پلان اصلی ارگ برهم زدن ترکیب قومی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۲    ۱۳۹۶/۹/۳۰ کد خبر: 143488 منبع: پرینت

سیاست اصلی تیم اشرف غنی، برهم زدن ترکیب قومی جمعیت صفحات شمال است، حاکمیت انحصاری پشتون گاه‌گاهی از سمت شمال کشور با چالش مواجه بوده است، لذا پشتون‌ها همیشه به فکر تغییر ترکیب قومی جمعیت شمال کشور بوده‌اند.

نادرشاه، پشتون‌های زیادی را از جنوبی و مشرقی به شمال کشور منتقل و حتی نام بسیاری از مناطق شمال را تغییر داد، انتقال پشتون‌های جنوبی و مشرقی و حتی پشتون‌های پاکستانی به شمال، همیشه جریان داشته و در اواخر حکومت کرزی و سه سال حکومت اشرف‌غنی، این پروژه شدت یافت و ده‌ها هزار پشتون‌ جنوبی و مشرقی و پاکستانی به شمال منتقل شدند و شمال را ناامن ساختند.

بعد از تبعید دوستم و عزل عطا محمد نور، طالبان و داعشیان انتقالی با حمایت حکومت قومی اشرف غنی، شمال را ناامن و مردمان بومی را از صفحات شمال آواره و پشتون‌های جنوبی و مشرقی و حتی پاکستانی را در شمال جایگزین و در نتیجه، صفحات شمال نیز تبدیل به پشتونستان خواهد شد و در آینده کسی نمی‌تواند حکومت انحصاری پشتون را به چالش بکشد.

پلان ارگ این است که مناطق تحت کنترل حکومت را در شمال به جمعه خان همدرد بسپارد تا ایشان با همکاری داعش و طالب که قبلا توسط حکومت در شمال جابجا شده‌اند، دمار از روزگار باشندگان اصلی و بومی شمال درآورند.

محمد نسیم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیب قومی
ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   بلی جعفری عزیز .سال های سال است با این هدف های شوم این مردم سر گردان است بد بختانه دیگران را هم باایشان سرگردان ساخته اند .
برای آبادی این کشور هیچگاه این مردم نکوشیدن جز قومگرای متائسفانه دیگران را هم نمی گزارند ..

>>>   ای خواب برده ها تکان بخورید راه حل و جلوگیری را در کله ها... خود ...کنید.... ها به این حرفها از نابودن شدن تان جلوگیری نمیشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است