اگر به سرپل توجه نشود امنیت شمال برهم می خورد
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۲    ۱۳۹۶/۹/۲۷ کد خبر: 143348 منبع: پرینت

ادامه نبرد ها در ولسوالی سنچارک کابل میان نیروهای دولتی و طالبان و نگرانی ها در اینباره افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، محمدنور رحمانی رییس شورای ولایتی سرپل در برنامه «همگام» گفت: اکثریت جنگ هایی که در شمال آغاز شده آغاز آن از کوهپایه های ولایت سرپل بوده که تغییرات را در سطح شمال به بار آورده است. اگر در این ولایت ها توجه جدی صورت نگیرد لانه های مخالفین و هراس افکنان از بین برده نشود در آینده ها وضعیت امنیتی را در سطح شمال برهم خواهد زد.

وی افزود: ما امیدوار هستیم که حکومت مرکزی یک عملیات وسیعی را همانطور که وعده سپرده اند در ولایت سرپل، جوزجان و فاریاب با هماهنگی این سه ولایت راه اندازی کنند تا در تابستان پیش رو مردم از این وضعیت نجات پیدا کنند و زندگی راحت و آبرو مند انه ای را در کنار خانواده خود داشته باشند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امنیت
سرپل
نظرات بینندگان:

>>>   دولت ميخواهد به اشاره بادران خود عطا نور را كنار زند مثل دوستم و بعدش در شمال طالب را بنام داعش و داعش را بنام طالب جابجا كند خود شان در ارگ پنبه به گوش هاي شان عينك سياه به چشم هاي شان سيل كنند به ارگ چه كه تمام روز در صفوف امنيت ملي پوليس ملي چقدر جوان ها كشته ميشود.

>>>   او مردم این یک توطیه امریکا با کمک غ یهودی است و می خو اهد در شمال داعیش را بیا ورد تا بالای روسیه و ایران حمله کند هر چه زودتر اقدام نماید و غ یهودی را از بین ببرید تا پیش بادار لان خود ترمپ برود

>>>   Mutaref
«داعش» تا بهار آينده در شمال كشور داراي پايگاه ها و قدرتِ تعرض به مرزهاي كشورهاي آسياي ميانه را داشته باشد. ولايات سرپُل، فارياب، جوزجان، تخار، بدخشان ، كندز، بلخ و غور از جاهاي است كه داعش تسلط پيدا نمايند. جنرال دوستم نخستين فردي بُود كه بايد از صحنه برداشته مي شد تا روحيه ضد داعش و طالب توسط اوزبيك تباران در قلمرو جنبش اسلامي كُشته شود و فارياب را براي داعش محوريت بسازند، حلقات استخباراتي عربي در همكاري با غرب جمع ستون پنجم در رژيم كابل اين پروژه را بايد به پايه إكمال برساند. عطا محمد نور، از چهره هاي ضد طالب و داعش و از شخصيت هاي قدرتمند در شمال، مزاحم ديگري است براي ظهور داعش در بلخ، بنا مطابق «نقشه» از سِمت ولايت بلخ كنار زده شود. اگر دست حلقات ستون پنجم مي رسيد، تا حالا طرح ترور اورا هم مثل جنرال دوستم مي ريختند (كه خوشبختانه ترور جنرال دوستم هم ناكام ماند). نور بلخ در حالي كه ولايت بلخ را در سطح افغانستان نماد توسعه و نوسازي ساخته، چرا بايد كنار زده شود؟ اينجاست كه نيت ارگ، شلاقيت و سياست ورزي اين كانون توطئه را خووب درك مي كنيد.
تو خود حديث مفصل بخوان ازين مجمل...

>>>   Badry gedeeld.
هموطنان ارجمند متوجه ناقلین تازه وارد در شمال زیر نام کوچی باشید .
دولت شوونیست و پیروان ....اوغانوالی حاکم در قدرت سیاسی اوغانستان تصمیم گرفته اند در همه آستان های شمال به نام کوچی ها ، قبایل آنسوی سرحد را جا به جا نموده با احکام غیر قانونی برای این ناقلین تازه وارد زیر نام کوچی شناسنامه توزیع نماید . شرط گرفتن شناسنامه ناقلین تازه وارد هم تصدیق یک کوچی شناسنامه دار و تصدیق سرخیل یا کلان کوچی هاست . ( روباه را گفتند شاهدت کیست گفت دمم ) یک کوچی کوچی دیگر را تصدیق می کند که او هم از همین یا از فلان آستان است . این است قانونیت، اوغانیت و اسلامیت .
پیامد این کار دولت شوونیست کوچی ها مستقر در کابل چنین است که در انتخابات پوشالی آینده از هر آستان شاید یک یا دو کوچی را بر علاوه دیگر کوچی های انتصابی به نام وکیل منتخب کوچی ها در مجلس نماینده گان جا به جا نماید ،تا تصمیم های مجلس را برابر با خواست ارگ و شوونیست های حاکم در قدرت عیار نمایند .
با وجود اینکه ده ها ناقل سلیمانکوهی طالب دوست شمال امروز عملا در مجلس نماینده گان حضور دارند و سیاست طالب سازی را در همه عرصه های سیاسی ، نظامی ، فرهنگی و اجتماعی در عمل پیاده می کنند ، باز هم عطش این دولت کوچی ها در کوچی گری فرو نه نشسته است .
دولت کابل این پلان نهایت زیرکانه و خطرناک را گرفت استه و با چنین نیرنگ ها ، حیله ها و کوچی گری ها می خواهد در آینده زمام امور را کاملا در دست گیرد .
با چنین فرمان غیر قانونی که هیچگونه اساس اداری و پرنسیپ های قبول شده توزیع شناسنامه در آن دیده نمی شود ، همه صوبه سرحدی ها می توانند شناسنامه اوغانی بگیرند و کسی هم پیدا نخواهد شد بپرسد که قانون و قانونیت چی شد ؟

>>>   محمد همایون صادقی
اخوانیزم موریانه بود که در جان تاجیک ها جا گرفت .
شوونبست های پشتون بشمول گلبدین نه نعره تکبیر سر میدهند و نه نعره کبگیر و نه در فکر اسلام استند .
آنها اسلام ، کمونیزم ، مارکسیزم ، امپیریالیزم را ابزار به قدرت رسبدن ایشان استفاده میکند به یکی از اینها باور ندارند .
برای شوونیست های پشتون نخست قومیت دوم قدرت سوم در هنگام ضرورت خدا مطرح است .
اخوانی های تاجیکتبار ما از ترس دوزخ از بس که جانماز هموار کرده اند و مدهوش شده اند و سر به سجده گذاشته اند شوونیست ها و فاشیست های پشتون اگر لباس ایشان را در هنگام نمازخواندن از تن ایشان در بیاورد باز هم نعره تکبیر میگویند .
غنی روانی با وجود کشتار های بیشمار غیر تباریش یک کار خیر کند همه رهبران اخوانی حزب جمعیت را در سفارت اوغانستان در پاکستان مقرر کند و از برکت دعای ما خداوند برای غنی رحم خواهد که مغزش را به مغز انسان تبدیل کند .

>>>   محمد اسلم سلیم
پاسخ حلقهء خبیثه ارگ یا همان کانون توطئه شعار نیست!
من هیچ مناسبت حزبی وسیاسی با عطا محمد نور ندارم ولی از موضع یک تاجیک با قلم وقدم درکنار او برای دفاع از هویت وعزت تاجیک ها قرار دارم.
باید به اقدامات متقابل متوصل شد !
امروز روز شعار نیست همه باید با قلم وقدم وتفنگ دار با تفنگ به میدان بیآیند از هویت وعزت مردم باید دفاع صورت بگیرد.
کنار زدن عطامحمد نور در برنامه نانوشته ائتلاف گلبدین غنی بود و همه پافشاری ها برای زمینه سازی حاکمیت فاشیزم در بلخ و یکسره سازی تاجیک ها حتی از حاکمیت دریک ولایت می باشد.
راه شمال از دند شمالی تا مزار را به روی غنی وهوادرانش باید بست .
دند شمالی کوهدامن ، پروان ، کاپیسا و پنجشیر باید مردانه وار درکنار عطا محمد نور به ایستند ، بغلان ، سمنگان ، بلخ ، سرپل ، جوزجان وفاریاب باید برای دفاع کامل آماده شوند .
سالها گفته ام که راه دیگری به جز ایجاد جبههء مقاومت مسلحانه در برابر فاشیزم وجود ندارد و از همین روز باید آغاز شود .

>>>   كسانى كه خود را اقوام محروم مى نامند يا در مبارزه قاطعيت ندارند يا صداقت ندارند، اگر غير از اين است چرا قاطعانه ندايى خراسان خواهى را سر نمى دهند؟
مگر هدف تان محو تبعيض ، تعصب و تفرقه قومى نيست؟
خراسان كليد حل همه مشكلات است!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است