واکنش احمدولی مسعود به حذف نور از حکومت
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۱    ۱۳۹۶/۹/۲۷ کد خبر: 143342 منبع: پرینت

اين حكومت قبل از هـمه چرا تكليف خود را با قانون روشن نمي سازد؟

اینکه در ملك خداداد افغانستان عرف حرف اول را می زند، شریعت در رده دوم قرار دارد و قانون از پایین ترین اهـميت برخوردار است، سخنی است درست.

رهبری این حکومت عرفی و توافقی دوپا را در یک موزه کردند تا به بهـانۀ قانون، با چهرۀ حق بجانب و با تظاهر عوام فریبانه، استاد عطا محمد نور را نه فقط بعنوان والی بلکه در جایگاه بخشى از این حکومت توافقی، حذف نمایند، جاى تامل دارد.

سوال اساسی اما این است که این حکومت قبل از همه، تکلیف خود را چرا با قانون روشن نمی سازد تا منحيث يك حكومت قانونى، حکم آن مرعی الاجرا گردد؟ توافقنامۀ سیاسی منحیث سند مشروعیت حكومت دو جناح ایتلافی در عرض دو سال اول باید پياده مي شد تا پايه های یک دولت قانونمند ايجاد مي گردید.

دولت موجود از راس تا ذیل آن در هر سه بُعد حکومت، مجلس و قضا غیر قانونی و غیر مشروع اند و هیچ یک جناح موتلفه در اين حكومت حق قانونی ندارد تا جناح دیگر را حذف نماید.

احمدولی مسعود


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
والی بلخ
احمدولی مسعود
نظرات بینندگان:

>>>   اگر مردم سمت شما ل واقعا غیرت و امت دارید با نور صا حب هم دست شوید و یک حکومت موازی در سمت شما ل اعلان نماید تا از شر این یهود و یهودی ها خلا ص شوید

>>>   قصه یی تمام ندافان، سقویان، دزدان شمالی وکوهدامن و مزارشریف، عناصر شروفساد، رشوت خوران، حرام خوران، حق خوران شهیدان، بیوه گان و یتیمان، چور و چپاول مال بیت المال در کله پزی مفت است، بس است دیگر مکیدن خون مردم و حرام خوری، شما خو مجاهدین بودید و برای فی سبیل الله جهاد کرده بودید، چرا اینقدر ذلیل شدید، چرا نمشرمید از خدا واز مردم.
اکه سخی از سرپل

>>>   Mansoor Badry

چند سخن باجناب والی صاحب بلخ !
فراورد سیاست وحدت ملی و حکومت وحدتی که شما در شکل گیری آن نفر نخست بوده پیرو آن بودید و به خاطر خوشی چند ناقل قبایلی چارراهی نوبهار را به نام بی فرهنگ ترین و جانی ترین فرد قبیله نام گذاری کردید ، همین است که امروز باید به گونه مصالمت آمیز استعفا بدهید .
در غیر آن شوونیست های قبیله با پشتیبانی گلبدینی های بلخی ، چاربولکی و چمتالی که خود در رشد و تقویه آنها دست بالایی داشتید ، زیر نام سرکشی از حکم قانون اساسی و تمرد والی بلخ از حکم رییس جمهور منتخب مردم ، مردم بی دفاع ، خوش باور و افتاده در خاک شمال را یاغی و باغی یاد نموده چنان سرکوب کنند که جنگ سالهای ۱۳۷۱ یادتان برود .
جناب والی صاحب !
شما خود در راستای افاغنه سازی شمال کار های عمده و بنیادی را کرده اید ، چند نمونه کوچک :
-- بیشتر از ۶۰% آمرین ادارات سیاسی دولتی و نظامی را به نام وحدت ملی به افاغنه سپرده اید ،
-- در دفتر کاری تان ( مقام ولایت بلخ ) بیشترینه مدیران ادارات بخش ها افاغنه هستند ،
-- ناقلین جدید که زیرنام کوکنار کاری در شمال سرازیر شدند بودند را به دهات و قشلاق های ناقلین جا به جا نموده اید ،
-- کدر ها و شخصیت های وطنپرست و مجرب بلخی را از خود دور ساخته ، بی تجربه ترین ، ناکارا ترین ، بی سواد ترین و ترسو ترین اشخاص و افراد را بنا بر سلیقه های شخصی و حزبی به نماینده گی از بلخ و شهروندان فرهنگی بلخ به شورای ملی و شورای ولایتی فرستاده و راه داده اید ،
اینک آرزو دارید با این افراد جاه طلب ، مغرض ، بی سواد و پالیسی بی هدف ، بیشتر در قدرت بمانید ؟ شاید شهروندان بلخی بخواهند که شما در قدرت باشید و بمانید ولی فرمانروایان مکار و شوونیست های قبیله نمی خواهند . مشکل اینجاست . نتیجه و فرآورد خدمت خالصانه و بی شایبه برای شوونیست های قبیله همین است جناب والی صاحب که باید از کار کنار بروید . آیا شما این چال تخته شطرنج سیاست شوونیست ها را خوانده بودید ؟
شما و همه اعضای جمعیت اسلامی که نام خدا از برکت جهاد فی سبیل الله به جاه و جلال و مقام و مکنت رسیده اید ، توانایی ایستاده گی جنگی در برابر پلان های اوغانی سازی ، طالبی سازی و داعشی سازی شوونیست های تمامیت خواه و غربی های دموکراسی فروش ندارید ، لطفا جنگ نکنید و مردم آستان بلخ را به کشتن ندهید .
تنها شما با چند نفر از اعضای جمعیت می توانید زیر چطر حاکمیت شوونیست های طالبی و داعشی به حرکت های مدنی نارنجی ، سبز ، گلابی ، شیرچایی ، بنفش و در پایان زرد اقدام کنید و بس ، انهم در صورتی است که به شما اجازه بدهند .

>>>   شوونیست ها میخواهند هم غرب را دراختیار داشته باشند هم شرق را:
سفرآقای کرزی به روسیه ویکی از کشورهای عضو پیمان شانگهای به قصد فضا سازی برای تحقق برنامه های کلان شوونیست ها است. یعنی می خواهند هم غرب را دراختیار داشته باشند هم شرق را. این کوشش های مستمر و سازمان یافته وبرنامه ریزی شده در اوضاع واحوالی رخ مینمایند که بقیه مدعیان وتیکه داران قومی به پست های کوچک و درآمدهای شخصی پول وثروت وحضور سمبولیک درهیرارشی قدرت قانع شده اند وتوان و شهامت مقابله کردن با شوونیزم را درسمت وسوی تغییررادیکال وبنیادین وعدالت خواهانه ندارند .بنا براین پیشاپیش هشدار می دهم جوانان آگاه باشند، برای هرنوع اقدامی که ضرور افتد ودرست تشخیص داده شود، در همه حال دربرابر تمامیت خواهان وبی عدالتی ها وقانون شکنی های شان بی تفاوت نخواهیم ماند.
لطیف پدرام

>>>   محمد همایون صادقی
اخوانیزم موریانه بود که در جان تاجیک ها جا گرفت .
شوونبست های پشتون بشمول گلبدین نه نعره تکبیر سر میدهند و نه نعره کبگیر و نه در فکر اسلام استند .
آنها اسلام ، کمونیزم ، مارکسیزم ، امپیریالیزم را ابزار به قدرت رسبدن ایشان استفاده میکند به یکی از اینها باور ندارند .
برای شوونیست های پشتون نخست قومیت دوم قدرت سوم در هنگام ضرورت خدا مطرح است .
اخوانی های تاجیکتبار ما از ترس دوزخ از بس که جانماز هموار کرده اند و مدهوش شده اند و سر به سجده گذاشته اند شوونیست ها و فاشیست های پشتون اگر لباس ایشان را در هنگام نمازخواندن از تن ایشان در بیاورد باز هم نعره تکبیر میگویند .
غنی روانی با وجود کشتار های بیشمار غیر تباریش یک کار خیر کند همه رهبران اخوانی حزب جمعیت را در سفارت اوغانستان در پاکستان مقرر کند و از برکت دعای ما خداوند برای غنی رحم خواهد که مغزش را به مغز انسان تبدیل کند .

>>>   Baha
عطای نور به عنوان یک انسان مبارز در جبهه مخالف ارگ و مزدوران تاجیک ارگ موقف گرفت و به یک هیرو مبدل شد و اما شرمندکی تاریخ از آن کسانی باد که موازی با ارگ برای نابودی شمال و عطای نور شعار دادند و امروز امرالله صالح هم هویت جاسوس مآبانه خود را با خط سیاه بر پیشانی خود نوشت.

>>>   Arianfar
جمعیت به عنوان یک حزب زاییده جنگ سرد و عصر نبرد ایدئولوژی های وارداتی با بحران عمیق ساختاری و بافتاری دست به گریبان است. این حزب باید هر چه سریعتر کنگره خود را برگزار، نام، آرمان، اهداف، مرامنامه و آیین نامه خود را تغییر بدهد و آشکارا اعلام نماید که ایدئولوژی ضاله اخوانیسم جهانی و اندیشه های تحقق ناپذیر و خیالی تشکیل خلافت اسلامی را به رهبری شیوخ عرب یا اردوغان به زباله دانی تاریخ سپرده است و از آن فاصله گرفته و همه پیوندهای خود را با اخوانیسم جهانی بریده است. در غیر آن، باید فاتحه آن را خواند. زیرا اگر در سیمای نوین ظاهر نشود، با گذشت هر روز تجرید شده و به چند شاخه فروپاشیده ومنفور و تجرید خواهد گردید.

>>>   محمد اسلم سلیم
پاسخ حلقهء خبیثه ارگ یا همان کانون توطئه شعار نیست!
من هیچ مناسبت حزبی وسیاسی با عطا محمد نور ندارم ولی از موضع یک تاجیک با قلم وقدم درکنار او برای دفاع از هویت وعزت تاجیک ها قرار دارم.
باید به اقدامات متقابل متوصل شد !
امروز روز شعار نیست همه باید با قلم وقدم وتفنگ دار با تفنگ به میدان بیآیند از هویت وعزت مردم باید دفاع صورت بگیرد.
کنار زدن عطامحمد نور در برنامه نانوشته ائتلاف گلبدین غنی بود و همه پافشاری ها برای زمینه سازی حاکمیت فاشیزم در بلخ و یکسره سازی تاجیک ها حتی از حاکمیت دریک ولایت می باشد.
راه شمال از دند شمالی تا مزار را به روی غنی وهوادرانش باید بست .
دند شمالی کوهدامن ، پروان ، کاپیسا و پنجشیر باید مردانه وار درکنار عطا محمد نور به ایستند ، بغلان ، سمنگان ، بلخ ، سرپل ، جوزجان وفاریاب باید برای دفاع کامل آماده شوند .
سالها گفته ام که راه دیگری به جز ایجاد جبههء مقاومت مسلحانه در برابر فاشیزم وجود ندارد و از همین روز باید آغاز شود .

>>>   آقاى ولى جان اگر أين مضمون بالا از تو است معلوم ميشود كه تو پختگى سياسى ندارى حكومت دارى كدام زمرد فروشى نيست منافع تو و يك ....ديگر كه آقاى نور باشد در خطر افتاده همه شما دست وپاچه شده ايد آقاى نور ميراث خور ولايت بلخ نيست آقاى نور أجاره دار بلخ نيست به همه روشن و اشكار است كه جور و چپاول سرسام آور از جانب او و تيّم كوچك و ..... در همين شانزده سال صورت گرفته ديگر بس است به أين ملت مظلوم ظلم نكنيد ، اگر هر زور دار وتفتك دار از قدرت بر كنارشود و التيوماتوم بدهد بداند كه ملت وتاريخ ابو محاسبه خواهد كرد. به فكر من بهتر است آقاى نوردر خانه خود بنشيند و بگزاريد جوانان و اولاد أين وطن جاى او را بگيرد و أين كوشش را نكند كه قانون را پامال مند كه أواكب ان برأى او و تيّم اش خطرناك خواهد بود

>>>   تحميل نمودن نام قومي يك قوم بالاي قوم ديگر ؛ آنهم در قرن بيست ويك؛ عمل فوق العاده احمقانه و عقبگرايانه است. شما فرض كنيد كه يكنفر بزبان خود بگويد ؛ نام من احمد است، اما دو نفر جاهل لجوج به او بگويد نخير؛ تو احمد نيستي، نام اصلي تو محمود است. اين چقدر كار سخيف و رذيلانه است؟ بناء توصيهء من به اين آقايون آنست : بگذاريد افراد يك جامعه را كه خودشان ؛ نام و هويت قومي، خانواده گي ومذهبي خودرا آزادانه تعريف كنند. چه كسي ازين حقيقت مسلم تاريخي منكر ميشود كه پشتونها، در سه زبان سه نام مختلف دارند. فارسها آنها را افغان گفته اند، هندي ها آنها را پتان صدا زده اند و خود پشتونها خودرا پختون يا پشتون گفته اند. درست همانند نام : جرمن در زبان انگليسي و آلمان در زبان فرانسوي و ( دوچ) در زبان خودشان. كجاي اين موضوع آنقدر پيچيده وغامض است كه آقاي روغ به فلسفه بافي رو اورده است؟ به اميد روزيكه عقل سليم غالب شود

>>>   بدبختی اوغان پشتون از دست فاشستی شان است که حتا از کثیفترین انسان هایشان مانند طالب و گلبیدین دفاع میکنند و خوشبختی اوغان پشتون همه قوم خود را دوست دارند
بدبختی تاجیکان به خاطر بدترین آدم از سمت و قریه خود بهترین تاجیک از سمت و قریه دیگر را نابود میکنند و بیشترین بزرگان تاجیک جرات ندارد که بگوید من تاجیکم که این رقم سیاست هیچ آینده ساز تاجیکان نیست باید تاجیکان متوجه باشند که تاجیک در هر جا که باشد تاجیک است هیچ فرقی میان تاجیکان هرات شمالی کابل پنجشیر مزار و دیگر ولایات و تاجیکان تاجیکستان نیست همه یک تاجیک استیم

>>>   خطاب به آن تاجیک هاییکه هنوز هم .........مانده اند
.......... آنهاییکه جرات ندارند که از هویت خود دفاع نمایند جرات ندارند که خود شانرا تاجیک بگویند چطور میتوانند از حقوق من و تو دفاع نمایند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

>>>   هر کس که بی نسب بی نسل باشد خود را اوغان میدانند شاید اینها هم ....باشند که از نسل نسب اصلی خود انکار میکنند تحصیل کرده های که اینقدر احمق باشند از بی سوادها چی گیله کنیم که خود را افغان=پشتون فکر میکنند

>>>   كسانى كه خود را اقوام محروم مى نامند يا در مبارزه قاطعيت ندارند يا صداقت ندارند، اگر غير از اين است چرا قاطعانه ندايى خراسان خواهى را سر نمى دهند؟
مگر هدف تان محو تبعيض ، تعصب و تفرقه قومى نيست؟
خراسان كليد حل همه مشكلات است!

>>>   Ariaie
تذكره را تحريم نماييد.
در پهلوى ان هوشيار باشيد كه ميخواهند به اقوام كوچك تقسيم تان كنند تا راحت تر قابل استثمار شويد.
همه تاجيكان با همه زير مجموعه هاى خانوادگى و قومى ان منحيث يك كلان هويت فرهنگى با هم متحدانه حركت نمايند. وطيفه ماست تا اين پيام و مسله مهم را خانه به خانه به گوش همه برسانيم!

>>>   foto's toegevoegd.
امريكا موفق شده بود در اطراف مسعود نفوذ كند و عبدالله عبدالله و صالح را جذب ، CIA كند ، وقتى مسعود را استكبار ترور كرد، صالح اولين فردى بود كه CIA را از پيروزى قتل مسعود آگاه كرد.

>>>   Ariaie
وقتى مسولان جمعيتى مى گويند اقدام غنى غير مسولانه و عجولانه بود، آدم بايد به عمق ساده لوح بودن، از تاريخ بيخبر بودن، عدم سياسى بودن، بيسواد بودن و بى راهبرد بودن انها پى ببرد.

اگر برترى جويان شيونيست قبيله اين مريضان فكر و اخلاقى انسان نما، كمترين باور به زندگى و برادرى در كنار اقوام ديگر مى داشتند، امروز افغانستان در اين موقعيت و وضعيت قرار نمى داشت. تنها تاريخ هفتاد سال اخير بيانگر ان است كه برترى جويان شيونيست قبيله با حمايت باداران خود براى سركوب، قتل عام ، حذف فزيكى، سياسى و فرهنگى اقوام ديگر به ويژه تاجيكان كه داعيه قدرت دارند و ميراث دار تمدن خراسان اند، اقدام كرده است. گروه هاى مختلف فعال تاجيك به اين نتيجه رسيده بودند كه قبيله بنا را به برادرى ندارد و خوى ان اشغالگرى و زورگوى است، اما با امدن مجاهدين كه زير نام بيرق اسلام، اخوت اسلامى و أمت واحده تربيه يافته بودند و تفكر حاكم شان بود، اين خوى وحشى گرى دشمنان تمدن به فراموشى سپرده شد. البته در ميان جهاديون اين تفكر اخوت اسلامى مختص تاجيكان بود و حزب اسلامى از همان اغاز با همان تفكر ميراثى جنايت كاران برادران مجاهد تاجيك خود را در هر جا قتل مى كرد وبا ديد قومى به سياست و قدرت مى نگريست تا اينكه در جنگ هاى تحميلى كابل نقش پيش قرولان اى اس اى را بازى كرد و نقاب از چهره انداخت. اما إخوانيون تاجيك در چند سال اخير به تدريج دارند نشان مى دهند كه در حال تغير اند و به عمق فاجعه و ادامه سياست اشغال همه جانبه و سرزمين سوخته دارند پى ميبرند. تاجيكان بايد چند مسله را مانند كلمه طيبه در گوش و قلب خود فرو برند:
قبيله گرايان هيچ گاه به دموىراسى تمكين نخواهد وباور ندارد.
قبيله گرايان در سدد اشغال و غصب كامل خراسان اند
قبيله گرايان قابل اعتماد نيست وبا ان بايد با حساب برخورد كرد
قبيله گرايان با تغير نام خراسان و إشغال نرم زير نام كوچى گرى در طول تاريخ اهداف خود را دنبال كرده اند.
قبيله گرايان در سدد حذف تمدن، تاريخ، زبان و همه ارزش هاى تاجيكان و اقوام ديگر اند
قبيله يك هدف دارد و ان تشكيل كشور تك قومى و حذف اقوام بومى اين خطه است.
قبيله گرايان ، مجاهد، خلقى، اخوانى، روسى، امريكايى، بيطرف، خورد و كلان يك باور دارند و ان اينكه پشتونيزم فراتر از دين، انسانيت و اخلاق است.

>>>   روزهای ّکول از یادت رفته؟؟ ما کابلیان فرموشش نکرده ایم!! ان ّکولیان رفتند ّشت کارش و تاریخ برنمیگردد! این هم یک سقاوی بود ودر دزدیها گذشت!

>>>   بگو همین دهن دارید وبس!

>>>   احمد ولی جان بس تان است سیرشدین ازآل واولاد تان بس است میگویند که :
اگرهرچیزی را اندازه ایست
دزدی هم اندازه دارد
بگذارید مردم زنده گی کند وازچنگ دزد ها وتیکه داران جهاد وتیکه داران فومی نجات یابند

>>>   احمدولی خان مسعود از ریاست بنیاد مسعود (شورای نظار) تا تحلیلگر سیاسی! عجبم میآید که عناصری خود چیزی نیستند اما با پسوند (مسعود)شمع محفل میگردند! آقای احمدولی نباید گاهی در نل بزنند و گاهی در میخ، گاهی حضور شان در حکومت را نتیجۀ رأی ملیونی قلمداد میکنندو گاهی هم تفاهم نامۀ سیاسی! هرکدامی از این گزینه ها که منافع شان را تضمین نماید به همان گزینه متوصل میشوند!
آقای احمدولی خان! مگر شما فراموش کرده اید که تفاهم نامۀ سیاسی تنها جلب رضایت داکتر عبدالله عبدالله بود که ایشان از موقف شان خیلی هم راضی استند، یعنی کاملاً متابق همان تفاهم نامه! این شما استید که تکلیف تانرا با جناب رئیس اجرائیه معین کرده نمیتوانید، اگر درایت سیاسی دارید بفرمائید داکتر عبدالله را از خود برانید و موضع تانرا در برابر نظام واضح نمایید، اما نه! شما این جرئت را از کجا دارید! شما گاهی برای جلب و جذب امتیاز آواز بلند میکنید ورنه منطق سیاسی و حکومت داری حکم میکند که چوکی دولت همان (لنگ حمام) است که گاهی باید در کمر یکی باشد و گاهی در گمر دیگری! این (لنگ حمام) بر کمر عطامحمد نور شاریده است و شما از آن دستبردار نیستید،
صرف نظر از موضع گیری های سلیقه ئی بین افرادی در نظام و تیم معلوم هاحال شما، اما انصافاً به شما چه کسی گفته است که عطامحمد نور والی مادام العمر ولایت بلخ است؟ شما بشرمید، بظاهر حرف تان از افغانستان است اما در باطن فقط برای پنجشیر و بلخ خون میگریید! اگر اندک حیا داشته باشید، باری به داخل نظام نظر نمایید، اکثریت مطلق این نظام متشکل از باند مافیایی شما است اما شما در برابر آن کور استید! ملت افغانستان میداند که هیچ جایی از ادارات نظام کنونی خالی از وابسته گان شما نیست و این هیاهوی شما اغفال ذهنیت ها است نه چیز دیگری! بقول معروف: آسیاب اگر از پدرتان هم است به نوبه! بگزارید که عطا یکبار به زندگی عادیش برگردد، بیش ازین بی آبرویش نسازید.
میهن زرغون

>>>   خواب ارگ اضغاث واحلامی بیش نیست .این رویای کاذبانه ارگ را درقاموس سیاست هیچ تعبیرخوابی نمیتواند تفسیردرست ولاجیک نمایدجزآنکه بگوید:کسیکه این خواب را دیده چندان عاقلی نبوده.
محمدداود.

>>>   اصولا جغرافیایی به نام افغانستان در زمین خدا غیر قانونی است چون افرادی از قماش غنی هیچ گونه روحیه بندگی ندارند و به ناحق بر مردم حکومت می کند و مردم گوسفندی نیز به چراه می روند این سرنوشت ملتی است که جهاد را به تمسخر گرفتند و به ریش شهدای عزیز ما خندیدند و به مجاهدین قهرمان اهانت کردند و ... منتظر باشید تا نظام یهود سرو سامان بگیرد.

>>>   عاگرعطا نور بويي ازجهاد واسلام وانسانيت برده باشد بايد اولترازهمه منبع مدرک ومقدار دارايي ها وثروتش را به ملت بلخ وکل افغانستان اراييه کند وبعد اگرتوانست ان همه درايي را حق خود تثبيت کند وازملت ومردم ودولت نباشد بازانگاه مي تواند ادعاي وطن دوستي کند.بااينحال الان که چهارده سال است والي بوده وبايد به قول عطانور وجمعيت وامرالله وتمامي افرادبخاطر خلع عطا ازولايت بلخ اشک تمساح مي ريزند عطا بايد چند سال بعد هم والي باشد؟ياشايد تااخرعمر.

>>>   همو احمد ضیا مسعود چی شد ؟؟ گُم است یک وقت زیاد لاف میزد حالا کجاست ؟

>>>   اقای نور و جمعیت اسلامی خود را مسقره عام میسازند نور هم کشت و هم دزدی و چور و چپاول کرد اقای نور و چوکره های شان مانند منصور و سعیدی و صالح شرانداز و وکیل های خود فروخته و رشوت خورد میخواهند بحران را به وجود بیاورند غافل از ااینکه مردم از شما دزدان و رشوت خوران و قاتلین مرم نفرت دارند بحران افریدن شروع نابودی تان است عساکر در مزار شریف به حالت اماده باش درامده و وزیر داخله پولیس در کابل هم اماده باش کرده اقای نور جنبش روشنایی و جنبش رستا خیز باعث کشتن صد ها مردمان بیگناه شدند اما خود شان زنده ماندن مانند بهزاد و و پدرام و باقی سران ان اقای نور با اوردن بحران شما هم باعث کشتن صد ها مردم بیچاره و ستنمدیده و خوش باور خواهید شد وشاید حیات شما و لنده غره های تان به خطر موجه شود
بصیر نظری

>>>   یک دوست مانوشته هرکس که بی نصب وبی اصل باشد اوغان است من برایش میگویم که بی اصل و بی نصب خودش میباشد این رزیل به یک قوم توهین میکند واین کاردرست نیست آزادی بیان به معنی ایزارکشیدن شان نیست لوچکی هم اندازه دارد

>>>   وا به جان کسانیکه به نور امید دارد! روی شان سیاه است!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است