مسوولین وزارت تحصیلات عالی در دیدار با رییس جمهور
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۵۲    ۱۳۹۶/۹/۲۹ کد خبر: 143466 منبع: پرینت

مسوولین وزارت تحصیلات عالی درخصوص نتایج برگزاری سیزدهمین کنفرانس ملی تکنالوژی معلوماتی تحت عنوان" مدرن و واحدسازی سیستم‌های مدیریتی با خدمات تکنالوژی" به رییس‌جمهور محمداشرف غنی معلومات دادند.

ابتدا، دکتور نجیب‌الله خواجه‌عمری وزیر تحصیلات عالی در مورد برگزاری کنفرانس متذکره معلومات داده از حمایت و پشتیبانی رییس‌جمهور کشور نسبت به برنامه‌های تکنالوژی معلوماتی قدردانی نمود.

وی نقش چنین برنامه‌های را در رشد و انکشاف تکنالوژی مؤثر عنوان کرده‌گفت، در جریان این کنفرانس، نمایشگاه رقابتی برگزار گردیده‌بود که ۲۵ پروژه به نمایش گذاشته شد و از این میان پس از سنجش معیاری، پنج پروژه مقام برتر را به دست آوردند.

وی پیشنهادات را در راستای رشد و انکشاف تکنالوژی معلوماتی، گسترش این پدیده در ادارات دولتی و حمایت از پروژه ها و نیروی کاری، مطرح ساخت و آنرا در بهبود وضعیت آینده تکنالوژی معلوماتی مفید دانست.

داکتر نذیر پیروز رییس مرکز تحقیقات تکنالوژی معلوماتی افغانستان و احمدمسعود لطیف‌رای پیرامون برگزاری نمایشگاه و کنفرانس تکنالوژی معلوماتی و نقش آن روی بهبود وضعیت حکومت‌داری خوب و استفاده بهینه آن در نهادهای مختلف، صحبت کردند.

سخنرانان، ضمن ستایش از رییس‎جمهور کشور بخاطر حمایت همه‎جانبه وی از برنامه‌های تکنالوژی معلوماتی، پیشنهادات و مشکلات فراراه گسترش و تقویت تکنالوژی معلوماتی را در افغانستان، برشمردند.

رییس‌جمهور کشور در صحبتی، از برگزارکنندگان سیزدهمین کنفرانس تکنالوژی معلوماتی تشکر کرده‌گفت: برای هریک از برندگان نمایشگاه تکنالوژی معلوماتی، از بودجه شخصی خویش، مبلغ شصت هزار افغانی اعطا می‌نمایم.

رییس‌جمهور غنی در مورد اهمیت تکنالوژی معلوماتی و نقش آن در بهبود وضعیت ادارات و زندگی اجتماعی مردم صحبت کرده‌گفت که ماحول زندگی ما درحال تغییر است و این تغییر ماحصل انقلاب چهارم صنعتی، می‌باشد.

رییس‌جمهور افزود که با پیشرفت تکنالوژی معلوماتی، نوع رقابت میان شرکت‌ها، ملت‌ها، دولت‌ها و براعظم‌ها تغییر کرده و این پدیده از مفکوره به عمل مبدل شده‌است. وی گفت که افغانستان باید به جامعه معلوماتی مبدل شود، زیرا ما در فضای کاملا غیرمعلوماتی قرار داریم و از هیچ بخش، آمار دقیق موجود نمی‌باشد.

رییس‌جمهورغنی خطاب به جوانان گفت: شما باید در جهت ایجاد جامعه معلوماتی با استفاده از تکنالوژی، تلاش ورزید و درحال حاضر، جوامع براساس تغییر ماحول به پیش می‌روند. وی بر شکل‌گیری قوای‌بشری تولیدکننده در عرصه تکنالوژی تأکید کرد.

رییس‌جمهور کشور نبود استراتژی و تهداب منسجم را در بخش تکنالوژی معلوماتی طی سال‌های گذشته یکی از چالش‌های عمده عنوان کرده‌گفت: نبود استراتژی خوب، باعث ضایع‌شدن فرصت‌ها و بروز محدودیت‌ها گردیده‌است.

وی بر داشتن یک دیدگاه واضح در بخش تقویت تکنالوژی معلوماتی تأکید کرد و گفت که باید ظرفیت فکری دراین زمینه ایجاد گردد و استراتژی مؤثر را ترتیب نماییم. وی با تأکید گفت که باید قیمت اینترنت کاهش یابد و شبکه‌های قابل اعتماد توزیع انترنت به‌وجود‌آید.

رییس‌جمهور کشور از وزارت‌های تحصیلات عالی و مخابرات و ادارۀ احصائیه مرکزی خواست تا روی طرح انکشاف تکنالوژی معلوماتی در هماهنگی با ادارات دیگر کار نمایند و پس از بررسی مشکلات دراین خصوص، اهداف اساسی را برای پنج‌سال آینده تعیین کنند تا این طرح تبدیل به یک برنامۀ ملی و افغانستان‌شمول گردد.

رییس‌جمهور غنی با استقبال از ارایه پیشنهادات مسوولین وزارت تحصیلات عالی در زمینۀ بهبود و تقویت تکنالوژی معلوماتی گفت، پیشنهادات تان در استراتژی جدید درنظر گرفته خواهد شد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تحصیلات عالی
رییس جمهور
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است