان تاجیک جرات ندارد که بگوید من تاجیکم که این رقم سیاست هیچ آینده ساز تاجیکان نیست باید تاجیکان متوجه باشند که تاجیک در هر جا که باشد تاجیک است هیچ فرقی میان تاجیکان هرات شمالی کابل پنجشیر مزار و دیگر ولایات و تاجیکان تاجیکستان نیست همه یک تاجیک استیم

>>>   بگذار واضح تر حرف بزنم حمایت و شعار اسلامیت، افغانیت و استفاده از سایر کلمات همگانی مانند وحدت ، ملت، ملی، صلح، منافع ملی .... توسط پشتونها فقط و فقط بخاطر منافع قومی و لسانی بوده نه عمل به حقیقت معنای این کلمات ولی افسوس اینجاست که مردم هنوز هم فریب اینگونه کلمات و جلاداهای پرستار نما را می خورند و از حقیقت امر غافل اند.

>>>   هر کس که بی نسب بی نسل باشد خود را اوغان میدانند شاید اینها هم .... باشند که از نسل نسب اصلی خود انکار میکنند تحصیل کرده های که اینقدر احمق باشند از بی سوادها چی گیله کنیم که خود را افغان=پشتون فکر میکنند

>>>   كسانى كه خود را اقوام محروم مى نامند يا در مبارزه قاطعيت ندارند يا صداقت ندارند، اگر غير از اين است چرا قاطعانه ندايى خراسان خواهى را سر نمى دهند؟
مگر هدف تان محو تبعيض ، تعصب و تفرقه قومى نيست؟
خراسان كليد حل همه مشكلات است!

>>>   تنها بى نَسَب ترين ها به هويت شان ارزشي قايل نيستند.

>>>   Ariaie
تذكره را تحريم نماييد.
در پهلوى ان هوشيار باشيد كه ميخواهند به اقوام كوچك تقسيم تان كنند تا راحت تر قابل استثمار شويد.
همه تاجيكان با همه زير مجموعه هاى خانوادگى و قومى ان منحيث يك كلان هويت فرهنگى با هم متحدانه حركت نمايند. وطيفه ماست تا اين پيام و مسله مهم را خانه به خانه به گوش همه برسانيم!

>>>   foto's toegevoegd.
امريكا موفق شده بود در اطراف مسعود نفوذ كند و عبدالله عبدالله و صالح را جذب ، CIA كند ، وقتى مسعود را استكبار ترور كرد، صالح اولين فردى بود كه CIA را از پيروزى قتل مسعود آگاه كرد.

>>>   ارزوی دیدار رویاروئی با شمادارم اگر رویارو باشماببنم ازشمااین انتقاد را خواهم کرد که چراواقیعت راکتمان میکنید واقیت این است تفاهمات هم درسطح ملی وبین المللی این بود که حضرت مجددی الی برپائی انتخابات می بائیست متصدی دولت موقت می بودند که تائیداین مسئله از اغای مسعودبگونه روشن در جلسه جبل السراج ابلاغ گردید وباز هم بار دیگر این مسئله درجلسه به نحو افتظاعیه که از طرف اخوانیها تدویرگردیده بود اغای مسعود با بیان روشن واضح نمود که اغای پیرصاحب موثرترین چهره برای زعامت کشوراست زیرااز لحاظ بینشی فردیست معتدل واز لحاظ قومیت به هیج یک قوم تعلق ندارد که میتواند سمبول وحدت ملی باشد شاهدان این جلسه اغایون محقق نسیم مهیدی محل تدویر جلسه دفتر شاد روان داکتر عبدالرحمن ا ست وسیله ارتباطی برای انسجام این جلسه داکتر مشاهد ومیرولیجان است اما اتش سوزان برادران اخوانی برای برپائی انقلاب اسلامی این پروسه به ناکامی منجرشد که پیامدان مشتعل شدن حنگ داخلی شد. مقصر کیست؟اخوانی ها یاتاحیکها هرگاهی مسئله ساختاری در دولت مطرحه شود برادران جمعیتی می پالندوکالبد شکافی میکنند نشود تاکدام دیگراندیش دراین روندجایابد زمانیکه زیرفشارقرارمیگیرندان وقت بازتاجیک میشوند به یاد دارم زمانیکه قوتهای در شمالی بقوت حزب اسلامی با موانعروبرومیگرددقومندان الماس برایشان خطاب میکند اگر مسئله قومی است بفرمائداز بالای سینه ام بگذرید اگر حرف تنظیمی است اجازه عبورنمی دهم تورن اسماعیل فاتح حوزه جنوب غرب چگونه فدائ اخوانیزم میشوددراوج پیشروی قوت های اسمعیلخان او رابجرم دیگراندیش بودنش ازوظفه سبک دوش میکنندوعوض اش خواجه ذبح مالدار را توظیف مینمایند.ترازدی تسلیم نمودنش به طالبان توسط ملک واعترافات ملک مبنی براینکه یک گیلاس اب رابدون اجازهننوشیده ام این هاهمهرسوائی هایست که من تو تاجیک به شانه میکشیم دریک کلام محفظه کاری بس است ملت تلاش کند تا اسارت اتوپیزم بنیادگرانه خودرارها نماید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است