فلسطین خواستار نشست مجمع سازمان ملل شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۳    ۱۳۹۶/۹/۲۹ کد خبر: 143447 منبع: پرینت

تشکیلات خودگران فلسطین خواستار نشست مجمع عمومی سازمان ملل شد.
آمریکا در اقدامی خصمانه قطعنامه پیشنهادی مصر درباره بیت المقدس را وتو کرد.

در قطعنامه پیشنهادی مصر به شورای امنیت تاکید شده بود مسأله قدس باید از طریق مذاکرات حل شود و هرگونه تصمیم و اقدامی که منجر به تغییر ماهیت، موقعیت، یا ترکیب جمعیتی قدس شود، هیچ وجهه قانونی ندارد، فاقد ارزش و اعتبار است و باید مطابق قطعنامه‌های شورای امنیت به حالت اول بازگردد.

«ریاض مالکی» وزیر خارجه تشکلیات خودگردان روز سه‌شنبه در واکنش به اقدام آمریکا به وتوی قطعنامه مصر با بیان اینکه آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل نمی‌تواند قطعنامه‌ای را وتو کند، خواستار نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل درباره مسئله قدس شد.

ترامپ روز چهارشنبه 15 آذر ماه در یک سخنرانی در کاخ سفید قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد و به دولتش دستور داد مقدمات کار برای اننقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را فراهم کنند. این تصمیم ترامپ با محکومیت‌های جهانی مواجه شد.

14 کشور از 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل به جز آمریکا به قطعنامه مصر درباره محکومیت تصمیم ترامپ درباره قدس رأی مثبت دادند.

«ریاض مالکی» با اشاره به اینکه ما می‌دانستیم آمریکا قطعنامه مصر را وتو می‌کند افزود: حقیقتا ما تلاش فراوانی کردیم تا رأی مثبت 14 عضو دیگر شورای امنیت را به دست آوریم، ما هیچ انتظاری به‌جز وتوکردن از آمریکا نداشتیم، تلاش کردیم تا 14 عضور دیگر از این قطعنامه دفاع کنم.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فلسطین
سازمان ملل
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است