نجات: جامعه جهانی جلوی اقدامات یکجانبه ارگ را بگیرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۸    ۱۳۹۶/۹/۳۰ کد خبر: 143482 منبع: پرینت

جامعه جهانى و نمايندگى ملل متحد بعنوان ضامن اجراى توافقنامه حكومت وحدت ملى جلو اقدامات يكجانبه تيم ارگ را بگيرد و نگذارند كه با اقدامات مخالف روحيه وحدت و مشاركت ملى ثبات و امنيت كشور با خطر مواجه گردد.

ایتلاف نجات افغانستان در واکنش به برکناری والی بلخ روز چهارشنبه 29 قوس 96 با نشر اعلامیه ای از جامعه جهانی و نمایندگی سازمان ملل خواست تا جلوی اقدامات یکجانبه تیم ارگ را بگیرد.

ایتلاف نجات اقدام رییس جمهور در منظوری استعفای والی بلخ را نسنجیده، غیر قابل قبول و رویکرد انحصار گرایانه" خوانده و آورده است که این ایتلاف از موقف عطامحمد نور بنابر توافقنامه حكومت وحدت ملى و قانون حمایت می‌کند.

این شورا از حکومت خواست تا در این مورد راه تفاهم و گفتگو را پیش‌گرفته و همچنان از احزاب و ایتلاف‌ها خواسته تا برای حفظ ثبات سیاسی و وحدت ملی دست بکار شوند.

در اعلامیه با اشاره به تنش‌های سیاسی حکومت و عبدالرشید دوستم رییس حزب جنبش ملی افغانستان و برکناری احمد ضیا مسعود آورده است که "حکومت وحدت ملی حاصل موافقتنامه سیاسی است که در آن هردو تیم بصورت مساویانه سهیم می‌باشند اما تلاش رييس جمهور غنى در سه و نيم سال گذشته برخلاف موافقتنامه حكومت وحدت ملى به انحصار قدرت و تجرید چهره‌های مطرح و موثر سیاسی معطوف بوده است. "

اعلامیه افزوده است که اقدام رییس جمهور مغاير ثبات ، امنيت و منافع ملى است و مجموع اين اقدامات غير دور انديشانه عواقب ناگواری در عرصه وحدت ملى را در پى داشته و به ثبات سياسى و روحيه وحدت ملى كمك نخواهد كرد؛ خصوصا موقف ارگ درخصوص والی موفق بلخ كه در تأمين امنيت و بازسازى نمونه مثال بوده بمنزله ضربه زدن به امنيت درشمال كشور مي باشد و زمینه های تسلط داعش و طالبان را فراهم و امنیت شمال، بویژه بلخ را با خطر جدى مواجه می‌سازد.

نجات از حکومت وحدت ملی خواست که شرايط دشوار و شكننده كشور را درك نموده و از اقداماتى كه شايبه انحصار طلبى و زور گويى را تبارز دهد پرهيز و از راه مذاكره و تفاهم مشكل را حل كند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایتلاف نجات
برکناری نور
نظرات بینندگان:

>>>   یګانه راه جلوګری این حالت به محاکمه کشیدن. همین چند دزد و رهزن است و همین بهترین فرصت برای جامعه جهانی است و خود میبند مه این دزدان و چپاولګران زورګوی صرف بخاطر بقای خود و اموال نامشروع خود است و جامعه جهانی به هیچ ثبوت و شواهد ضرورت ندارد ړ باید به این قاتلین و غارتګران باید تصفیه حساب نماید دوصد ملیارد دالر امریکا را همین دزدان. وند زده و باید از ایشان از شروع حکومت نامشروع بنام اسلامی از دوران ربانی حساب ګرفته شود که تمام مردم بیګناه کابل را چور کرد

>>>   توافقنامه يك موافقه سه جانبه است بين ع و غ و ج اكنون ج درك ندارد و اين مربوط به خواست واراده يي ترامپي هااست، ديگر توافقنامه يي در كار نيست ( غ چراغ سبز دارد )

>>>   شما أين قدر حقير وناتوان استيت كه جلو شما دست جامعه جهانى است شرم آور است شما و اولاد هاى شما به نسل اينده و تاريخ چه جواب خواهد داد

>>>   اشرف غنی حق دارد که هروالی را که بخواهد تبدیل کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است