اردوغان: امیدواریم جهان درس خوبی به آمریکا بدهد
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۳    ۱۳۹۶/۹/۳۰ کد خبر: 143513 منبع: پرینت

در پی تهدید ترامپ به قطع کمک مالی به کشور‌ها در آستانه رای گیری در سازمان ملل درباره قدس، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه از جامعه بین‌الملل خواست خود را به «مشتی دلار» نفروشند.

رییس جمهور ترکیه در سخنانی در آنکارا اعلام کرد «من از کشور‌های جهان می‌خواهم به ویژه عزم خود را به مشتی دالر نفروشند. دالر‌ها باز می‌گردند، اما عزمی که فروخته شود بازگشتی نخواهد داشت».

این اظهارات، چند ساعت قبل از به رای گذاشته شدن قطعنامه‌ای در محکومیت تصمیم آمریکا به اعلام قدس به عنوان پایتخت اسراییل در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیان شد.

ترامپ روز چهارشنبه تهدید قطع کمک‌های مالی آمریکا به کشور‌هایی را مطرح کرد که که به این قطعنامه رای مثبت دهند. او اعلام کرد «بگذارید آن‌ها علیه ما رای دهند ما مبالغ بیشتری را صرفه جویی خواهیم کرد و این برای ما اهمیتی ندارد».

رییس جمهور ترکیه گفت: «امروز آمریکا در پی خرید عزم ما با دالر است. آقای ترامپ شما به هدف خود برای خرید عزم ترکیه با دالر نخواهید رسید. تصمیم ما آشکار است».

اردوغان افزود: «آرزوی من این است که آمریکا به نتیجه‌ای که می‌خواهد نرسد. من انتظار دارم که جهان، درس خوبی به آمریکا بدهد و این آرزوی من است».

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اردوغان
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است