غنی: سیستم بنادر کشور باید قابل اعتماد شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۵    ۱۳۹۶/۹/۲۸ کد خبر: 143390 منبع: پرینت

بنادر باید به زون های آزاد اقتصادی مبدل شوند تا فرصت ها برای سرمایه گذاری و اشتغال زایی فراهم شود.

محمداشرف غنی رییس‌جمهور در دیدار با اعضای اتاق تجارت بین المللی در افغانستان گفته است که باید شیوه‌ همکاری بخش خصوصی و دولت واضح شود تا بتوانیم از سرمایه‌های مالی، فکری و منابع بشری استفاده کنیم.

غنی بیان کرد: تلاش می‌کنیم که سیستم قابل اعتماد در بنادر کشور ایجاد کنیم تا هم سهولت برای تاجران ایجاد گردد و هم در رشد عواید و اقتصاد کشور موثر باشد.

رییس جمهور تاکید کرده است که بنادر باید به زون های آزاد اقتصادی مبدل شوند تا فرصت ها برای سرمایه گذاری و اشتغال زایی فراهم شود.

گفتنی است که در ختم این دیدار غنی با حضور یک نماینده اتاق تجارت بین‌المللی در افغانستان در شورای عالی اقتصاد موافقت کرد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
بنادر
نظرات بینندگان:

>>>   عطا صفوی
شش ویژگی عمده ای که «رژیم موجود کابل» رابا سایر دولتها وکشورهای جهان متمایز میسازد:
-------------------------------------------------------------------------------
1- این رژیم از جمله فاسد ترین حکومت ها درسطح جهان بشمار میرود، فکر میکنم که هیچ کشوری را نمیتوان با این حاکمیت صادر شده فاسد وبیکاره مقایسه نمود..
2 - با یقین کامل این رژیم درتصفیه قومی درجمله متعصب ترین کشور های جهان حساب میشود که شباهت کامل وحتی بدتر ازکشور میانمار دارد.(اگر در میانمار فاشیزم دینی بیداد میکند اینجا فاشیزم قومی بیدادمیکند)
3 - این رژیم به یک " پایگاه توطیه" علیه شهروندان بومی این سرزمین تبدیل شده است وهیچ دولت وحاکمیتی را شما درجهان سراغ نخواهید داشت که دراین حد بالای توطیه "فرمایشی " قرار داشته باشد.
4 - این حاکمیت همراه با مربیان خویش زمینه انکشاف ورشد تولید مواد مخدر را مهیا نمودند که تمویل کننده مرگ انسان ها درکره زمین است و درحقیقت ریکارد متمایز را نظر به سایر کشورها بازگو میکند.
5 - این رژیم خود در تلفات همه روزه خونین هموطنان ما به شکلی از اشکال دست داشته که حتی این تلفات انسانی دربدترین کشورهای جهان که درآنجا نیز جنگ جریان دارد دارد به چنین تلفات وحشتانک مواجهه نمیباشند ونیز فقرغیر قابل تصور هم از برکت این سیه دلان تاریخ ریکارد جهانی را از آن خود نموده است و بیداد مینماید ارقام وشواهد وحشتتناک از بالاترین سطح زیر خط فقر حکایت میکند که وضعیت زندگی را به جهنم تبدیل ساخته اند کمتر کشوری را میتوان دریافت کرد که با این وضعیت ناهنجار گریبانگیر باشد.
6 - معاملات ننگین تحقیرآمیز ضد مردمی یک تعداد اشخاص وافراد وآنهم برای اندوخت سرمایه و لم زدن به اریکه قدرت یا ازطریق این رژیم خونخوار ویاهم ازطریق اجیر شدن به بیرونی ها . که من متیقین هستم هیچ کشوری تا این اندازه افرادش وابسته واجیر شده به بیرونی ها نخواهد بوده باشد واینها حاضر هستند برای رسیدن به مقامی ازهمه چیزبگزرند وحتی هویت انسانی خویشرا درمعرض فروش قرار دهند چه رسد به عزت - شرف وناموس شان.
درحقیقت این شش اصل عمده ، این وطن را با سایر کشور در طول 17 سال اخیرمتمایز میسازد و این متمایز مایه ننگی است بر آنانیکه که با تفکر فاشیزم قومی وقبیلوی وطنفروشی این کشور را تا لبه پرتگاه نابودی هدایت میکنند.
بنآ تازمانیکه برای نابودی این نظام پوسیده تحمیل شده دست به دست هم ندهیم واین نظام خلع نگردد وفرونریزد و یاحداقل درشرایط موجود مهار نگردد وسعی تلاش برای یک نظام عادلانه فیدرالی نکنیم ؛ واقعآ ماشاهد ده ها وصد ازاین نوع به اصطلاح دست آوردهای غیرانسانی توسط این رژیم خواهیم بود.وهنوز این آغاز بدبختی است...

>>>   مقایسه فرهنگ تاجیکان با اوغانه های تروریست انتحاری و .......زمین تا اسمان است
ز تن سربربدن ها نمیدانم چه فرهنگیست
بس از این مردم اوغانه که فرهنگ دیگر دارند

>>>   افغان هویت قومی است نه ملی
اشرف غنی، قانون توشیح شده ثبت احوال نفوس را به مشوره چند فاشیست خلاف قانون تغییر داد، تا واژه قومی افغان به عنوان هویت ملی همه شهروندان درج شناسنامه‌ها شود؛ اما مجلس نمایندگان این کار خلاف قانون را اشرف غنی را رد کرد.
از آن‌جا که نیم اعضای مجلس سنا از سوی رئیس حکومت انتصاب شده اند، قانون به مجلس سنا رفت و آن‌ها هم کار خلاف قانون اشرف غنی را تایید کردند. پس از آن برای حل این معضل، از سوی هردو مجلس کمیته‌ی هشت نفری مختلط تعیین شد. دیروز هم این کمیته با استفاده از وضعیت سیاسی بعرنج به گونه‌ی دزدانه در نبود سه تن از هشت تن، با تایید سه یا چهار عضو از پنج عضو حاضر کمیته، تعدیل قانون ثبت احوال نفوس تایید شد تا همه شهروندان به جعل و اجبار افغان ساخته شوند.
غافل از این که هویت ملی یک فرآیند انتخابی شهروندان بر پایه‌ی رضایت همه شهروندان یک کشور شکل می‌گیرد نه به جعل و تزویر.
خلاصه صد بار هم که جعل کنید، افغان هویت ملی شهروندان این کشور نمی‌شود و دیری نخواهد شد که این سماجت و جعل و جهل کلیت جغرافیای به نام افغانستان را دچار تغییر کند.
با احترام به هویت محترم قومی افغان/پشتون
#من‌افغان‌نیستم

>>>   Arianfar
خانه از پای بست ویران است:
بحران چند لایه و سر در گم روان در کشور بحران ساختاری است و ریشه در ساختار ناقص نظام دارد. با گذشت هر روز بیشتر و بیشتر روشن می شود که کشور فاقد نظام کارا و پذیرای دولتداری و مشروعیت است. اگر در انتخابات تقلب می شود، اگر انحصارگرایی می شود، اگر خودسری و تکروی و لگام گسیختگی است، اگر طالب و داعش به شمال آورده می شود، اگر کمک های جهانی به تاراج می رود یا ناعادلانه تقسیم می شود، اگر......
فشرده سخن همه نارسایی ها از نبود قانون اساسی کارا و پذیرا و ساختار نظام ناقص کنونی است. در نظام کنونی همه صلاحیت ها به گونه نابخردانه و ناموجه به یک نفر سپرده شده است (آن هم دست نشانده و بیمار روانی) که در برابر هیچ مرجعی پاسخگو نیست. هیچگونه مسوولیت پذیری وجود ندارد. هیچگونه مکانیسم های بازدارنده و مهار خودسری و یکه تازی وجود ندارد.
سال هاست شب وروز فریاد می زنم که باید شالوده استوار و محکمی برای نظام دولتداری و مدیریت کشور ریخته شود. یعنی باید قانون اساسی و ساختار نظام از ریشه تغییر نماید. باید به انحصارگرایی و تکروی پایان بخشیده شود. باید زمینه مشارکت فراگیر مردمی در همه تصمیمگیری های سرنوشت ساز در تراز ملی فراهم شود.
در غیر آن روز تا روز بیشتر به سوی سراشیبی باژگونی و ازهمگسیختگی و فروپاشی
خواهیم شتافت. شیرازه وحدت ملی شاریده است. کشور در بند و اسیر و پامال سم ستوران دیو و دد است.
باید شعار دگردیسی ساختار نظام همچون آرمان والای ملی به شعار سراسری مبدل گردد و مردم یکپارچه آن را فریاد برآورند و همه توان ملی خود را در راستای پیاده شدن آن بسیج نمایند و ارگ نشینان را وادار به انجام آن گردانند.

>>>   خاموشی ملت در برابر این حکومت فاسد وخون آشام تاسف بار است.
مردم شریف نجیب افغانستان اگر میخواهید زنده بانید این غنی صفاک متعصب وهمدستان فاشیست وجنایت کارش را از ارگ بیرون کنید و یک دست شوید سلاح بردارید در جای زندگی دشمن خاک ، دین و فرهنگ نیاکان تان حمله کنید.
بخاریکه همین غنی کثیف کم اصل مغز تعصب شیطان اقوام شریف افغانستان را بنام پشون دارانی غلجی تاجیک هزاره از بیک ترکمن جدا کرد بین مردم غیور دلیر شجاع نفاق قوم انداخته است.
بیـا هموطن همـدل شــویم از بهـر امن و آبادی میـهـن
هزاره تاجک و پشتون ترکـمن از این میهن
سـنی و شیـعه گلـهای یک باغ این میهن
با همدیگر پذیر ریشــه بر کنیــم بنیـاد زمامدار استبدا میهن
بیاید ملک را از دست زمامدار استبداد آزادسازیم با همدلی یکدیگر آباد سازیم

بـیـا ای همـوطن تا یار باشیم
به اهل مملکت همکار باشیم
نورعلم و معرفت سازد بری
ملک آباد وصفای رهبری
این کم اصل غنی احمدزی شوونیسم قبیله فاشیت تا ارگ را ترک نکنند اوضاع بهبود نمی یابد
قرن ها هم طول بکشد اوضاع نه تنها بهتر نخواهد شد بلکه روزبروز بدتر هم خواهد گردید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است