"افغان" هویت قومی است نه ملی
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۷    ۱۳۹۶/۹/۲۸ کد خبر: 143397 منبع: پرینت

اشرف غنی، قانون توشیح شده ثبت احوال نفوس را به مشوره چند فاشیست خلاف قانون تغییر داد تا واژه قومی افغان به عنوان هویت ملی همه شهروندان درج شناسنامه‌ها شود اما مجلس نمایندگان این کار خلاف قانون را اشرف غنی را رد کرد.

از آنجا که نیم اعضای مجلس سنا از سوی رییس حکومت انتصاب شده اند، قانون به مجلس سنا رفت و آنها هم کار خلاف قانون اشرف غنی را تایید کردند. پس از آن برای حل این معضل از سوی هر دو مجلس کمیته‌ هشت نفری مختلط تعیین شد. روز گذشته هم این کمیته با استفاده از وضعیت سیاسی بغرنج بگونه‌ای دزدانه در نبود سه تن از هشت تن، با تایید سه یا چهار عضو از پنج عضو حاضر در کمیته، تعدیل قانون ثبت احوال نفوس تایید شد تا همه شهروندان به جعل و اجبار "افغان" ساخته شوند.

غافل از اینکه هویت ملی یک فرآیند انتخابی شهروندان بر پایه‌ رضایت همه شهروندان یک کشور شکل می‌گیرد نه به جعل و تزویر. صد بار هم که جعل کنید "افغان" هویت ملی شهروندان این کشور نمی‌شود و دیری نخواهد شد که این سماجت و جعل و جهل کلیت جغرافیایی به نام افغانستان را دچار تغییر کند.

من‌افغان‌نیستم.

حکیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغان
شناسنامه الکترونیکی
نظرات بینندگان:

>>>   کسی که افغان نیست مجهول الهویت است

>>>   ملیت من افغان نیست . طوریکه ملیت هر هندوستانی هندو نیست
و از هر شهروند روسیه روس نیست و قس علیهذا .
م . زمین بوس کابل

>>>   افغان...........

غان غان غان

>>>   من هم افغان نيستم چون هویت من را شهروندان باز تاب نمى کند. اين نام فقط هويت پشتون را برجسته تصوير مى کند!
ستان فارسى ام دهد و افغان و فغان گير و رو به همان جا که آمدى

>>>   بی عقل پشتون نام قوم است وافغان کسیکه مسلمان ودر افغانستان زندګی میکند

>>>   زنده باد افغان. زنده باد ملت افغان زنده باد افغانستان.
مرگ به دشمنان این ملت غیور.

>>>   طبق قانون اساسی کشورعزیزمان افغانستان
کلمه «افغان» هویت ملی ماست.
هر فرد این ملت افغان نامیده میشود.

>>>   سلام شما افغان نیستید شما کی هستید آمریکایی آلمانی پاکستانی ویا کدام نام دیگر باهمین حرف ها تمام مردم رابدبخت کردید

>>>   به نا حق تشویش نکو .. اخر به این ارمانت خواهد رسیدی ... دنیای شر انداز همین را میخواهد ولی انوقت انقدر به دشواری های دیگر مبتلا باشی که افغان بودن مرحم دردهایت باشد

>>>   اگر افغان نیستید، پس بروید و ایرانیستانی شوید، اما ایران نیز شما را نمی پذیرد.

>>>   Habibi
اين جماعت دور از جماعت .......خوردند و به ابا و اجداد خود ..........كردند .هاي .........و غلامان پاكستان و انگليس

>>>   اینها می خواهند با گذاشتن نام اوغان بر همگان می خواهند که بدنامی خودرا همگانی بسازند تا در سایه همگانی پنهان بمانند
و اگر هر خوبی ایکه از همگان به دنیا نشان داده می شود به نام خود نشان دهند
نه اوغان هستیم و نه خواهم بووووووود

>>>   ما همه افغان هستیم به کوری شمی دشمنان زنده باد افغانها و افغانیستان

>>>   نمیدانم از تفرقه و شیطنت چی حاصل میکنی جناب بگذارید که مملکت و مردم بیچاره یک نفس راحت بکشد از شرح شما شرح .....در ملک های خارج رفته خوب با افتخار میگوید مه افغان هستم یا اگر ستی زن شوید با افتخار نام و ملت ان کشور را میگیرید اما در خانه مشترک خود نمک حرامی میکنید لعنت الله بر همه منافقین... اگر نمی خواهی افغان باشی افغانستان هم بالای کسان که وطن فروش و منافق هستند شرمسار است.. پس مرغ کم ... مرداری و قوط قوطش کم ... بیاید یک ملت مسلمان باشم از منافقین و شیاطین دین فروشان معامله گران دوری کنیم ما عزت اسلامی صلح سراسری و برادری میخواهیم نه ملیت و قومیت چون در اخرت از ایمانت میپرسد نه از ملیت و قومیت اگر از خاطر قوم و ملیت به جنت کس برود پس الله سبحان تعالی بهترین قوم بنی اسرائیل را افریده اما بدبخترین کسان در اخرت هستند چون از راه خداوند متعال و رسول اش دوری و سرپیچی کردن پس لعنت الله سبحان تعالی بر منافقین و شیاطین دین میشود انشاءالله خصوصا کسانیکه بنام دین مذهب و قومیت اسلام عزیز را نابود میسازد بخاطر قدرت و ثروت لعنت الله بر همه منافقین...
قیس

>>>   اصلا لازم نیست در تذکر واژه افغان استفاده شود

>>>   برادرچی کنمت که افغان هستی یا نیستی مانند تو اشخاص بی ......زیاد است
لاکن ما همه افغان هستیم ابالای افغانیت خود افتخارمیکنیم

>>>   حکیمی!
نمیدانم کدام حکیمی استی ............. آقای حکیمی، در اینکه انتخاب هویت ملی انتخابی است توسط شهروندان کلاً به استباه رفته اید! افراد نمیتوانند شهروند یک کشور باشند و هویت ملی کشور دیگری انتخاب نمایند، مثلاٌ شهروند افغانستان باشند و هویت ملی تاجکستان، ازبیکستان و ایران را بر خود بگزارند، شاید شما در شمار .......... سیاسی قرار داشته باشید ورنه واضحاً میدانستید که هویت ملی یک هویت سیاسی است که برگرفته از قلمروی است که درآن زندگی میکنی و قلمروی که شما زندگی میکنید افغانستان است الا اینکه موفق شوید نام این قلمرو را تغیر دهید اما تا آن زمان یا (افغان) استید و یا اینکه این کشور را ترک نمائید.
میهن زرغون

>>>   افغان هویت ملی است نه قومی
تاامروز چراهیچ گپی نبود حالا این معلم نوازکچا پیداشد که برایت درس داد که افغان هویت قومی است درحالیکه تا دیروز ملی بود

>>>   من‌افغان‌نیستم.
نه، تو ایرانیستانی هستی!

>>>   وقتش رسیده است که با شوونیزم تصفیه حساب شود.!کسیکه در افغانستان زندگی میکند و افغان نباشد ّس حرامی و فرزن تزاریها است طوریکه ان لب امو نسلشان مث مرغهای زراعتی تغی ر خورده است! اینها اولاده همان اوف ّوف اند!!!!!!!!ورزی میرسد که ناموسش را نیز ازد ست خواهد دادند!
افغان

>>>   من افغان نیستم و هرگز نخواهم بود ، آخر در طول تاریخ نام کدام ملتی در زبان خودش توهین آمیز بوده که نام منحوس افغان و فغان بر این ملت بخت برگشته نهاده اید ؟
نام این سرزمین در طول تاریخ خراسان بوده و انگلیسیها نام فغانستان بر این سرزمین نهادند با کمک مزدورانشان
عطاالله تاجیک

>>>   حاکمان قبيله هاى افغان از هر چيز ى فرهنگى پيش از سرازير شدن مهاجرت قبيله هاى افغان به خراسان ايران يک قسمت کوچک اش را قبول دارد. يگان وقت ها کل اش را (اگر زر و سيم دُر و آلماس کوه نورباشد ) و کل پشتونوالى يا افغانيت
از دين نيم اش را
از زبان نيم اش را
از مردم کمک اش را
از هنر کمک اش را
از شروندان هيچ اش را
از تمدن وفرهنگ همه اش را فقط چاقو وزيراکبرخان را
از موسيقى کمک اش را
اما هنرمندان پشتون يعنى افغان بدون سراييدن به پارسى مشهور نمى شود.
افغان چه معنى و مفهوم دارد? فرهنگ افغان چه است? زبان پديده فرهنگى است. زبان خود فرهنگ و هنر است. زبان افغان چه معنى و مفهوم دارد? فرهنگ افغان چه است? زبان پديده فرهنگى است. زبان خود فرهنگ و هنر است. زبان فرهنگ و هنر مى سازد. زبان فرهنگ وهنر را نگه مى کند
1- زبان افغانى چه است?
2- هنر افغان چه است ?
3-غذای افغانی چه است ?
4- موسيقي افغانى چه است?
5-ادبيات نظم و نثر و تياتر افغانى چه است?
6- زراعت يعنى فرهنگ کشاورزى افغانى چه است?
7- سيستم زراعتى و قنات و کاريزسازى که تهداب آبادى و شهر نشينى افغانى چيست?
8- ميتولوژى يعنى اسطوره هاى پيشدادى افغانى چي است?
9- رقصها و ترانه ها و سرودهاى افغانى چيست?
10- فرهنگ باغ سازى و باغدارى افغان چيست?
11- فرهنگ جنگلدارى افغان چه است?
12- آيا افغان فرهنگ شهرنشينى را مى دانند و يا کوچى در شهر?
13- آداب و رسوم و جشنهاى افغان چيست?
14- آثار فرهنگ باستانى افغان چه است?
15- آيا سينا و مولوى بيرونى و على شير نوايى ويا امير خسرو و يا ناصرخسرو افغانى نوشته بودند?
از سه کار فرهنگى افغان ازسه اديب افغان از سه دانشمند افغان از سه آلات مو سيقى افغاننامبرده نمى توانيم
کار افغان جنگ است جنايت قتل است و بربريت وحشت وبرادرکشى فرار دادن فرار کردن فروش خاک است بى ادبى وبى اخلاقى است دشنام است.
حاکمان افغان اين جور قوم اقليت خود را اکثريت مى سازد.
حتى سگ و باد و ماده مخدر و پول را فغان ساختند!
افغان کمبودى ادبى ٬کاستى هنرى ٬عدم آبادانى حقارت فرهنگى خود را با قدرت سياسى٫ کلاهبرداری ، تقلب، فریب دادن روش های مافیایی. کاربرد این شیوه های غیر اخلاقی در گذشته ننگين کوتاه شان و در حال حاضر نشان می دهد که حاکمان پشتون چگونه نا مطمئن، نابالغ و وابسته، غير مستقل هستند.
تاریخ حاکمان افغان پشتون یک فریب داستان، جعل و تقلب است:تقلب در نام کشور، تقلب در انتخابات، ، تقلب در مورد فرهنگ و ادبیات و اسطوره ها و تقلب قهرمانان. حاکمان افغان کپی و تقلید می کنند، سوگند دروغ. سوگند به قرآن.
1. اسطوره پته خزانه جعلى از قلم عبدالحى حبيبى
2. ملالى از دوشيزه ورليان ژاندارک فرانسه
3. تاريخ از حال به سوى عقب تغير دادند! نام افغان ستان در قديم آريانا! پسوندان گاهى (مکانى ) زبان پارسى قديم "انا" "نا" و "يا" بوده و که در زبانهاى ايرانى -جرمنى همريشه اند.: از "استادن" و "بودن" از استادن )= ايست و بودن (هست وباش گردان يا صرف "بودن" در حالت گزارشى حال يا اکنون من ام ٬ من هستم ٬ او هست و يا او است مى باشد: بود باش) آمده است.
بلى پسوند گاهى (مکانى ) "ان" پارسى ميانه و پارسى نو: باميان و لغمان و به هزار استان وستانها
"آباد" پسوند مکانى ديگر خانآباد جلال آباد
4. پسوند "ستان" پسوند مکانى زبان افغان يا پشت + تون => پشتون نيست. ستان خود که پس گريم باقى که مى ماند افغان تنها بدون ستان.
"تا يک نفر افغان است زنده افغان ? است."
"شعر" ات ديگر ارزش ندارد. ستان پارسى و اين زبان کهن ايران را احترام ندارى?
تون و خوا پسوند ان مکانى پشتو. برو به پشت تون و پختو نخوا!!
به پشت کوه سليمان
پروردگار هزاران بار شکر که افغان نيستم

>>>   برادران عزیز مشکل چیست که ملیت در تزکره نوشته شود اګر زیر کاسه نیم ګاسه نست بی چرا ایقدر جور جفا تاجک ازبک هزاره بلوج ترکمن پشتون مشکل در کجا است.

>>>   يک يادآورى
با یک معادله شبه ریاضی کلمه "افغان" ( "افغان" = نام حدود 14 ملیت های مختلف .قانون اساسی 2004 را ببینید)، حاکمان پشتون بدون قطعنامه، تصويب و تصمیم قانونى پارلمان مشروع دموکراتیک در قانون اساسی کرزی 2004 ميلادى درج کردند.
در آن زمان پارلمان مارلمانى نبود. و هم قانون اساسى نبود بلکه مسوده ويا پشنهاد قانون اساسى بود که برگردان اول آنرا يک داکتر کرد و از سوى مرکز علمى آلمانى ماکس پنلاک با نام يک شهروند ديگر بيرون کشيده شد. متن طرح مسوده از قانون اساسى آلمان اقتباس شده بود.
درج غیرقانونی این مطلب با این واقعیت پيوند دارد که گفته شد که دو ماده جنجالى وجنجال آور٬ يکى اطلاق "افغان" و ديگرى "سرود ملى به پشتو" ازبسته قانون اساسى که بايد به راى گيرى گذاشته شود و با اکثريت تصويب شود از اين بسته حذف شود.
گردهمايى بزرگ سنتى پشتون = "افغان" که تقليد کورکورانه از سنت گردهمايى عصر سنگ مغولی در چنین چادر گِرد که به آن "گر" و يا "جورت " ويا همان خيمه "گر" که چنگیز به عنوان خان بزرگ درآن خيمه گِرد برگزيده شد.
پشتونها که اولين منشه ظهورشان در سليمان کوه آرياوتا هند با نامهاى روهيله٬ پتان٬ پختون وافغان چندين نامه بودند٬ لقب "خان" تورانى مغولى و تورکتباران ايران زمين را گرفتند و بعضى شان دوسره.!?! همين قوم ايکه اکنون در اين سوى ديورند حکومت کردند همين تورانيان را بعد از سرنگونى خاندان ابدالى قتل عام کردند.
دولت آلمان براى برگذارى چنين همايش و نمايش عجیب و غریب خيمه بزرگ را در منطقه شهر کابل که افشار بالا وافشار پايين به افتخار حامى احمد شاه و خسرکلان تيمورشاه در زمان شاهنشاهى ممالک ايران در خراسان خاورى برپا کردند و تمام مصرف آن از سوى جامعه جهانى بخوان غرب پرداخته مى شد.
اعضای چنین نمايش که باز پشتون خود را با پر مغولى آراسته همين جلسه چنگیز و خان را افتخار پشتونوالی و یا افغانيت مى نامند. ویژگی چنین همايش دموکراتيت و مردم سالارى و مستقيم نيست . حاکم دولت پشتون اعضاى شرکت کننده را تعين مى کند. قانون اساسی کرزی 2004 توسط مجلس شورا که عاليترين قوه قانونسازى است تعیین نشده است، بلکه توسط
انتصاب همان شيوه عصر چنگيز که رييس خانهاى وياخانات مغولى شد. هزاره ها و تورکتباران ما که مانند پارسيان وهندوان بشردوست و پاکدامن اند شوربختانه در زمان هرج مرج که مسووليت اين انارشى را حاکمان وخانهاى پشتون داشتند ودارند پا را در يک زمانى از مرز بشردوستى خارج نمودند وباوجود اين جنايت ها حقانيت بومى بودن خود را و ورستاخيزى در اين سرزمين رستم وتهمينه را برجسته نشان دادند و نتجه نيک از يک کاربد همانا قدرت و رسالت غير پشتونها به قبايل پشتون و حاميان کافر شان رانشاندادند که با شيپور بالند خود گفتند که ما آريايى ها ما هندوان ما تورانيان مردمان اصلى اين سر زمينيم و ما هنوز هم استيم: چه تغير پرگماتى آمد? نام کل شان با وجود استقامت پشتون در قانون اساسى ذکرشد. اما باز پشتون زيرکى کرد چالبازى کرد هوشيارى کرد فريب زد بازى داد و همه را به لقب خود افغان کرد.
کرزی بعد از سقوط طالبان با دستور آمریکایی از رستوران زنجیره ای خودبا پروازها پرنده هاى در قندهار پرتاب شد. در کنفرانس بن اول به عنوان "رئيس جمهور موقت" توسط محور واشنگتن - بن - سازمان ملل متحد مانند شاه شجاع و کارمل به اريکه قدرت بالاى گرده مردم سوارشد. کرزی در واقع دولت با کمک مستقيم وغير مستقيم ایالات متحده انتصاب شد چون دولت ایالات متحده کمک های مالی خود را براى بازسازى وابسته به ریاست جمهوری کرزی و ساکنان این کشور با انتخاب خواسته یا به پيروزى کرزی انتخاب در انتخابات اول شد و پيش شرط کمک های مالی يک راه است: پيروزى کرزى و ندادن کمک.
عبداله خان که زنجيراش هنوز گسيل نشده بود در انتخابات دومى که چه کسى برنده مى شود درفش را بر زمين ز بخاطر پول دالرآمریکایی! سرانجام، کرزی با تقلب و تقلب انتخاباتی در سراسر کشور "انتخاب" نشد انتصاب شد.
حاکمان پشتون به این ترتیب هویت اصلى ملیت های مختلف زبانى ، فرهنگی، نژادی و مذهبی غير پشتون کشور را ربود. دستاوردهای فرهنگی قبلی شهروندان غیر پشتون به عنوان "افغانی" نامگذاری شده است. به جای "فرهنگ در خاک کشور به نام افغانستان" تبدیل به "فرهنگ افغان" !
این افغان کردن صاف تداوم نقطه اوج پشتون سازی کشور است. مشکل با نامگذاری این که افغانستان کلمه دیگری برای پشتون است. با این اصطلاح، فرهنگ های مختلف به صورت جعلی به تصویر می کشد، به طوری که آنها انگار فرهنگ های "افغان" یا پشتون اند. جالب توجه است که معنی افغان به لغت ناخوشایندی برای پشتون است. معنی افغان فریاد ناله وفغان کردن است.
امروز تحت نام افغان دست آوردهاى همه مردمان هندوايران وتوران به نام افغان ختم و خلاصه مى گردد بدون که در اين فرهنگها ودستآورد ها شريک خدمت و زحمت عرق ريزى کرده باشد. اين را زور قدرت و نه زور منطق مى نامد.پشتونى ويا افغانى شدن کشور شاخ ودم ندارد!
بلى گفتن اينکه پشتتون-افغان در پشت خود امريکا و اروپادارد وما پروردگار نتيجه داد. از شاه شجاع تا حبيب اله خان حاکمان پشتون انگليس يا برتانيه داشتند واز داود خان تا داکترنجيب شوروى. و پس از عقب نشينى امريکا و غرب افغان چه خواهد کرد: فغان٬ وفرياد٬ داد.

>>>   تمام بدبختی های کشور از دست همین قوم جاهل و نادان اوغان است
اگر این انتحار توسط یک تاجک یا ازبک یا یک هزاره می شد به 4کتاب کافر میکشیدند و در کوچه و بازار سنگسار می کردند
همو کسی که گفته نه اوغان هستیم و نه خواهم بوووووود
راست می گوید

>>>   اوغان نیستیم و هرگز نخواهیم بووووود

>>>   خداوند کریم رحم کند تاجیکها و هزاره ها و ازبکها و ... از نام افغان متنفر و فراریند هرگز افغان نیستیم و هرگز نخواهیم بوووووود

>>>   براي حل مشكل افغانستان و نجات پاكستان و ايران از شر ...، اسم افغانستان را ...بگذاريد تا همه مشكلات حل شود

>>>   به گفته سید جمال الدین افغانی
که افغانستان یک کشور افغان مساوی به پشتون وپشتون مساوی به افغان.
واژه افغان دربرگیرنده تمام افغانستانی ها شده نمیتواند.فاشیست ها دیگر اقوام را زایل شده فکر میکنند.درافغانستان صرف افغان(پشتون) زیست دارد وبس(بهعقیده پشتون ها) دیگر اقوام راکتمان میکنند.درحالی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است