نیروی دریایی آمریکا در منطقه آسیا تقویت می‎شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۹    ۱۳۹۶/۹/۲۸ کد خبر: 143358 منبع: پرینت

آمریکا درنظر دارد برای سال میلادی 2018، نیروی دریایی خود در منطقه آسیا را با استفاده از ناوگان آسیای شرقی، تقویت کند.

به گزارش رویترز، «جان ریچاردسون» رییس عملیات نیروی دریایی آمریکا، اعلام کرد ممکن است در راستای تحکیم قوا در قاره آسیا، از کشتی‌های آمریکایی مستقر در پاسیفیک شرقی استفاده شود.

وی در اینباره گفت: می‌خواهیم توانایی خود را در اجرای همه عملیات‌های حوزه آسیا- پاسیفیک تضمین کنیم. این کار را می‌توان با کشتی‌های ناوگان سوم یا موارد مشابه انجام داد.

اظهارات ریچاردسون ساعاتی پس از سخنرانی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، درباره راهبرد جدید امنیت ملی این کشور، ایراد شد که در آن با استناد به شعار «اولویت با آمریکا است»، از چین و روسیه به عنوان قدرت‌های تجدیدنظرطلب یاد شد.

در همین راستا، ریچاردسون مدعی شد: از اعلام مالکیت پکن بر جزایر دریای چین جنوبی، تنها به یک نتیجه خاص می‌رسیم و ما هم جواب همیشگی خودمان را داریم مبنی بر اینکه باید در منطقه حضور داشته باشیم.

وی همچنین از کوریای شمالی به‌عنوان اصلی‌ترین دغدغه نیروی دریایی آمریکا در منطقه آسیا یاد کرد و گفت وظیفه من در سال 2018 میلادی، ایجاد نیروی دریایی به مراتب کشنده‌تر و خطرناک‌تر برای مقابله با دشمنان واشنگتن است.

ریچاردسون در نهایت مدعی شد: تقریبا این اجماع نظر وجود دارد که آمریکا به نیروی دریایی بیشتری در مقایسه با آنچه که الان وجود دارد، نیازمند است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
اسیا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است