به اصول حکومت وحدت ملی نباید آسیب وارد شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۱۴    ۱۳۹۶/۹/۲۷ کد خبر: 143344 منبع: پرینت

شاخصه نظام سیاسی ما "وحدت ملی" است. اصولا حکومت وحدت ملی بر اساس اصول هدفمند ساخته شد. ما در بحران انتخاباتی غرق شدیم و یگانه راه نجات از بحران، توافقات دو تیم انتخاباتی شد گر چه اطلاعات بیرون داده شده از جانب ارشد ترین مقامات امنیتی نشان می دهد که در انتخابات 93 تیم اصلاحات و همگرایی با کسب 52،7 درصد برنده انتخابات بوده است اما با کمال تاسف حق و عدالت از سوی مدعیان عدالت خواهی و دمکراسی پایمال شد و رفتیم به جانب بحران و حالا هم حرف حدیث این است که رهبران حکومت وحدت ملی با صبر شکیبایی گام بر دارند و قاعده هم پذیری را قبول و رعایت نمایند و با تاکید به اصول منافع ملی و رعایت موافقتنامه حکومت وحدت ملی اقدام نمایند. انتخابات نزدیک است و مساله دوره و تحولات بعدی را از مجرای انتخابات خوب و قابل قبول دنبال نمایند.

ناطقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
وحدت ملی
نظرات بینندگان:

>>>   Mansoor Badry

چند سخن باجناب والی صاحب بلخ !
فراورد سیاست وحدت ملی و حکومت وحدتی که شما در شکل گیری آن نفر نخست بوده پیرو آن بودید و به خاطر خوشی چند ناقل قبایلی چارراهی نوبهار را به نام بی فرهنگ ترین و جانی ترین فرد قبیله نام گذاری کردید ، همین است که امروز باید به گونه مصالمت آمیز استعفا بدهید .
در غیر آن شوونیست های قبیله با پشتیبانی گلبدینی های بلخی ، چاربولکی و چمتالی که خود در رشد و تقویه آنها دست بالایی داشتید ، زیر نام سرکشی از حکم قانون اساسی و تمرد والی بلخ از حکم رییس جمهور منتخب مردم ، مردم بی دفاع ، خوش باور و افتاده در خاک شمال را یاغی و باغی یاد نموده چنان سرکوب کنند که جنگ سالهای ۱۳۷۱ یادتان برود .
جناب والی صاحب !
شما خود در راستای افاغنه سازی شمال کار های عمده و بنیادی را کرده اید ، چند نمونه کوچک :
-- بیشتر از ۶۰% آمرین ادارات سیاسی دولتی و نظامی را به نام وحدت ملی به افاغنه سپرده اید ،
-- در دفتر کاری تان ( مقام ولایت بلخ ) بیشترینه مدیران ادارات بخش ها افاغنه هستند ،
-- ناقلین جدید که زیرنام کوکنار کاری در شمال سرازیر شدند بودند را به دهات و قشلاق های ناقلین جا به جا نموده اید ،
-- کدر ها و شخصیت های وطنپرست و مجرب بلخی را از خود دور ساخته ، بی تجربه ترین ، ناکارا ترین ، بی سواد ترین و ترسو ترین اشخاص و افراد را بنا بر سلیقه های شخصی و حزبی به نماینده گی از بلخ و شهروندان فرهنگی بلخ به شورای ملی و شورای ولایتی فرستاده و راه داده اید ،
اینک آرزو دارید با این افراد جاه طلب ، مغرض ، بی سواد و پالیسی بی هدف ، بیشتر در قدرت بمانید ؟ شاید شهروندان بلخی بخواهند که شما در قدرت باشید و بمانید ولی فرمانروایان مکار و شوونیست های قبیله نمی خواهند . مشکل اینجاست . نتیجه و فرآورد خدمت خالصانه و بی شایبه برای شوونیست های قبیله همین است جناب والی صاحب که باید از کار کنار بروید . آیا شما این چال تخته شطرنج سیاست شوونیست ها را خوانده بودید ؟
شما و همه اعضای جمعیت اسلامی که نام خدا از برکت جهاد فی سبیل الله به جاه و جلال و مقام و مکنت رسیده اید ، توانایی ایستاده گی جنگی در برابر پلان های اوغانی سازی ، طالبی سازی و داعشی سازی شوونیست های تمامیت خواه و غربی های دموکراسی فروش ندارید ، لطفا جنگ نکنید و مردم آستان بلخ را به کشتن ندهید .
تنها شما با چند نفر از اعضای جمعیت می توانید زیر چطر حاکمیت شوونیست های طالبی و داعشی به حرکت های مدنی نارنجی ، سبز ، گلابی ، شیرچایی ، بنفش و در پایان زرد اقدام کنید و بس ، انهم در صورتی است که به شما اجازه بدهند .

>>>   Zaki Lalee gedeeld.
تغیر نام افغانستان ، اولین گام درراه ازبین بردن تعصبات قومی وقبیلوی است. زیرا این نام، علاوه بر اینکه درزبان انگلیسی به سگ شکاری ، اطلاق شده است، از نظر تاریخی متاسفانه یکی ازسه نامهای یک قوم واحد است، یعنی ، افغان؛ پتان، پشتون یا پختون، هرسه این نامها به یک قوم خاص اطلاق میگردد. بقیهء ملیتهای این کشور هرگز نه افغان استند ونه هم با افغان کدام پیوند تاریخی وفرهنگی ویا نژادی دارند.
افغانها مطابق تیوری پدر ژورنالیزم اوغانی، محمود خان طرزی، زبان قومی خودشان را دارند، که زبان اوغانی یا پشتو می باشد.
ازنظر تباری،افغانها یا پشتونها تعدادی ازقبایل هندی الاصل ملتانی بوده که سرزمینهای آبایی شان اطراف کوه سلیمان، خیبر پشتخوا و وپشین وژوب می باشد و این مناطق درتاریخ بنام افغانلند یاد شده است و دریاد داشتهای تاریخی بعضی ازنویسنده گان انگلیسی منجمله ( الفنستون) مولف کتاب افغانان نمایندهء انگلیس در دربار شاه شجاع نامهای تمام مناطق افغان نشین با تفصیل آن ذکر گردیده است.
درقرن بیست ویک برای ازبین تعصبات قومی وقبیلوی، یگانه راه حل در افغانستان کنونی، تغیر نام قومی افغانستان است که اساس تعصب های قومی پنداشته میشود.

>>>   AyarGroepsbeheerder
نام افغان منحیث نام شهروندان کشور با جعل، ریا، و تهدید در لویه جرگه سال ۱۹۶۳ از طرف باند قومپرستان پشتون آن وقت و به همکاری ظاهر و کاکا هایش بالا مردم تحمیل شد۰ پشتون ساختن کامل کشور یکی از پلان های شوم آنها بود که تا به حال ادامه دارد۰ افغان، اوغان، پتان، همه نام های مترادف برای قوم پشتون هستند، و با هویت دیگر قوم های ساکن اصلی این دیار هیچ ارتباط ندارند۰ تحمیل نام و هویت یک قوم بالای قوم های دیگر خیانت ملی است، و خاموشی علیه آن هم بُزدلی و خیانت ملی میباشد۰
خلاصه اینکه واژه افغان هویت تنها یک قوم است و نباید به هیچ بهانه و هیچ حیله بالای هویت دیگر قوم های کشور تحمیل شود۰ آنهائیکه روی تطبیق این موضوع پافشاری میکنند یا از تاریخ این مرز و بوم آگاهی ندارند ویا فاشیست هائی بیش نیستند۰
افغان اوغان یعنی پشتون، پتان پختون و ما اگر پشتون نیستم افغان نیستیم۰
واقعیت همین است۰

>>>   نظام الدین غیاثی
تحمیل هویت قومی یک قوم به زور شمشیر آمریکایی ها بالای اقوام دیگر ملت شکل نمیگیرد .

>>>   بگذار واضح تر حرف بزنم حمایت و شعار اسلامیت، افغانیت و استفاده از سایر کلمات همگانی مانند وحدت ، ملت، ملی، صلح، منافع ملی .... توسط پشتونها فقط و فقط بخاطر منافع قومی و لسانی بوده نه عمل به حقیقت معنای این کلمات ولی افسوس اینجاست که مردم هنوز هم فریب اینگونه کلمات و جلاداهای پرستار نما را می خورند و از حقیقت امر غافل اند.

>>>   Ariaie
تذكره را تحريم نماييد.
در پهلوى ان هوشيار باشيد كه ميخواهند به اقوام كوچك تقسيم تان كنند تا راحت تر قابل استثمار شويد.
همه تاجيكان با همه زير مجموعه هاى خانوادگى و قومى ان منحيث يك كلان هويت فرهنگى با هم متحدانه حركت نمايند. وطيفه ماست تا اين پيام و مسله مهم را خانه به خانه به گوش همه برسانيم!

>>>   Ariaie

وقتى مسولان جمعيتى مى گويند اقدام غنى غير مسولانه و عجولانه بود، آدم بايد به عمق ساده لوح بودن، از تاريخ بيخبر بودن، عدم سياسى بودن، بيسواد بودن و بى راهبرد بودن انها پى ببرد.

اگر برترى جويان شيونيست قبيله اين مريضان فكر و اخلاقى انسان نما، كمترين باور به زندگى و برادرى در كنار اقوام ديگر مى داشتند، امروز افغانستان در اين موقعيت و وضعيت قرار نمى داشت. تنها تاريخ هفتاد سال اخير بيانگر ان است كه برترى جويان شيونيست قبيله با حمايت باداران خود براى سركوب، قتل عام ، حذف فزيكى، سياسى و فرهنگى اقوام ديگر به ويژه تاجيكان كه داعيه قدرت دارند و ميراث دار تمدن خراسان اند، اقدام كرده است. گروه هاى مختلف فعال تاجيك به اين نتيجه رسيده بودند كه قبيله بنا را به برادرى ندارد و خوى ان اشغالگرى و زورگوى است، اما با امدن مجاهدين كه زير نام بيرق اسلام، اخوت اسلامى و أمت واحده تربيه يافته بودند و تفكر حاكم شان بود، اين خوى وحشى گرى دشمنان تمدن به فراموشى سپرده شد. البته در ميان جهاديون اين تفكر اخوت اسلامى مختص تاجيكان بود و حزب اسلامى از همان اغاز با همان تفكر ميراثى جنايت كاران برادران مجاهد تاجيك خود را در هر جا قتل مى كرد وبا ديد قومى به سياست و قدرت مى نگريست تا اينكه در جنگ هاى تحميلى كابل نقش پيش قرولان اى اس اى را بازى كرد و نقاب از چهره انداخت. اما إخوانيون تاجيك در چند سال اخير به تدريج دارند نشان مى دهند كه در حال تغير اند و به عمق فاجعه و ادامه سياست اشغال همه جانبه و سرزمين سوخته دارند پى ميبرند. تاجيكان بايد چند مسله را مانند كلمه طيبه در گوش و قلب خود فرو برند:
قبيله گرايان هيچ گاه به دموىراسى تمكين نخواهد وباور ندارد.
قبيله گرايان در سدد اشغال و غصب كامل خراسان اند
قبيله گرايان قابل اعتماد نيست وبا ان بايد با حساب برخورد كرد
قبيله گرايان با تغير نام خراسان و إشغال نرم زير نام كوچى گرى در طول تاريخ اهداف خود را دنبال كرده اند.
قبيله گرايان در سدد حذف تمدن، تاريخ، زبان و همه ارزش هاى تاجيكان و اقوام ديگر اند
قبيله يك هدف دارد و ان تشكيل كشور تك قومى و حذف اقوام بومى اين خطه است.
قبيله گرايان ، مجاهد، خلقى، اخوانى، روسى، امريكايى، بيطرف، خورد و كلان يك باور دارند و ان اينكه پشتونيزم فراتر از دين، انسانيت و اخلاق است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است