شناسنامه سند هويت داخلى كشورها مى باشد
از آنجا كه افغانستان يک كشور در حال بحران و جنگ است در چنين كشورهایی كه تجربه جنگ هاى داخلى دارند و ميدان جنگ هاى نيابتى قدرت هاى منطقه اى مى باشند اضافه نمودن قوميت خطر مرگ دارنده آن را در شرايط بحران به همراه دارد 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۹    ۱۳۹۶/۹/۲۹ کد خبر: 143434 منبع: پرینت

قابل توجه جمعیت اسلامی افغانستان، نهاد کاخ سپیدار و شهروندان کشور.

بلخ نباید ما را چنان مصروف سازد که کل خراسان و هویت تمدنی خود را از دست بدهیم. تصمیم اخیر کمیته مشترک پارلمان، غیرقانونی و مصداق خیانت به قانون و هویت ما است. اگر شناسنامه ها مطابق قانون مصوب مجلس نمایندگان توزیع نشود و براساس فرمان تقنینی و فاشیستی ارگ اجرا گردد، مطمین باشید کشور به طرف بحران هویت و آغاز گفتمان تجزیه خواهد رفت.

1) شناسنامه سند هويت داخلى كشورها مى باشد و در سند داخلى ضرورت تاكيد موكد بر مليت امرى بیجا و نامناسب است. وقتی كه در بالا نام كشور نوشته شده است در واقع معرف هويت هم تلقى مى شود. تذكره سند بين الملى محسوب نمى شود بنابراین واژه مليت ضرورت ندارد.

2) تقريبا در تمام كشورهاى جهان در شناسنامه مليت (Nationality) ذكر نشده است. با توجه به اينكه شناسنامه جديد مطابق معيارهاى بين الملى تهيه گرديده است نيازى به تغيير آن نمى باشد اما تاكيد بر تغيير غيرحقوقى و قانونى نشان دهنده ترس ناشناخته و ذهن بيمار چند فاشيست قبيله است و بس.

3) با توجه به عدم نقص قانون مصوب مجلس نمايندگان و با توجه به معيارى بودن كارت شناسنامه، تاكيد غير معقول و فاقد منطق چند مريض معلوم الحال فاشيست قبيله در واقع تحقير شهروندان كشور و ترور هويت مردم افغانستان مى باشد.

4) ریيس جمهور با توجه به سوگند قانون اساسى كه خورده است مى بايست مجرى قانون مصوب مجلس نمايندگان باشد و كشور را بطرف بحرانى كه ممكن است بساط حكومت وحدت ملى را از بيخ و بن بردارد هدايت نكند. فرمان تقنینی رییس حکومت وحدت ملی و تایید خلاف روند حقوقی‌ آن خیانت به قانون اساسی و گام در جهت تثبیت حاکمیت فاشیستی می باشد.

5) شكستن قانون بنا به دلایل سياسى و تک هويتى ساختن كشور و اضافه نمودن واژه "افغان" كه نه لازم است و نه مطابق عرف بين الملل است و نه مقبوليت عام دارد در واقع تقويت نمودن گفتمان تجزیه در كشور مى باشد.

6) قوميت: از آنجا كه افغانستان يک كشور در حال بحران و جنگ است در چنين كشورهایی كه تجربه جنگ هاى داخلى دارند و ميدان جنگ هاى نيابتى قدرت هاى منطقه اى مى باشند اضافه نمودن قوميت خطر مرگ دارنده آن را در شرايط بحران به همراه دارد و از آنجا كه در مركز ثبت احوال تمام جزیيات فردى ثبت مى شود بنابراین در برگه شناسنامه به هيچ وجه ضرورت ندارد.

7) مساله قوميت امر پيچيده ای است و با توجه به پراکندگى جمعيت اقوام و مذاهب در نقاط مختلف كشور در صورت ذكر قوميت اين احتمال كاملا وجود دارد كه اقليت ها و خرده هويت ها كه در محاصره اكثريت نسبى زندگى مى كنند از ترس خطرات احتمالى از ذكر قوميت خوددارى نمايند و اين كار در واقع نوعى شكنجه روحى شهروندان را به همراه دارد.

8) متاسفانه ديده مى شود كه برخى از رجال بى بصيرت تاجيک به عنوان پياده نظام توطيه ارگ وارد ميدان شده و براى حفظ منافع غيرمشروع اقتصادى و سياسى خود مساله مهم هويت تمدنى را قربانى مى سازند. بجاى اينكه بحث را از مسير اصلى اش خارج سازيد چرا به اجراى قانون مصوب مجلس نمايندگان تاكيد نمى ورزيد؟ یک طرف رسما و علنا قانون را زير پا مى گذارد و توسط چند عنصر متعصب مجهول الهويه بحران آفرينى مى كند تا از آب گل آلود ماهى جعل هويت و تحريف تاريخ را صيد نمايد و برخى از به اصطلاح رجال تاجيک هم به بحث هاى حاشيه اى مى پردازند تا زمينه ى اجراى توطيه را فراهم بسازند. هيچ دليل علمى، منطقى و موجه براى تغيير قانون مصوب وجود ندارد. مطرح نمودن اولويت ناامنى ها، اسلام، جهاد و... همه بهانه است تا از ايمان و صداقت مردم سوءاستفاده صورت گیرد.

9) توطیه جدید ارگ برای تقسیم هویت تاجیک ها و ازبک ها به ده ها هویت قومی جهت تثبیت اکثریت جعلی پشتون ها (افغان‌ ها) در افغانستان. رییس جمهور با صدور فرمان و ایجاد کمیسیون برای تهیه لیست اقوام افغانستان در شناسنامه های جدید شمشیر جراحی به دست گرفته و ما را هدف قرار داده است. اسناد رسیده از ارگ ریاست جمهوری حاکی از آن است که تیم فاشیست قبیله برای تقسیم هویت تاجیک ها و تثبیت اکثریت افغان‌ ها (پشتون) طی فرمانی دستور داده است تا تاجیک ها را به بیش از سی گروه قومی تقسیم نمایند و به این ترتیب این اکثریت قومی را به اقلیت های متعدد تقسیم و معرفی کنند. هدف از طرح تقسیم هویت تاجیک ها و ازبک ها به خرده هویت ها و تثبیت اکثریت افغان (پشتون) در افغانستان می باشد.

تنها راه جلوگیری از این طرح شیطانی دفاع و حمایت از قانون شناسنامه ها مصوب مجلس نمایندگان است و بس. ادامه سکوت نمایندگان ما در حکومت و دولت در برابر این شرارت ها و فتنه انگیزی ها شرم آور و ذلت بار می‌باشد.

من آنچه شرط بلاغ است با تو می‌ گویم
تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال

خراسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شناسنامه
هویت ملی
نظرات بینندگان:

>>>   هرشهروند (جمهوری اسلامی افغانستان) هم مسلمان است وهم افغان هرکه ازین دایره خارج باشد نه افغان است ونه مسلمان ولو اګر پشتون هم باشد . لالاهراتی

>>>   بغیر از تاجیک چند قوم دیگر هم در این کشور هستند. نمیدانم شما تاجیکهای مهاجر چرا اینقدر جنجال میکنید

>>>   چرا بحث را به انحراف می کشید هموطنان، منظور من این است که نژاد و زبان خالی کشور اداره نمی کند حالا فلان جا فلان کشور مستعمره ایکس بود و ایگرگ بود که دلیل نمی شود، بلی از قضا خیلی از کشورهایی که مستعمره انگلیس بود مانند هندوستان با وجود هزار زبان و نژاد و مذهب و سنن دین از دولت جدا و دموکراسی دارد، مردم در غرب به یاد گیری زبان چینی رغبت دارند، زیرا می خواند تجارت کنند و پول دربیارند ولی در کشور ما فقط تاجران ولی فقیه تولیدات داخل را ورشکست کرده و مردم را بیکار و آواره کرده اند، همچنانکه دیکتاتورهای ما در گذشته و حال فقط استخراج نفت و صدور آن و غارت و چپاول و دیکتاتوری و زدن توی سر مردم را یاد گرفته است، گنه کرد در بلخ آهنگری --- به شوشتر زدند گردن مسگری. مشکل من و ترکها و فارسها و عرب...، زبان خالی نیست، زبان مادری حق مسلم هر انسان و قومی و ملتی هست، مردم در این نوع رژیمهای دیکتاتوری و عقبمانده دخل و تصرفی آزاد در تعیین سرنوشت سیاسی و فرهنگی، اقتصادی... خود و کشورشان ندارند، معلوم هست که هر کشوری زبان و سنن و فرهنگ خودش را داراست، حالا شما می خوای به زبان فارسی عشق بورزی بفرما بورز، ولی زبانت را برای من تحمیل نکن ،برای من فرق نمی کند چه زبانی رسمی باشد یا نباشد، بلکه مهم این است که آزادی باشد، حاکمیت ملی( دموکراسی و قوانین حقوق بشر جهان و قانون اساسی منطبق بر قوانین حقوق بشر جهان) حاکم باشد تا مردم از دیکتاتور پرستی و نژاد پرستی و زبان پرستی و جنگهای مذهبی فرقه ایی ...عبور کنند و به رفاه و آسایش و امنیت برسند و باهم در کنار هم تحت قانون مدرن زندگی کنند. حالا کجای این حرف ایراد دارد؟

>>>   نمیدانم از تفرقه و شیطنت چی حاصل میکنی ....... بگذارید که مملکت و مردم بیچاره یک نفس راحت بکشد از شرح شما شرح .....در ملک های خارج رفته خوب با افتخار میگوید مه افغان هستم یا اگر ستی زن شوید با افتخار نام و ملت ان کشور را میگیرید اما در خانه مشترک خود نمک حرامی میکنید لعنت الله بر همه منافقین... اگر نمی خواهی افغان باشی افغانستان هم بالای کسان که وطن فروش و منافق هستند شرمسار است.. پس مرغ کم ... مرداری و قوط قوطش کم ... بیاید یک ملت مسلمان باشم از منافقین و شیاطین دین فروشان معامله گران دوری کنیم ما عزت اسلامی صلح سراسری و برادری میخواهیم نه ملیت و قومیت چون در اخرت از ایمانت میپرسد نه از ملیت و قومیت اگر از خاطر قوم و ملیت به جنت کس برود پس الله سبحان تعالی بهترین قوم بنی اسرائیل را افریده اما بدبخترین کسان در اخرت هستند چون از راه خداوند متعال و رسول اش دوری و سرپیچی کردن پس لعنت الله سبحان تعالی بر منافقین و شیاطین دین میشود انشاءالله خصوصا کسانیکه بنام دین مذهب و قومیت اسلام عزیز را نابود میسازد بخاطر قدرت و ثروت لعنت الله بر همه منافقین...
قیس

>>>   برادرم راستی گفتی که افتخار یک انسان به اخلاق و کمال و انسانیت ان است نه به قوم و زبان و سمت ان چنانچه شاعری میگوید
انان که فخر به قوم و اجداد میکنند
چون سگ باستخوان دل خود شاد میکنند
اسماعیل یون و جنرال طاقت و جبار قهرمان خوانده شده خلقی و همگام با گلبدین در جنگهای تنظیمی که باعث بیشتر از قتل ۶۵۰۰۰ کابلی گردید و جمعه خان همدرد و چندین تن دیگری ازین قوم پرستان اشرغ غنی احمدزی را وادار کردند تا تا قانون توشیح شده توزیع تذکره های برقی را گرچه که در جریده رسمی وزارت عدلیه بچاپ رسیده گروگان گیری کند تا در یک زمانی کلمه ملیت در ان بنام افغان اضافه گردد ریس جمهور غنی احمدزی که همفکر انها معتصب قومگرا است چنین کار را کرد وبلاخره بعد از سه سال گروگان گیری در یک معامله ارگ فرمان غیر قانونی تقنینی را که ملیتهم مردم افغان در ان درج است به ثمر رساند در حالیکه نه ضروت ان بود چون در بالای تذکره کلمه جمهوری اسلامی افغانستان ذکر شده است .

>>>   خراسانی!
زود کن وتذکره بګیر!

>>>   اوغان یا افغان یعنی پشتون و پشتون یعنی اوغان، و ما همه شکر اوغان نیستیم۰
اوغانها یا پشتونها به مساوات برابری و احترام ارزش های متقابل دیگر اقوام باور ندارند. بهترین کاری که آنها میکنند اینست که بزور ویا به رضا یکسان سازی میکنند و اسمش را هم گذاشته اند وحدت ملی. هویت دیگران را هذف میکنند و همه را به جبر افغان نامگذاری میکنند و این یکسان سازی جبری را وحدت ملی تلقی میکنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است