علمای اسلامی: روابط با رژیم صهیونیستی حرام است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۹    ۱۳۹۶/۹/۲۹ کد خبر: 143444 منبع: پرینت

بیش از 300 تن از علمای اسلامی با امضای 'منشور علمای امت' عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را حرام اعلام کردند.

پایگاه خبری روسیا الیوم روز سه شنبه نوشت: علمای اسلامی به منظور پایان دادن به روند رو به رشد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی این منشور را امضا کردند.
برپایه این گزارش، این اقدام در جریان کنفرانس مطبوعاتی در استانبول ترکیه با مشارکت علمای اسلامی و 36 هیات و اتحادیه و موسسه اهل سنت از سراسر جهان صورت گرفت.
هدف از این کنفرانس اعلام منشور علمای امت در مواجهه با خطر عادی سازی روابط و اعلام ممنوعیت شرعی به دلیل خطراتی که برای فلسطینی ها و پروژه مقاومت ایجاد می کند، بود.

این منشور شامل 44 بند و چند بخش از جمله 'موجودیت رژیم صهیونیستی و حاکمیت قانونی و شرعی' ؛ ' عادی سازی روابط و وظیفه حاکم'، ' اصول مقامت در برابر عادی سازی روابط' ، 'اهداف مقاومت در عادی سازی روابط'، مفاسد عادی سازی روابط و خطرات آن ' است .

دراین منشور آمده است: 'عادی سازی روابط با اسراییل به دلیل مخالفت با مقتضیات دینی و ویژگی های آن و بر اساس وفاداری به مومنان و ضرورت پیروزی آنها حرام است.
مدتی است که برخی کشورهای عربی به طور ضمنی از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی سخن گفته و برای آن مقدمه چینی کرده اند.

چند ماه پیش هشتگ 'سعودی ها موافق عادی سازی روابط با اسراییل' در عربستان در صفحات توییتر منتشر شد.
مجتهد وبلاگ نویس مشهور سعودی در توییتی درهمین رابطه نوشت که هدف از این فراخوان زمینه سازی برای برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی بوده است.
وی گفت: 'بن سلمان ولیعهد عربستان راه اندازی یک فراخوان رسانه ای و توییتری به منظور آماده کردن افکار عمومی برای روابط علنی با اسراییل صادر می کند'.
عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان نیز اعلام کرد که ریاض نقشه راهی با عنوان 'طرح صلح عربی' برای عادی ‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دارد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
علمای اسلامی
اسراییل
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است