شرکت برق سیاه ترین
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۷    ۱۳۹۶/۹/۲۸ کد خبر: 143393 منبع: پرینت

افغانستان کشور نفرین شده است.

بعضی اوقات اخباری از افغانستان می رسد که با خواندن آن "آدم شاخ درمی آورد".

هفته قبل شنیدیم که 3 میلیارد دالر در شرکت برشنا (شرکت سیاه) مفقود است. نوع دیگری از بیان اینکه در جیب های مسوولین رفته. امروز خبر شدیم که مقام‌های دولتی و افراد قدرتمند "11 میلیارد دالر" بدهکارند. مبلغ 11 میلیارد دالر (نه افغانی) در مجموع 3 سال بودجه عمومی دولت است. اصلا باور کردنی نیست حتی اگر 11 میلیارد افغانی می بود ولی انگار که واحد پول افغانستان دالر شده است.

به یاد می آورم آن سال هایی که هر ماه از ترس اینکه برق قطع نشود به محض اینکه برقی (کنترل کننده موتور برق) می گذشت، در فکر "تحویل کردن" پول برق بودیم اما آن زمان ها همیشه برق داشتیم. نمی دانم حالا چگونه است.

در آن زمان ها شهر کوچک، کوچه کوچک بود. در هر منطقه یک مرکز برق بود که یک تکنیسین برق که برقی نام داشت شب و روز، حضور داشت. گاهی می شد که "برق می رفت" یا قطع می شد. می دویدیم برقی را اطلاع می دادیم. قاعدتا برقی زود مشکل را با تبدیل فیوز حل می کرد.

پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شرکت برق
برشنا
نظرات بینندگان:

>>>   یازده ملیارد افغانی است. یازده ملیارد دالر نیست.
شرکت برشنا سالانه در حدود سیصد میلیون دالر بابت برق وارداتی به کشور های همسایه می پردازد که در مجموع در ظرف یک دهه گذشته شاید حدود سه ملیارد دالر بابت واردات برق به کشور های همسایه پرداخته باشند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است