حضور طولانی ارتش فدرال آلمان در افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۴    ۱۳۹۶/۹/۲۸ کد خبر: 143405 منبع: پرینت

وزارت دفاع آلمان از ماموریتی طولانی‌تر در افغانستان نسبت به آنچه تصور می‌شد، خبر داد.

وزیر دفاع آلمان گفت که نیروهای کشورش به تنهایی به افغانستان نرفته‌اند و تا بهتر نشدن وضعیت در این کشور، به تنهایی هم بیرون نمی‌شوند. اورزولا فون دیرلاین وزیر دفاع آلمان در مصاحبه‌ای با روزنامه گروه رسانه‌ای "فونکه" این کشور گفت که نیروهای کشورش برای ماموریتی طولانی‌تر در افغانستان آمادگی دارند.

دویچه‌وله به نقل از این روزنامه می‌افزاید که آلمان روی استقرار طولانی‌تر نیروهای این کشور در افغانستان حساب می‌کند.

وزیر دفاع آلمان یکی از قدرتمند ترین زنان آلمان پس از خانم مرکل از حزب دمکرات مسیحی "سی. دی. یو"، اضافه کرد که ماموریت نیروهای آلمانی در افغانستان به بهبود وضعیت در این کشور بستگی دارد.

خانم فون دیر لاین موفقیت ماموریت افغانستان را در هماهنگی نیروهای ناتو دانست و گفت آلمان به تنهایی ماموریتی را در این کشور پیش نخواهد برد:«آلمان به تنهایی به افغانستان وارد نشده و تنها هم بیرون نمی شود.»

وزیر دفاع آلمان از تحولاتی امیدبخش در افغانستان یادآوری کرد اما تاکید نمود که هنوز هم بی‌نظمی وجود دارد و نباید در این کشور به ریتمی ماهانه فکر کرد.

چند روز پیش هانس پیتر بارتلز کمیسار نظامی مجلس فدرال آلمان در پی بازدیدش از نیروهای آلمانی در افغانستان به پارلمان یا "بوندستگ" گفت که وضعیت در افغانستان به صورت چشم‌گیری بدتر شده است.

وی نیز متفاعد است که حضور طولانی مدت نیروهای آلمانی بر هندوکش نیازی مبرم است.

منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیر دفاع
آلمان
نظرات بینندگان:

>>>   اقوام غيرپشتون از اين کشور دست بشويند ولاف و بات و گپهاى باد افغان و چرس افغان و جست زدن ....افغان نکنند.
به غير افغانان گوشزد مى کنم که دولت هاى اروپايى و امريکا آسترياليا کانادا وناتو همه با ميکروفونهاى جديد از هواو زمين جلسات محلى غير پشتون ها را رسد مى کنند و در اختيار دولت ارگ قرار مى دهند و خودرا در ظاهر دوست تان وانمود مى کند.
همين ممالک نامبرده رهبران غيرپشتونان را "جنگ سالار"٬ "فسادگر"٬ قاچاق بر مى دانند.
خاينين "فسادگر"٬ قاچاق بر برادران وحاميان طالبان در ارگ ا ند.

>>>   برای چی مقصدی میخواهند که مدت طولانی درافغانستان بمانند ازیکطرف میگویندکه افغانستان امن است وازطرف دیگرمیگویند مامیخواهیم مدت طولانی بمانیم درافغانستان اگرمهاجرین که خودرابه صدزحمت وقبول خطرات جانی به آلمان رسانیده اند موقع انتریو
میگویدکه ما ازجنگ وآدمکشی وقتل وانتحاری فرارکرده ام انموقع جواب میدهد که در اروپاهم انفجار وانتحاری است پس محبت کنید وسربازان ونظامیان خود را برگردانیدبه کشورهای خودتان که امنیت خودتان را بگیرد
واگر هم قبولی نیست اعلان کنید که دیگر اروپا مهاجر افغانستان را نمیپذیرد که دیگر کسی جان خودرا به خطر نیندازدمانند کشور آسترآلیا که اعلان کرد مادیگر مهاجر غیرقانونی نمیپذیریم ودیگرکسی هم به طرف آسترالیانمیرود.تورگل

>>>   به نظر دهنده دوم!
طالبان و داعشی ها در شهر ها نیستند، بلکه در اطراف هستند.
کسانی که مورد تعقیب طالبان و داعش در اطراف قرار دارند، میتوانند به شهر ها پناهنده شوند.
درکشور مکسیکو در قاره امریکا هرسال هزاران نفر از دست قاچاقبران مواد مخدره کشته میشوند.
این بدان معنی نیست که آنها منحیث پناهنده در سراسر دنیا قبول شوند. بلکه وظیفه دولت است که امنیت مردم خود را تامین کند و در مقابل باند های مواد مخدره مبارزه کند.
در افغانستان نیز دولت افغانستان در همکاری با جامعه جهانی در مقابل طالبان و داعش مبارزه میکنند و آنهایی که در مناطق نا امن جان شان در خطر است، به شهر ها رو آورند، اما نه بطور دایم، بلکه بطور موقت، تا زمانی که مناطق شان از وجود طالبان و داعش پاک شود.
چند وقت پیش شهر قندوز دو مرتبه به دست طالبان سقوط کرد، آیا باید صد ها هزار نفر باشندگان قندوز به خارج میرفتند و پناهنده میشدند؟
معلومدار نه. بلکه آنها به ولسوالی خان آباد و ولایت تخار و بلخ و کابل مهاجر شدند و بعد از تصفیه قندوز از شر طالبان، این مهاجرین دوباره به خانه هایشان در قندوز برگشتند.

>>>   به نظردهنده سومی. ......جان کدام شهر درافغانستان امنیت است. هروزیر وهرکارمنددولت چندین بادیگارخارجی دارد.هیچ امیدی وجودندارد که صبح ازخانه پشت یک لقمه نان برایی. وشب صیح وسالم برگردی. خود نیروهای دولتیز که بفهمند یک کمی روزگارت خوب است. حسابت رامیرسند تاوقتی که صلح دایمی درافغانستان بر قرارنشده. ونیروهای خارجی افغانستان راترک نکرده. افغانستان یک کشورجنگی است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است