وزیر خارجه آلمان پس از وزیر دفاع به افغانستان آمد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۵    ۱۳۹۶/۱۰/۱ کد خبر: 143537 منبع: پرینت

پس از اعلام برکناری عطامحمد نور از ولایت بلخ، وزیر دفاع آلمان وارد ولایت بلخ شد و پس از آن وزیر خارجه آلمان به کابل آمد.
آلمان در واکنش در برابر تنش‌های سیاسی کنونی میان کاخ ریاست‌جمهوری و عطا محمد نور، پس از اعلام حمایت از والی بلخ گفت که بادرنظرداشت اوضاع فعلی، قانون باید عملی شود.

گابریل سرپرست وزارت خارجه آلمان در دیدارش از کابل می‌گوید که حکومت افغانستان در این باره بربنیاد قانون تصمیم می‌گیرد و برلین از این تصمیم، پشتیبانی خواهد کرد.

وی پس از دیدار با رهبران حکومت در کابل اظهار داشت که در تنش‌های سیاسی اخیر میان کاخ ریاست‌جمهوری و عطا محمد نور، از سوی حکومت افغانستان قانون عملی می‌شود و ما می‌خواهیم که در این زمینه، آنچه که در قانون است عملی شود و آلمان در این راستا به حکومت افغانستان کمک می کند.

زیگمار گابریل می‌گوید که آلمان برای کمک به افغانستان در پیکار با هراس افگنی و نیز برای پیش‌برد روند صلح دلچسپی دارد و از راهبرد تازه امنیت ملی ایالات متحده نیز پشتیبانی می کند.

زیگمار گابریل افزود: دیپلومات‌های ما اکنون با مقام های پاکستانی گفتگو می‌کنند و در آینده نیز به این گفت‌وگوها ادامه خواهند داد تا این کشور را به پایان دادن به پشتیبانی اش از گروه هایی که در افغانستان جنجال می آفرینند تشویق کنند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   کدام قانون؟

>>>   الما ن از خا طر عسکر های شا ن که در شما ل است ترس دارد خبر ندارد که حا لا او مردم سا بق نیستند که جنگ کنند همه مردم مرغ شده است غیرت سا بق از بین رفته است

>>>   آلمان که آسيب زياد فاشيزم بالاترين تبار-قومپرستى وپاکى نژاد آلمانى را در سرود ملتى شان مى خواند و شعار اش امروز عدم مداخله درامور داخلى کشور باز از رييس جمهور متقلب دفاع کرد.

وزیر دفاع آلمان و پس از آن وزیر خارجه آلمان گفتند در هندوکش "قانون باید عملی شود."
کدام قانون?
رييس جمهور تقلبى? وى انتخاب نشد. حکومت وحدت ملى از سوى جان کرى انتصاب شد ونه ازسوى شهروندان!
مدت رياست جمهورى غنى هم قانونا از چندين ماه ها گذشته . در کشور آلمان راى گيرى طبق قانون پس از همان دوران معين مندرج درقانون همان روز تعين شده برگزار مى شود.
نخست وزيران ممالک فدرال آلمان (استاند ران ايالات فدرالى) با انتخابات انتخاب مى شوند. در امريکا والى ها انتخابى است.

از اين جهت قانون اساسى ظاهر خان و کرزى خان از قانون اساسى آلمان کاپى شد. ولى واليان و سناتوران ازسوى جمبوره امريکا نصب مى شود.

"آلمان آلمان از هر چيز بالاتر" اين شعر پس از سرنگونى هيتلر قومگرا ممنوع شد.
افغان (پشتون) از هر چيز بالاتر"
حکومت ديکتاتور کوچ و ناقل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است