ترامپ: حواس ما به رأی‌گیری سازمان ملل هست
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۹    ۱۳۹۶/۹/۳۰ کد خبر: 143512 منبع: پرینت

رییس‌جمهور آمریکا کشورهایی را که قصد دارند علیه تصمیم واشنگتن درباره قدس رأی دهند، تهدید کرد.

«دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه کشورهایی را که قصد دارند در سازمان ملل علیه تصمیم واشنگتن برای به رسمیت شناختن قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی رأی دهند، تلویحا تهدید کرد.

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل روز گذشته در واکنش به احتمال رأی‌گیری مجمع عمومی سازمان ملل برای تصویب قعنامه‌ای علیه تصمیم آمریکا درباره قدس، کشورهای جهان را تهدید کرده و گفت واشنگتن اسامی کشورهایی را که علیه آمریکا رأی دهند، یادداشت می‌کند.

ترامپ که در جمع اعضای کابینه آمریکا صحبت می‌کرد، در این باره گفت: «از پیامی که دیروز نیکی [هیلی] در سازمان ملل صادر کرد، خوشم آمد. این کشورها دارند پول ما را می‌گیرند، بعد در شورای امنیت علیه ما رأی می‌دهند.»

وی افزود: «حالا هم ممکن است در مجمع [عمومی] علیه ما رأی دهند. آن‌ها سالانه میلیون‌ها و حتی میلیاردها دالر از ما پول می‌گیرند، بعد علیه ما رأی می‌دهند. حواسمان به این رأی‌ها هست.»

رییس‌جمهور آمریکا ادامه داد: «بگذارید علیه ما رأی دهند. ما که اهمیتی نمی‌دهیم. اما دیگر مثل قبل نیست که علیه ما رأی بدهند و بعد میلیون‌ها دلار از ما پول بگیرند و کسی هم نداند که با این پول چه می‌کنند.»

ترامپ افزود: «نیکی درست گفت. من با پیامی که فرستاد موافقم و از آن تمجید کرده‌ام... مردم از اینکه می‌بینند از ما سوءاستفاده می‌شود، خسته شده‌اند. دیگر اجازه نمی‌دهیم از ما سوءاستفاده شود.»

در جریان رأی‌گیری این هفته شورای امنیت سازمان ملل درباره تصمیم آمریکا، تمام 14 عضو دیگر شورا علیه واشنگتن رأی دادند، اما آمریکا این قطعنامه را وتو کرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
سازمان ملل
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است