همه چیز به نفع امریکا است
گزارش هایی برای تشویش و آشفتگی اذهان عمومی از سوی نهادهای غربی مخابره و منتشر می شود که نه تنها سودی به حال مردم ندارد؛ بل در راستای اهداف و مقاصد کشورهای مهاجم و متجاوز است 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۹    ۱۳۹۶/۱۰/۱ کد خبر: 143540 منبع: پرینت

تلفات غیرنظامیان در سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته 52 درصد افزایش یافته است. معاونیت سازمان ملل متحد در افغانستان در گزارشی آورده است که در 9 ماه ابتدایی سال میلادی روان در جریان حملات نیروهای خارجی 205 غیرنظامی کشته و 261 تن دیگر زخمی شده اند.

در گزارش یوناما آمده است که در 9 ماه گذشته، 2640 غیرنظامی در افغانستان کشته و 5379 غیر نظامی دیگر زخمی شده اند که 20 درصد این تلفات غیرنظامیان از سوی نیروهای دولتی و خارجی و 64 درصد تلفات غیرنظامیان از سوی مخالفان مسلح بوده است.

در کنار نگرانی یوناما از افزایش حملات هوایی بر مواضع تروریستان و افزایش تلفات غیرنظامیان، دیدبان حقوق بشر نیز از افزایش تلفات غیرنظامیان در کشور به شدت ابراز نگرانی کرده است.

گزارش های اینچنینی هر از گاهی برای تشویش و آشفتگی اذهان عمومی از سوی نهادهای غربی مخابره و منتشر می شود که نه تنها سودی به حال غیر نظامیان و مردم ملکی ندارد؛ بلکه تماما در راستای اهداف و مقاصد کشورهای مهاجم و متجاوز است و به سود آنان تمام شده است.

نکته ی اصلی اینجا است که تلفات غیرنظامیان در حملات هوایی ناتو و نیز در حملات زمینی مخالفان مسلح، صرفا یک دستمایه برای پمپاژ تبلیغاتی است و نه مورد توجه ارگان های ذی ربط ملی و بین المللی قرار می گیرد و نه حتی در دستور کار برای چاره اندیشی نهادهای مدنی؛ بلکه...

بلکه فقط و فقط در گزارش های هدفمند و غرض ورزانه ی نهادهای غربی (و نه بین المللی!) و در زمان های مورد نظر آنان بازگو می شود و بازتاب می یابد؛ بر کسی پوشیده نیست که از هنگام ورود ناتو به افغانستان، به بهانه ی واهی مبارزه با تروریسم قریب به پانزده سال می گذرد و گزارش های اینچنینی تاثیر چندانی در راستای حمایت از حقوق غیر نظامیان نداشته است.

چه بسا بارها و بارها کشورهای غربی که خود عامل و باعث و بانی اصلی کشتار و تلفات مردم ملکی و غیر نظامیان اعم از کودک و زن و سالمند شده اند؛ بیش از آنکه از بزرگنمایی و انتشار گزارش های پوشالی اینچنینی در فضای بشدت منقلب و منفعل افغانستان، مورد عتاب و خطاب واقع شوند؛ برعکس...

برعکس از پمپاژ تبلیغاتی و سیاه نمایی های مغرضانه ی خود سود برده اند چرا که زمان بندی انتشار این گزارش ها و نیز چارت بندی اهداف تک تک آمار و ارقام مندرج در آن نیز در راستای پیاده سازی قصد و غرض و منافع داخلی امریکا و هم پیمانانش در ایتلاف ناتو بوده و خواهد بود.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   افغانستان کشوریکه همه همسایه هایش ازان متضرر میشوند ودروازه های خودرا برویش بسته اند

>>>   آمریکایی ها همه چیز را در افغانستان در کنترول دارند
از فضا تا زمین
دیگران هیچ کاره هستند
شیما کابل

>>>   ای خواب برده ګان حال خبر شدید که همه به نفع امریکا است؟؟؟

>>>   تاکه ابله در جهان است مفلس در نمی ماند . مرتجعین و فاشیسم این کشور را به رقابت های ملی و بین المللی برای برتری فاشیسم مبدل گردانیده اند .
زره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است