صالح: هیچکس نمی تواند ما را از قدرت دور کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۸    ۱۳۹۶/۹/۲۸ کد خبر: 143378 منبع: پرینت

حاکمان بی‌ریشه، یک کتله‌ی کوچک باد آورده و خس روی دریا هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، امرالله صالح رییس پیشین امنیت ملی در واکنش به منظوری استعفای عطا محمد نور روز دوشنبه 27 قوس 96 در مراسم سالیاد جنرال مومن شابه گفت: "چرا نگران هستیم که در نبود یک ماموریت (پست) دولتی هیچ می‌شویم؛ چرا تا یک سال دیگر وضع را از نگاه سیاسی به چنان شکل نمی‌دهیم که بیایند در پای ما خم شوند و بگویند که برایتان ولایت می‌دهیم".

صالح بیان کرد که "ما از کی ترسیده‌ایم؟ درصورتیکه حاکمان بی‌ریشه، یک کتله‌ی کوچک، باد آورده و خس روی دریا هستند".

به باور رییس روند سبز، هیچ قدرت و شخصی نمی تواند ما را از صحنه قدرت دور بسازد و چهره ها و نام هایی را که در تاریخ ثبت است را حذف کند، همین حالا نبود داکتر عبدالله، به معنی نبود حکومت وحدت ملی است اما مشکل ما نداشتن یک رهبر واحد است.

وی افزود که حضور ما در نصف قدرت اگر محتوای واقعی ندارد، محتوای روانی، سیاسی و بین‌المللی دارد؛ چراکه بارها از زبان حلقات خارجی شنیده‌ام که نبود عبدالله در این ساختار، نبود حکومت است و این واضح و آشکار است.

این عضو جمعیت بیان کرد که نباید نگران حرکت های اینچنینی در قبال حزب شد بلکه باید از خود تحرک نشان داد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صالح
استعفای نور
نظرات بینندگان:

>>>   امرالله صالح در بدل چه امتیاز تلاش دارد تا جسد سیاسی را دوباره زنده سازد؟
" شک ندارم واژهء نامرد می فهمی که چیست "
در ارتباط به فرمایشات آقای صالح در باب غنیمت حضور عبدالله در دولت و نظام به عرض برسانم که دید شخصی هرکسی محترم است ولی دیدگاه ۹۹ درصد مردمی که از عبدالله در انتخابات گذشته حمایت کرده و به خصوص قشر تحصیلکرده و جوان حوزهء مقاومت که همه دار و ندارشان را برای موفقیت او هزینه کردند این است که :
این مهرهء سوخته و این...... به قول رفیق مان شیوای شرق با هر ابزار و وسیلهء باید زده بشود تا اگر حتی نوکری هم نصیب مان می شود نوکری یک مرد باشد نه نمایندگی یک نامرد و بزدل
او نمایندهء ما نیست و برای اثبات این مدعا هزاران دلیل نزد من و همه گان وجود دارد اینجا ضرورت به توضیح یکایک نمی بینم .
حالا فکر کنم نیازی به توجیه سر از نو به اهمیت حضور آقای عبدالله در نظام منحیث نمایندهء مردم ما وجود نداشته باشد .
ایشان در حال آمادگی برای پذیرش معاونیت اشرفغنی در انتخابات بعدی اند .
صالحی

>>>   Bina
اگر تاجيك ها اينبار قيام رستاخيز و طاغوت شكن عليه سركشى و تك تازى قوم زبون و فاشيست گوسفندى، انجام دادند خو خوب...
ورنه بدانند كه سرنوشت شان به مثل مسلمانان برما ميشود.

>>>   Akbar
قدیم ها می گفتن نفاق بینداز حکومت کو احمد زی تمام دار و دسته فاشیست ها به شمول حکمتیار اتمر را در کنار خود گرفته. فکر می کنه که افغانستان خانه ننی اش است ...

>>>   مگرخداوند میتواند مانندیکه مشاهده میشود

>>>   Parwani en 6 anderen.
رهبران هميشه در بحران تولد شده اند...
قبل از اينكه داخل بحث اساسي شويم، ميخواهم
چند نقطه را الحاحاً يادآور شوم:
اولاً نميخواستم در مورد سياست مزخرف٢٧٠ساله اوغاني چيزي بنويسم، چون اين درامه خونين ادامه دارد....
ثانياً آقاي عطا محمد نور در واقع از بنده حد اقل بيش از 11000دالر بدهكار است، چون يازده ماه در تلويزيون ميترا كار كرده بودم...اين را بخاطري يادآور شدم كه وي براي من هيچوقت كدام كمك مالي نكرده و من هم از ايشان هيچ چيزي توقع نداشته و ندارم، بر عكس اگر وي كمك ميخواهد اكنون برايش خواهم كرد....من هيچگاهي براي كسي چك چك و خوش خدمتي نكرده ام وبه همين خاطر هم است كه صاحب هيچ مقام دولتي نيستم و جسورانه مي انديشم، مينويسم، ميگويم و نقدميكنم!
ثالثاً نميدانم اين مشاورين و مجاورينكه آقاي عطا در سراسر دنيا انتخاب كرده كجا اند و چرا سكوت كرده اند و يا نميخواهند خواهرخندگي خود را با سپيداريان بيرق فروش و هويت فروش به مخاطره بي اندازند؟جالب است والله!
جنگ رو در رو #غني_عبدالله در مقابل آقاي عطا را به فال نيك ميگيريم و خرسنديم كه چنين آزمون تاريخي پيش آمده است. Jim Rohn گپ تاريخي دارد و ميگويد: Opportunity mixed with difficulty يعني فرصت ها همواره مخلوط با مشكلات است و اين مشكلات است كه ستيفن بيكو، گاندي، مسعود، مانديلا، چاويز، ملكمX و چكوارا بدنيا مياورد! فلهذا آقاي عطاي ناب ترين فرصت را در اختيار دارد و يا اينكه مبارزه ميكند و از خود يك ارث بجاي ميگذارد و يا مانند ديگر رهبران قلابي منزوي و به يك جوك سياسي تبديل ميشود.آقاي عطا محمد نور در مقابل ائتلاف نا ميمون #عبدالله_غني ميتواند كامياب شود اگر اين رهكار ها را به دقت عملي نمايد:
توضيح:
در قدم نخست يك سال و چندي از عمر اين رژيم نا مشروع مانده است و اين رژيم توان مقابله با يك تصميم قاطع مردمي را ندارد و همچنان اين دو چهره سالوس #عبدالله_غني در ذهنيت هاي مردم ما خرد و خمير شده اند و توان دوباره شخصيت شدن را از دست داده اند. چون عبدالله چند نفر چك چكي در قصر سپيدار و غني هم در قصر دلكشا دارند و اين دو شخص بي كفايت جهان را نيز بكام مردم ما تلخ نموده اندو هروز ما شاهد يك حادثه خونين و عقبگرد امنيتي، اقتصادي و سياسي هستيم! اضافه بر اين افتضاح، بزرگترين توطئه نا جوان مردانه را چند نفر اجير در قصر سپيدار توأم با ارگ مهندسي و عملي نموده اند و اين ائتلاف ننگين درج صفحات تاريخ ما خواهد شد!
شايان يادآوري است كه امريكايي هاي و انگليس هاي هيچ تمايلي و اشتياقي براي برهم زدن بلخ و بي جاي كردن عطا محمد نور ندارند و اين يك پروپاگند كاملا زرد است Yellow Propaganda كه از طريق رسانه ها دولتي و امنيت مُلي تبليغ و ترويج ميشود.
پس راز كاميابي عطا در چي است و چي بايد كند؟
1-آماده شدن براي يك نبرد مسلحانه طولاني با ارگ، خلق بحران، بچالش كشيدن رژيم و خسته ساختن تمويل كننده هاي آنها؛
2-تفاهم با كنگره ملي، رستاخيز تغير و ديگر نهاد هاي خوشنام بخاطر فدرالي سازي اوغانستان ويا تجزيه كامل آن؛
3-گفتگوي مستقيم با سفير امريكا و فرستادن يك نامه "سر بسته"براي رئيس جمهور امريكا آقاي ترامپ و توضيح دادن پيشرفت هاي بلخ از منظرگاه اقتصادي و اعلام همگرايي اقتصادي با اداره ترامپ بدون قيد و شرط.

4-لابينگ قوي رسانه اي در داخل اوغانستان و خارج آن، بويژه در نهاد هاي تصميم گيرنده...

5-بسيج ساختن مردم در داخل اوغانستان مانند آيرلندي ها و ساختن هسته هاي اكمالاتي(اقتصادي) قوي در خارج از اوغانستان براي يك نبرد طولاني مانند كوردستاني ها و تميلي ها...

6-نزديك شدن با پاكستاني ها بخاطر شناخت خط ديورند و صحبت كردن با آداره پوتين بخاطر جلوگيري كردن بيشتر داعشيان در شمال و خطرات افراطگيرايي در مناطكق آسيا ميانه و قفقاز از طريق بلخ و در اختيار قرار دادن منابع طبيعي شمال براي چينايي ها، هندي ها و ديگر كشور هاي مشترك المنافع ما.

نقطه اخير:
بيش از ٩٠ فيصد رسانه هاي كشور در محور آقاي عطا محمد نور ميچرخند و اين دلالت واضح به خلق كردن كلان ترين شتاب رسانه اي و سياسي در كشور و منطقه بحساب ميايد.بخاطر داشته باشيم كه رهبران همواره از سه حالت منتفي نيستند. حالت پرواز ، حالت اعتدال و حالت هبوط.از منظرگاه بنده، آقاي عطا اكنون در حالت پرواز است كه بايد برگردد به حالت اعتدال تا از حالت هبوط نجات يابد!

>>>   عبدالمنان شیوای شرق
دوران برخوردهای و رفتار های ایدیالوژیک گذشته است. نسل نو نباید قربانی جزم اندیشی و دگم باوری سیاست های گذشته شوند. انسان جدید برایند مردم سالاری و پلولاریزم معرفتی است و رابطه اش با سیاست پلورال و مبتنی بر نظریه کثرت گرایی سیاسی است. انچه در گذشته در بدخشان شده محک و میزان ان در تاریخ درج است. ما نسل انروز و مسوول زمان خود هستیم و به حقایق جریان ها و باور تاریخی مبارزات افراد احترام داریم.

>>>   لیست اشخاص کی شب لباس مدافع تاجیک و جمعیت و جهاد در تن دارند و روز لباس ارگ بر تن می کنند و همنشین کرزی هستند.منافع شخصی خود را در اینها می دانند.
دکتر دبل عبدالله( ساکن قصر سپیدار)
حاجی الماس
ضرار احمد مقبل
اقبال صافی
امرالله صالح
جنرال جرات
ایوب سالنگی
بصیر سالنگی
داکتر ضیا والی اسبق تخار و معاون فعلی
یونس قانونی
بسم الله محمدی
اسماعیل خان
ادامه دارد.......
این چهرها عامل جدار هستند و هر سوی که منافع شان تمویل شد بانگ می دهند.
اینها نه تعهد دارند و نه کدام برنامه، خودخواهی و خودبینی و غرور و تکبر اینها باعث تشنج و بحران فعلی هست.
هارون پنجشیری

>>>   بهروز جلال آبادی
جنجالهای چند روزه بر سر ولایت بلخ این را ثابت کرد که استاد عطا محمد نور در بین مردم بسیار محبوب است حتا که غنی و کرزی در بین پشتونها به آن اندازه محبوبیت ندارد
اگر در انتخابات آینده استاد کاندید باشد و تقلب گوسفندی صورت نگیرد باور کنید این آدم ریس جمهور آینده خواهد بود

>>>   او قیچ! مگر در قدرت ماندن میراث پدر شماست؟شما همه امتحان خود را دادید.
تو دزد ملیونر
عطا دزد ملیاردر
ربانی دزدملیونر
قانونی دزد ملیونر
بصیر سالنگی دزد ملیونر
امان الله گذر دزد ملیونر
عبدالله دزد ملیونر
ضیا مسعود دزد ملیونر
وووووووودزد ملیونر
مگر شما دزدان ما ملت را .......فکر کرده اید؟دگر ما به شما دزدان ضرورت نداریم.میخواهید به زور بر گرده های ما حکومت کنید؟ما اروی نابودی شما را داریم وشما به این فکر استید که ما را به زور از قدرت کشیده نمیتواند.

>>>   خارجی ها بازی میته تان ... ! یک نیرو دیگر میسازند که همرای شبنم ثریا موسیقی کار کنی ... باز اگر دلشان خواست توسط تانک و طیاره خود میاریتان ... همینطور بالای تان ساعتری میکنه

>>>   اقای نور و جمعیت اسلامی خود را مسقره عام میسازند نور هم کشت و هم دزدی و چور و چپاول کرد اقای نور و چوکره های شان مانند منصور و سعیدی و صالح شرانداز و وکیل های خود فروخته و رشوت خورد میخواهند بحران را به وجود بیاورند غافل از ااینکه مردم از شما دزدان و رشوت خوران و قاتلین مرم نفرت دارند بحران افریدن شروع نابودی تان است عساکر در مزار شریف به حالت اماده باش درامده و وزیر داخله پولیس در کابل هم اماده باش کرده اقای نور جنبش روشنایی و جنبش رستا خیز باعث کشتن صد ها مردمان بیگناه شدند اما خود شان زنده ماندن مانند بهزاد و و پدرام و باقی سران ان اقای نور با اوردن بحران شما هم باعث کشتن صد ها مردم بیچاره و ستنمدیده و خوش باور خواهید شد وشاید حیات شما و لنده غره های تان به خطر موجه شود
بصیر نظری

>>>   پهلو بگرد که صبح شد!!

>>>   اقای پروانی
بنابر ااظهارات عالیقدر که منبعث از ایمان شماست وبرمحور مشکلات میچرخد گویای این هست که شما وامثال شما چقدر از اسلام ومومنین فاصله دارید واین مطلب ارسال شده شما زاده تفکرات ماتریالیستی شما برمبنای تعصب که استوار میباشد حقایق دیکری را وانمود میسازد که شما وامثال شما وانهاییکه سنگ اقای نوررا برسینه میزنند به چی پیمانه متعصب واز دین وایمان خود فاصله گرفته اند شما کسانی هستید که حزب پرافتخار جمیعت اسلامی را از مسیر اصلی اش که همانا حاکم شدن دین خدا دراین کشور بود خط بطلان کشیدید ومسیر جمیعت اسلامی را تغیر دادید. وراه جمیعت اسلامی را از راه خدا جدا نمودید.همیش طبل تعصبات نژدای رانواختید واین نشست جمیعت که بر محور تعصب دایر گردیده بود چی دستاویزی داشتید بغیر از حقارت
خداوند درقران کریم میفرماید
خداودندهیچ قومی گروهی را ذلیل نمی نماید مگر ان قومی ذلیل شده که از خدا وقنون خدا دوری جوستند واین سرفلم هست اینگونه حقارت ادامه دارد مادامیکه رهبران وافراد جمیعت به اصل خود برنگردمد
وشما پروانی صاحب مگر از زندگی انحضرت(ص) اینقدر بی خبر بودید که اول اغاز مطلب خودرا به دستاویز از یهودی ها اغاز نمودید من چی گویم به مانند خودات یک شخص سیکولار مطلق که اطراف واکناف جمیعت را فراه گرفته باشد باید منتظر همچو روزها بود
محمد کبیر(اندرابی)

>>>   شماازقدرت دور شدید زیرا دزدی را یک فرهنگ ساختید دزدی تا چی وقت بنام جهاد قوم سمت لسان وغیره بالاخره مردم خوکاه نمیخورند که تا هنوزشمارانشناخته باشد هرسال در18 سنبله چندین نفررامیکشید چرا ازخدابترسین


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است