دولت برای پناهجویان آلمانی تفاهم سیاسی پیدا کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۵    ۱۳۹۶/۹/۲۸ کد خبر: 143401 منبع: پرینت

دولت هر چه سریعتر برای پناهجویانی که خود را به آلمان رسانده اند یک تفاهم سیاسی پیدا کند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، مریم واحد فعال امور پناهجویی در آلمان در گفتگو با "محور" درباره وضعیت حمایت دولت افغانستان از پناهجویان در آلمان گفت: با تاسف که از طرف دولت کدام حمایتی از پناهجویان صورت نگرفته است و هر روز شماری از جوانان تهدید به اخراج می شوند و این موضوع نه تنها باعث نگرانی پناهجویان و خانواده های آنها شده است که نگرانی فعالان مدنی شهروندان آلمانی را نیز برانگیخته است.

واحد می گوید: دولت آلمان با عدالت در مساله پناهجویان کار نمی کند و در جلسات سالانه سازمان های بین المللی در اداره پناهندگی آلمان نیز قول کرده اند که باید روی مدیریت کاری پناهنده ها بهتر کار شود و درباره سرنوشت اضافه بر 300 هزار پناهجو تصمیم گیری شود.

این فعال امور پناهجویی با انتقاد از عملکرد حکومت در قبال پناهجویان افغانستانی در آلمان بیان کرد: اگر دولت افغانستان عادلانه در مقابل افرادیکه خو را با هزار مشکلات و تحمل آوارگی به اینجا رسانده اند یک تفاهم سیاسی پیدا نکند، دولت آلمان آنها را تحت فشارهای زیاد روانی قرار می دهد و آنها مجبور می شوند که خود اعلام کنند حاضر هستند به کشورشان برگردند.

وی افزود: متاسفانه که وضعیت پناهنده ها آنطور که باید نیست و وضع روحی آنها بسیار خراب و سرنوشت شان نامعلوم است.

این اظهارات فعال پناهجویی در آلمان درحالی است که روز دوشنبه 27 قوس 96، سیدحسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین و عودت کنندگان در مراسم روز بین المللی مهاجرین با خشنودی کامل اظهار کرد که حکومت وحدت ملی در انجام مسوولیت خود درباره مهاجرت کاملا کامیاب بوده است.

بلخی شمار مهاجرین خارج از کشور را 5.6 میلیون نفر اعلام کرد و گفته بود که این تعداد در مجموع در 5 حوزه مهاجرتی حضور دارند؛ 2 میلیون مهاجر در ایران، نزدیک به 2 میلیون در پاکستان و بقیه آنها در اروپا، آمریکا و استرالیا هستند و تقریبا با همه کشورهای میزبان در تفاهم و مدیریت مشترک قرار داریم.

داکتر عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی نیز آمار و ارقامی که وزیر مهاجرین در گفته هایش بیان کرد را ستود و گفت که در پایان ختم ماموریت کاری وی به او یک مدال افتخار خواهد داد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
پناهنده ها
نظرات بینندگان:

>>>   راست میگه.
دولت افغانستان باید به دولت آلمان بگوید که افغانهایی که در آلمان درخواستی پناهندگی سیاسی داده اند، همه شان از طرف ما مورد تعقیب سیاسی قرار دارند و اگر آنها اخراج شوند، از طرف ما مورد پیگرد سیاسی قرار میگیرند و روانه زندان میشوند.
بنأ پناهندگی سیاسی همه شان باید مورد قبول قرار گیرد.

>>>   پشتونهاهمگیشان درآلمان هستند اکثریتشان مجردی آمده اند پشتونهابرای چی فرارکرده اند دولت هم پشتیبان اوغان داعش وطالب است نمیدانم که پشتونها از افغانستان برای چی به آلمان آمده اند درحالیکه هیچ تهدیدی متوجه آنهانیست وکشورهای دیگر اروپا را خوش ندارند همگیشان همینجاجم شدن انشاالله که اشرف غنی لطف کند وچوچه های ......... خودرا از آلمان پس ببرد که همه مردم ازآنها میترسند.

>>>   باسلام مهاجرین که درالمان هستندهمگیشان روانی شده. وبه مریضی های مختلف دچارشده اند.متسفانه کشورهای اروپایی که خودرا بنیان گذارقانون وعدالت اجتماعی میدانند.امادرجصه مردم افغانستان هیچ گونه حق وحقوقی را رعایت نکردند واز نازیهای زمان هتلر بامردم افغانستان بدتر برخوردکردند افغانها درآلمان اجازه درس خواندن وکارکردن ندارندتابتوانند خانواده های خودراکه در افغانستان درفقر هستند حمایت کنند دولت آلمان میخواهد بااین کار حودهمه مردم افغانستان را دیوانه وروانی کند اگرهم افغانهاکارکنند باید از روی اجبار ساعت (۱ یورو) باشد یعنی مانندیک برده باشی این ظلم هاهمگیش نتیجه لطف سران کشورمااست درآلمان ازهمه دنیامهاجراست که تنها ازکشورترکیه ۵میلیون مهاجردرآلمان وجود دارد ازایران وپاکستان وهندوستان وافریقا وهمه کشورها اما بدترین وظالمانه ترین برخورد با افغانها میشود که واقعا شرم آوراست هم برای کشورهای اروپایی که افغانستان رااشغال کرده اند وهم برای دولت مزدورافغانستان

>>>   مهاجرین افغانستان که درسال ۲۰۱۵وارد جرمنی شده باید بدون کیس ودلیل قبول شوند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است