سیاست دوگانه آمریکا باعث شده روی آرامش را نبینیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۰    ۱۳۹۶/۹/۳۰ کد خبر: 143485 منبع: پرینت

ظاهرا شدت جنگ در گوشه های افغانستان پای نظامیان غربی آمریکایی را به نبرد کشانیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، احمدشاه رمضان عضو مجلس نمایندگان در برنامه «پس ازخبر» معتقد است هدف حضور آمریکا کنترل جنگ در افغانستان نیست و بیان داشت: سیاست دوگانه آمریکا در افغانستان باعث می شود که ما در اینجا روی آرامش را نبینیم. اگر ما روز اول جنگ را به حساب بیاوریم، طالبان نود و پنج درصد خاک افغانستان را در دست داشتند اما آمریکا آنها را در طول پنج روز تار و مار کرد. اما حالا که فقط تعداد کمی یاغی و باقی پیدا شده اند و در کوه ها هستند را نمی توانند مهار کنند. حتما می توانند اما قصد و هدفی برای این کار ندارند.

این نماینده مجلس، معتقد است آمریکا نوعی بازی با جنگ افغانستان را به راه انداخته است و در این مورد می گوید: جنگ افغانستان در واقع پیچیده نیست و همه چیز در دستان آمریکا می باشد. یعنی اینگونه است که آمریکا گاهی حکومت را غالب می کند و گاهی طالبان را غالب می کند تا همیشه آتش جنگ افروخته باشد و آمریکا خود بهانه حضور برای جهانیان داشته باشد و به هدف خود برسد. وگرنه اگر ما خودمان هم اراده کنیم به راحتی این تعداد کم از طالبان را به راحتی می توانیم از بین ببریم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   میراث سیاست امریکا به غنی
پشتونها یکطرف تاجکها بطرف دیگر
. وای بحال مردمیکه در سیاست دخیل نیستند وپایمال استند.

>>>   شماها بر علاوه کوری کر و همزمان بی .........هم هستین خود .......... امریکاه شدیم صرف بخاطر یک مشت دالر ، حال از بادار خود چنین بیخردانه ........میکنین، اول دالر ها مسترد و بعدآ انتقاد.

>>>   در امريكا ديموكراسي وجود دارد هر گروه كه رويكار ميشوند اهداف خود را پيش ميبرند و به همچون توافقنامه هايي اعتنا نميكنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است