غنی از تروریسم تا قوم گرایی
غنی در عبرت از حکومت خلق، جنگ داخلی و حاکمیت طالبان نه تنها فرصت را از تمامی کانون های خطر گرفت بلکه قوم گرا تر از کرزی، قدرت رهبران شمال را با طالب و داعش به سقوط کشاند و امنیت را به زانو درآورد 
تاریخ انتشار:   ۰۱:۰۴    ۱۳۹۶/۹/۳۰ کد خبر: 143470 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،هسته اصلی گروه طالبان را افراط گریان خارجی و داخلی شکل دادند که بنا به سیاست غرب برای شکست ارتش سرخ از خاک پاکستان در افغانستان تمویل و هدایت می شدند اما در بازی دیگر، بدل به نیروی اسلام گرا و خشن شدند و قدرت و زوال را تجربه کردند و سوالی که به وجود می آید، سقوط، قدرت طالبان را نیز از میان برد؟

طی شانزده سال گذشته نه تنها طالبان از یک گروه چریکی به ارتشی منظم با حمایت های گسترده داخلی و خارجی بدل شد بلکه در برخی از نقاط کشور، دارای پایگاه اجتماعی و به عبارتی طرف صلح و گزینه اشتراک در قدرت افغانستان می باشد.

و در حالی که بنا به آنچه انتظار می رفت باید این گروه به همراه دیگر گروه های تروریستی در نطفه خفه و امنیت و ثبات به کشور بازمی گشت در سیاستی پس پرده، حکومتی بنا شد از میان قومیت پشتون و در وابستگی بی مانند به کمک های امریکا و متحد با طالبان.

اما آنچه در گذشته خطر بزرگ برای کشور تلقی می شد به خود رنگی خشن تر و ویران کننده تر گرفت و آن، داعش است که اکنون وارد مرزهای افغانستان شده و در حال ریشه دواندن می باشد.

با وجود تمامی انکارهای حکومت و دروغ های کلان اشرف غنی در خصوص از میان بردن داعش با ارایه آمارهای غیرواقعی از کشتار تروریستان توسط نیروهای امنیتی، داعش در کنار طالب با هماهنگی های درون حکومتی هر روز عرصه را بر مردم تنگ تر و دامنه کشتار و خشونت را گسترده می کند.

نمونه کوچک از عمق بی کفایتی امنیتی حکومت وحدت ملی، حمله و انتحاری به تکرار پایتخت است و بنا به سیاست پشتونیزمی ارگ، شمال همواره امن که سنبل حاکمیت رهبران شمال می باشد به ناامنی کشیده شده و جنوب روزگار ثبات را تجربه می کند.

مبنای حکومت اشرف غنی بر محو کانون های قدرت می باشد که هدف اصلی، تضعیف و از میان بردن رهبران جهادی و سنتی قدرتمند در ولایت های مختلف است تا آنجا که جدای از عبدالله مصلحت اندیش، هیچ مقام غیرپشتون دیگری در حکومت باقی نماند.

اما چنین سلطه گری که اشرف غنی توسط آن به تمرکز قدرت در ارگ رسید، عواقب بس نگران کننده با هزینه های گزاف برای حکومت داشت به مانند ایجاد ایتلاف های قدرتمند از اتحاد رهبران ترد شده از قدرت.

غنی با وجود سلطه بر حکومت و در اختیار داشتن قوم گراترین مقام ها در ارگ، توانایی مقابله با تمامی مخالفان را ندارد و اگر زور سیاسی و قومیتی وی به کرزی برای جلوگیری از برگزاری نشست قندهار نمی رسد، عطا محمد را از سفر به این نشست باز می دارد و جنرال دوستم را در ترکیه محبوس می کند.

این در حالی است که با تضعیف پارلمان و نهاد قضایی، قدرتی به حد و مرز در ارگ متمرکز شد که به هیچ مرجعی پاسخگو نیست اما بزرگترین صدمه به امنیت و نظام کشور، اشغال کرسی های رهبری امنیتی توسط بی کفایت ترین مقام ها است به طوری که نیروهای امنیتی حتی توان و به عبارتی اختیار محافظت از خود در پایگاه های نظامی را ندارند.

ناامنی و جنگ که سبب به قدرت رسیدن شخصی به مانند اشرف غنی شد، دلیل بقای حکومت وی نیز است و در این راه، باید رهبران مخالف با تروریستان به انزوا کشانده شود تا زمینه بی ثباتی و کشتار توسط طالب و داعش محیا.

تنها نگاهی به نصب و عزل کردن ها در وزارت دفاع و داخله نشان می دهد که تنها گزینه شایستگی برای تصاحب کرسی وزارت این دو نهاد، وابستگی و بی کفایتی می باشد و از جانب دیگر، مقام ها توان به چالش کشیدن قدرت حکومت در برابر سلطه گری و قدرت یابی تروریستان را ندارند زیرا به سادگی حذف و ترور می شوند.

دزدی پول غذا و لباس سربازان توسط جنرالان و فرماندهان نه تنها افشاگری از سوی سیگار نیست بلکه امری عادی در میان نیروهای امنیتی می باشد و حال، باعث و بانی چنین فرهنگ شرم آوری چه کسی و چه نهادی می باشد؟ به طور حتم، شخص اشرف غنی و ارگ.

و از آنجایی که تنها ارادهِ تروریستِ طالب و داعش می تواند مرگ گروهی عظیمی از بی گناهان را در جای جای افغانستان رقم بزند، نیروهای امنیتی نه به تعبیر دروغین اشرف غنی، برترین کماندوهای منطقه بلکه تنها ابزاری به دست رهبران هستند که حتی توان نابودی گروه کوچک تروریستان را ندارند و تنها دلیل آن نه سربازان و کمبود مهمات بلکه ریشه در راس قدرت دارد و فساد و فساد.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
تروریزم
نظرات بینندگان:

>>>   غنی یک مرد قهرمان وطن پرست و کارکن دشمن دزد و چپاوګران است زنده باد غنی این زعیم ملی کشور.

>>>   خاموشی ملت در برابر این حکومت فاسد وخون آشام تاسف بار است.
مردم شریف نجیب افغانستان اگر میخواهید زنده بانید این غنی .....متعصب وهمدستان فاشیست وجنایت کارش را از ارگ بیرون کنید و یک دست شوید سلاح بردارید در جای زندگی دشمن خاک ، دین و فرهنگ نیاکان تان حمله کنید.
بخاطریکه همین غنی .........کم اصل مغز تعصب شیطان اقوام شریف افغانستان را بنام پشون دارانی غلجی تاجیک هزاره از بیک ترکمن جدا کرد بین مردم غیور دلیر شجاع نفاق قوم انداخته است.
بیـا هموطن همـدل شــویم از بهـر امن و آبادی میـهـن
هزاره تاجک و پشتون ترکـمن از این میهن
سـنی و شیـعه گلـهای یک باغ این میهن
با همدیگر پذیر ریشــه بر کنیــم بنیـاد زمامدار استبدا میهن
بیاید ملک را از دست زمامدار استبداد آزادسازیم با همدلی یکدیگر آباد سازیم

بـیـا ای همـوطن تا یار باشیم
به اهل مملکت همکار باشیم
نورعلم و معرفت سازد بری
ملک آباد وصفای رهبری
این کم اصل غنی احمدزی شوونیسم قبیله فاشیت تا ارگ را ترک نکنند اوضاع بهبود نمی یابد
قرن ها هم طول بکشد اوضاع نه تنها بهتر نخواهد شد بلکه روزبروز بدتر هم خواهد گردید.

>>>   غنی احمدزی افغانستان را نابود کرد و بدست داعش داد

>>>   غنی افغانستان را از سوریه و عراق خرابتر میسازد و داعش را در ارگ بزرگ کرده است غنی افغانستان را از ریشه نابود میکند غنی افغانستان میدان جنگ داعش و آسیای میانه و چین میسازد

>>>   یک دزد وچپاولگر واختلاسی جمعیتی پس شد به عوض وی یک جمعیتی اهل صالح آمد کدام جای این کار قوم گرائی است. وطنپرست واقعی

>>>   تاکتیک های غنی قابل ستایش است

>>>   زنده و سربلند باد ریس جمهور افغانستان محترم اشرف غنی، واقعا میخواهی که برای وطنت خدمت کنی، دزدها و شروفسادرا رخصت میکنی، کارت را دوام بتی، چشمان دشمننانت کورشود، ازدست شورای نظاری های ......و ..........خور هیچ چیزی پوره نیست،باجرعت در مقابل شان عمل کن، صدساله شوی محترم اشرف غنی. یاسین کابل

>>>   غنی بزرگترین دزد قرن دزدی رای ملت یک انسان مریض دیوانه دیوانه روانی که در اطرافش دزدان ملت مانند فاروق وردک زاخیل وال اتمر و قاتل تاریخ گلبدین جمع شدند.او دیوانه نه زعیم ملی نه رئیس دولت بلکه یک جا سوس خوب امریکا اسرائیل ودر اسلام بودنش تظاهر دارد.

>>>   فساد و چور وچپاول قومگرایی و تعصب قومی خیانت و جنایت از جانب ارگ نشینان است حامی مغسدین و خاینین همین ارگ است باعث عدم تامین امنیت در کشور بازهم همین ارگ نشینان هستند در مجموع تمام بدبختی و قومگرایی نفاق افگنی بین مردم کشور و فساد اداری و چور و چپاول سرمایه های ملی که به یغما برده شده مسول تمام همین ارگ نشینان هستند و تا زمانیکه اشرف غنی احمدزی و دارو دسته نزدیک بخودش ارگ را در اشغال داشته باشد مردم روی خوبی را نخواهند دید .

>>>   غنی یک نوکر به تمام معنی است.

>>>   اگر کشور بخواد امنیت شود اول باید خارجی هارو خارج کند زیرا این ها از نوکرانش حمایت می کند تا طبق میل آنها و اهداف آنها را پیش ببرد. این مسئله باعث تضییع حقوق مردم و اهمیت ندادن به منافع ملی است.

>>>   دشمن مردم افغان در داخل و همین سیاستمداران عقبمانده و زراندوز و فیصه پرست و یا ریاکار دینی هست ولا غیر، وقتی عرضهً و لیاقت و قانون کشورداری را نداریم از بیگانه چه توقع و انتظاری می توان داشت؟ جنگ هفتاد دو ملت همه را عذر بنه --- چو ندیدن حقیقت ره افسانه زدند.

>>>   هموطنان عزیز: دشمن مردم افغانستان در داخل و همین سیاستمداران عقبمانده و زراندوز و فیصه پرست و یا ریاکار دینی هست ولا غیر، وقتی عرضهً و لیاقت و قانون کشور داری را نمی دانیم و نداریم از بیگانه چه توقع و انتظاری می توان داشت؟ جنگ هفتاد دو ملت همه را عذر بنه --- چو ندیدن حقیقت ره افسانه زدند

>>>   غنی قومگرا نیست برضد تجاران وتیکه داران قومی است که حالا چیغ وپیغ شان برامده
قومگرا آنانی اند که اگرجزوی ترین فشاربالای شان بیاید فورا آنرا به قوم، سمت ودین نسبت میدهند یعنی این قوم فروشان همیشه ازقوم ودین بهره برداری سیاسی کرده اند درحالیمه اشرف غنی تا اکنون این کاررانکرده است

>>>   غنی فاشیت و متغصب همبر گر فروش کم اصل فقد چند داکتر علوم را از قوم فاشست خود بطور نمونه داکتر قیومی و مثصبا ح را بحث مشاور از خارجی دعوت کرده است و از دیگر اقوام بی سواد را مانند حرت و حاجی آلماس مشاهد را مشاور ساخت است و در حالیکه ده ها داکتر علوم در هم بخشها دارای طراح های جامع در دیگراقوام شریف کشور ما در خارج وجود ادرد .

>>>   نګران نباشید !
اخر غنی هم خجالت میکشد به سطح دنیا سر بالا کرده نمی تواند ، او می فهمد که دنیا درکجا و والی بلخ ما درکجا، بیا یید سرنوشت دوستان وبرادران اهل علم و بهترین کادرهاوجوانان قوی سمت شمال را پشت بی سوادان جنایت کاران تاریخی نبندیم ، ایا کافی نیست که اینها به همین فقر دانش و کور دلی سیاسی خویش این ملت را تباه وبرباد کرا اینها بغیر از ازینکه وطن عزیز مارا تکه تکه در به در ساخت دیګر برنامه ندادر برای ابادی این ملت ، دنبال کسی باید اقتدا نکرد که به جهالت ونابودی ما دلالت بکند .
عبد القادر

>>>   دقیق است که قوم گرای به نفع مخالفین تمام شده و از سوی دیگر سطون پنجم حمایگر مخالفین عملا در فالیت میباشند . مشت فاشیسم باز گردیده به سوی دست پای دیوانه وار می زند .
زره

>>>   درحقیقت این قوم پرستی وقوم گرائی افغانستان را به این حال وروز رساند نمیدانم هدف وفایده قوم گرائی درچه است درحالیکه قرآن کریم میفرماید ( برادر برادرمومن است ) .
برای تمام سران قدرت صدا میکنیم بس است ملت افغانستان بسیار زجر دیده بس کنید .
نبی الله ازولایت بادغیس ولسوالی بالامرغاب


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است