اعلامیه حزب جمعیت در مورد برکناری والی بلخ
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۱    ۱۳۹۶/۹/۲۹ کد خبر: 143452 منبع: پرینت

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
اعلامیه‌‌ جمعیت اسلامی افغانستان مبنی بر تصمیم ریاست جمهوری در مورد والی بلخ

جمعیت اسلامی افغانستان میراث دار بر حق جهاد و مقاومت ملت با شهامت افغانستان و بانی مبارزه بر ضد تروریزم و افراطگرایی است و پس از فروپاشی رژیم طالبان، در تامین صلح، امنیت و تشکیل نظام مردم سالار در کشور، زحمات بی‌دریغی را متحمل شده است.

جمعیت اسلامی افغانستان با آن که خویشتن را در کنار سایر موتلفان اش در انتخابات پسین ریاست جمهوری برنده می‌دانست، به منظور حل بحران ناشی از تقلب‌های گسترده در آن انتخابات و با درک وضعیت حساس کشور، به پذیرش حکومت وحدت ملی تن در داد و از جانب مقابل نیز توقع داشت که درک مشابهی از خود نشان می‌داد اما متاسفانه طرف مقابل به تعهدات موافقتنامه حکومت وحدت ملی که از ضمانت اجرایی سازمان ملل متحد و آمریکا برخوردار است، التزام نورزیده و در جهت هر چه بیشتر به‌انحصار در‌آوردن قدرت گام برداشت که این سیاست‌ها موجب ایجاد موجی از نارضایتی‌ها در سراسر کشور حتی در سطوح بلند دولتی نیز گردیده است.

در چنین وضعیتی که حکومت وحدت ملی با مشکلاتی عدیده‌ دست و پنجه نرم می‌کند و بسیاری از ولایت های کشور در آتش ناامنی می‌سوزد؛ ولایت بلخ در اثر کاردانی و کفایت استاد عطامحمد نور از امنیت، ثبات و آبادانی برخودار می‌باشد که نه تنها آن را یک دستاورد برای والی بلخ بلکه به کل حکومت وحدت ملی می‌توان شمرد.

از جانبی هم نباید فراموش کرد که عطامحمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی افغانستان است و این حزب یکی از طرف های اصلی تشکیل دهنده حکومت وحدت ملی‌ می‌باشد که بر مبنای توافقنامه حکومت وحدت ملی هر گونه تصمیم یک‌جانبه و بدون توافق طرف دیگر، باعث برهم خوردن ترکیب و اصل مشارکت می شود و مبنای مشروعیت حکومت وحدت ملی از بین می‌رود.

ریاست جمهوری باید ملتفت باشد که جمعیت اسلامی با دقت، تمامی موارد نقض موافقتنامه حکومت وحدت ملی را از سوی ارگ تحت نظر دارد و اکنون در وضعیتی قرار گرفته است که باید از حق مشروع مردم افغانستان با قاطعیت دفاع کند.

جمعیت اسلامی افغانستان ضمن این که بر امنیت، ثبات و مشارکت در جهت تامین منافع مردم تاکید می‌ورزد، برایش غیر قابل قبول است که برخلاف تمامی تعهدات صورت گرفته، حقوق مردم زیر پا شود.

جمعیت اسلامی افغانستان از ابتدا، شرایط معقول و واقع بینانه‌ای‌‌ را در مورد والی بلخ، به جانب ریاست جمهوری مطرح کرد اما جانب ارگ به‌جای تفاهم و حل معقول مساله، راه تخاصم و ماجراجویی عقده مندانه را در پیش گرفت که جمعیت اسلامی چنین سیاستی را غیرقابل قبول دانسته و مسوول عواقب و پیامد‌های ناگوار آن ریاست جمهوری را می‌داند.

اگر ارگ در این اقدام انحصار طلبانه‌ خود که با سوءاستفاده از حضور جامعه‌ جهانی صورت می‌گیرد، تجدید نظر نکند جمعیت اسلامی اقدام منافی موافقتنامه حکومت وحدت ملی از سوی ریاست جمهوری در مورد والی بلخ را رد نموده و خود را ملزم می‌داند تا با استفاده از هر گزینه‌ از حق مسلم و مشروع مردم افغانستان دفاع نماید.

شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان

کد(10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حزب جمعیت
رییس جمهور
نظرات بینندگان:

>>>   بینیم که چه میشود . پیروزی تان تا کدام حد خواهد بود

>>>   با بر کناری والی بلخ عطا محمد نور! اشرف غنی و امریکا دست به تنش های قومی و خانه مانسوز می زنند . تمام نقشه ها برای بر کناری والی بلخ در سفارت امریکا مهندسی شده است حبیب الله یوسف زی

>>>   حاکمان قبيله هاى افغان از هر چيز ى فرهنگى پيش از سرازير شدن مهاجرت قبيله هاى افغان به خراسان ايران يک قسمت کوچک اش را قبول دارد. يگان وقت ها کل اش را (اگر زر و سيم دُر و آلماس کوه نورباشد ) و کل پشتونوالى يا افغانيت
از دين نيم اش را
از زبان نيم اش را
از مردم کمک اش را
از هنر کمک اش را
از شروندان هيچ اش را
از تمدن وفرهنگ همه اش را فقط چاقو وزيراکبرخان را
از موسيقى کمک اش را
اما هنرمندان پشتون يعنى افغان بدون سراييدن به پارسى مشهور نمى شود.
افغان چه معنى و مفهوم دارد? فرهنگ افغان چه است? زبان پديده فرهنگى است. زبان خود فرهنگ و هنر است. زبان افغان چه معنى و مفهوم دارد? فرهنگ افغان چه است? زبان پديده فرهنگى است. زبان خود فرهنگ و هنر است. زبان فرهنگ و هنر مى سازد. زبان فرهنگ وهنر را نگه مى کند
1- زبان افغانى چه است?
2- هنر افغان چه است ?
3-غذای افغانی چه است ?
4- موسيقي افغانى چه است?
5-ادبيات نظم و نثر و تياتر افغانى چه است?
6- زراعت يعنى فرهنگ کشاورزى افغانى چه است?
7- سيستم زراعتى و قنات و کاريزسازى که تهداب آبادى و شهر نشينى افغانى چيست?
8- ميتولوژى يعنى اسطوره هاى پيشدادى افغانى چي است?
9- رقصها و ترانه ها و سرودهاى افغانى چيست?
10- فرهنگ باغ سازى و باغدارى افغان چيست?
11- فرهنگ جنگلدارى افغان چه است?
12- آيا افغان فرهنگ شهرنشينى را مى دانند و يا کوچى در شهر?
13- آداب و رسوم و جشنهاى افغان چيست?
14- آثار فرهنگ باستانى افغان چه است?
15- آيا سينا و مولوى بيرونى و على شير نوايى ويا امير خسرو و يا ناصرخسرو افغانى نوشته بودند?
از سه کار فرهنگى افغان ازسه اديب افغان از سه دانشمند افغان از سه آلات مو سيقى افغاننامبرده نمى توانيم
کار افغان جنگ است جنايت قتل است و بربريت وحشت وبرادرکشى فرار دادن فرار کردن فروش خاک است بى ادبى وبى اخلاقى است دشنام است.
حاکمان افغان اين جور قوم اقليت خود را اکثريت مى سازد.
حتى سگ و باد و ماده مخدر و پول را فغان ساختند!
افغان کمبودى ادبى ٬کاستى هنرى ٬عدم آبادانى حقارت فرهنگى خود را با قدرت سياسى٫ کلاهبرداری ، تقلب، فریب دادن روش های مافیایی. کاربرد این شیوه های غیر اخلاقی در گذشته ننگين کوتاه شان و در حال حاضر نشان می دهد که حاکمان پشتون چگونه نا مطمئن، نابالغ و وابسته، غير مستقل هستند.
تاریخ حاکمان افغان پشتون یک فریب داستان، جعل و تقلب است:تقلب در نام کشور، تقلب در انتخابات، ، تقلب در مورد فرهنگ و ادبیات و اسطوره ها و تقلب قهرمانان. حاکمان افغان کپی و تقلید می کنند، سوگند دروغ. سوگند به قرآن.
1. اسطوره پته خزانه جعلى از قلم عبدالحى حبيبى
2. ملالى از دوشيزه ورليان ژاندارک فرانسه
3. تاريخ از حال به سوى عقب تغير دادند! نام افغان ستان در قديم آريانا! پسوندان گاهى (مکانى ) زبان پارسى قديم "انا" "نا" و "يا" بوده و که در زبانهاى ايرانى -جرمنى همريشه اند.: از "استادن" و "بودن" از استادن )= ايست و بودن (هست وباش گردان يا صرف "بودن" در حالت گزارشى حال يا اکنون من ام ٬ من هستم ٬ او هست و يا او است مى باشد: بود باش) آمده است.
بلى پسوند گاهى (مکانى ) "ان" پارسى ميانه و پارسى نو: باميان و لغمان و به هزار استان وستانها
"آباد" پسوند مکانى ديگر خانآباد جلال آباد
4. پسوند "ستان" پسوند مکانى زبان افغان يا پشت + تون => پشتون نيست. ستان خود که پس گريم باقى که مى ماند افغان تنها بدون ستان.
"تا يک نفر افغان است زنده افغان ? است."
"شعر" ات ديگر ارزش ندارد. ستان پارسى و اين زبان کهن ايران را احترام ندارى?
تون و خوا پسوند ان مکانى پشتو. برو به پشت تون و پختو نخوا!!
به پشت کوه سليمان
پروردگار هزاران بار شکر که افغان نيستم

>>>   این اعلامیه با اعلامیه دیروزی به کلی فرق دارد واین میرساند که جمعیتی ها بین خود هم جورنیستند. کرخی ازهرات

>>>   حکومت خو ارث پدری یک حزب(جمعیت) نیست که ایقدر شاخ و شانه میکشد.
حکومت متعلق و بر گرفته از همه احزاب و همه اقوام است.
هیچکس حق ندارد آنرا انحصاری بداند و آنرا به یک حزب و یک قوم نسبت دهد.
در کشور طبق قانون اساسی انتخابات آزاد برگزار میگردد و مردم به هرکسی که رای دادند و با اکثریت پیروز شد اختیار تعین و تشکیل کابینه را دارد و میتواند بر اساس مصالح کشور و حکومتش رؤسای ادارات، قوماندانان و والیان ، سفراء و ... را تعین نماید.

>>>   ارگ از این دیگر زیاد باید حق حقوق مردم شریف دیگر اقوام را زیر پای نگذارد کنار زدن عطاودوستم از این حکومت به معنی مخالفت وبی احترامی با این قوام بزرگ وبا شرف افغانستان است
از این دیگر زیاد مردم را مورد آزمایش قرار ندهید
هادی

>>>   مردم را یاد نکو برادر مردم ازدست همه شما به فغان رسیده تمام شمارا مردم خوب میشناسد

>>>   جاى تاسف است كهتنظيم جميعت هم در حكومت ٥٠ بر ٥٠ شريك است واز طرف ديگر ائتلاف هاى ديگر را جور ميكند اقايون هريك ضيا ، نور ، ضابط اسماعيل و غيره وغيره هم در حكومت وظيفه هاى كليدى دارند و از طرف ديگر حكومت را انتقاد ميكنند شرم آور است. گويا. هم در ميخ ميزنند و هم در نعل معلم عطا را ديگر بس است او بايد برود و بر علاوه رفتن بايد حسابا بدهد

>>>   جمعيت و عطاي نور آهسته آهسته در دام گير ميشوند، كوچترين حركت بيمورد عليه نظام و حكومت ميتواند بر عليه خود شان دست آويز و اتهام بغاوت قلمداد خواهد شد.

>>>   متن بالا خنده آور است نوشته است ميراث جهاد شرم آور است........... در همان پاكستان خانه و كاشانه داشتيد با حكومت وقت بغاوت كرديد و بالا اخره با همان پاكستان ...........كرديد شرم است شما. بر علاوه چيز هاى ديگر صد فيصد شما زمينه ساز اشغال افغانستان استيت تاريخ با شما يك روز محاسبه خواهد كرد

>>>   آخرش چه خواهد شد، جمعيت خودش متحد نيست، افغانستان شموليت خود مانند ديگر احزاب از دست داده است، بهتر است از حكومت خارج شوند، بشمول عبدالله كه از پست جمعيت بقدرت رسيده است نه انفرادي، و با مشوره و شراكت سياف بخواهند حكومت مؤقت تشكيل شود، و زمينه انتخابات زود ميسر شود.

>>>   گپ های که از زبان آصف مهمند شنیدم حزب اسلامی،ارگ وطالب همه شان یک هدف دارند وآن تحت هر شرایط ونامی تسلط بر دیگر اقوام است ‏! تروریستان طالب وداعش هزاران تن از مردم بیگناه،تاجیک ،هزاره،ازبک وحتی پشتون را بکشند مهم نیست ‏!مهم کشتند،اسارت،آواره گی،فروش وطن وبربادی وطن به نفع چرکستان وپشتونستان است وبس!سران اقوام دیگر باید بدون ترس از ناتو،امریکا،طالب وداعش متحد وهمدل برای دفاع از وطن ونجات مردم افغانستان قیام مسلحانه بپاخیزند وامریکا ومتحدان طالب وداعشش را از وطن بیرون کنند!چاره ای دیگه ای نیست.نادرشاه

>>>   حزب جمعیت و والی بلخ متوجه باشند که بکدام عملی نظامی غنی دست خواهد زد هوشیار شوید و غفلت نکنید.

>>>   این فشار هایست از دو طرف به خاطر کسب قدرت . اما اشرف غنی نه باید
عقده مندانه رفتار کند .
جلال شاه جلالی

>>>   ازقدیم ها گفتن قهر اوغان و رحم ازبک مساویست

>>>   توبه هزاران بارشکرکردی که افغان نیستی ومن صد ها هزاران بارشکرمیکنم که افغان هستم یعنی خارجی ویاپناهنده نیستم سوجه افغان هستم ازافغانستان هستم زنده باد افغانستان

>>>   تاریخ بدماشان و دزدان تیرشد باید بعد ازین قانون حاکم شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است