تشکیل نظام جدید
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۲    ۱۳۹۶/۱۰/۲ کد خبر: 143546 منبع: پرینت

هفده سال پیش در ماه جدی 1380 حامد کرزی براساس توافقنامه «بن» حکومت را از برهان‌ الدین ربانی تحویل گرفت.

حامد کرزی و دولتمردان فاسد او با اینکه ده‌ ها میلیارد دالر کمک‌ های جامعه‌ جهانی 120/000 نیروی نظامی ناتو و حمایت اکثریت قریب به اتفاق مردم را در اختیار داشتند اما فرصت‌ های طلایی را بر باد دادند. از کرزی یک اداره فاسد و مافیایی میراث ماند انتخابات سال 2014 را نیز کمیسیون مافیایی و متقلب انتخابات که به وسیله کرزی انتخاب شده بودند با تقلب و مهندسی انتخابات به بیراهه کشاندند و کشور را وارد بحران نمودند.

جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
توافقنامه بن
کرزی
نظرات بینندگان:

>>>   اقا یان امریکا غنی همبرگر فروش را بالای مردم ما ریس جمهور تحمیل کرده اند.اما دربرابر بادار همیشه خم وچم است.

>>>   Anjuman
270 سال که از طریق انگلیس قدرت را در وست گرفته اید وادعا میکنید که اکثریت هستیم قوم درجه یک هستیم ودستآورد بجز ..... فروشی جنگ دربدری جهل ونادانی قتل وغارت گری دارید بشما پیروان خردجال کی گفت

>>>   نادیده نگیر بیرار ...امروز تو که گردن بلند حرف میزنی .. حق میخواهی ..وزیر میشی .. مامور میشی سیاست های داخلی و خارجی تحلیل می نمایی .. موسیقی میخوانی ... بلی.از برکت کرزی .. است ولی حرفت بجا در مورد دیگران دوره تاریک بود

>>>   در افغانستان آنچه سرنوشت را تعيين مي كند، ميل تفنگ و قدرت نظامي است. در ١٧ سال گذشته گروه هاي كه به شعار مدنيت و دموكراسي چسپيدند و سر به وحدت ملي دروغين فرود آوردند، روز به روز به حاشيه رانده شدند. گروه ديگري كه هم طالب را در اختيار داشت، هم غرب را و هم كشورهاي همسايه را، بيشترين امتياز را كسب كردند. آمريكا در ١٧ سال گذشته طرف زورمند را گرفت. اين خصلت سياسي آمريكا است. در هر كجاي جهان امريكا در كشورهاي مستعمره اي خود از گروه هاي حاكم بر قدرت حمايت كرده. اگر امريكايي ها تشخيص دادند كه گروه ديگري در برابر تيم مورد حمايت شان غلبه مي كند، تغيير موضع مي دهند و از تيم مقابل حمايت مي كنند. اين ادعا در كشور عراق، پاكستان و افغانستان ثابت گرديده. در انتخابات ٩٣ امريكا مي دانست كه پيروز معركه داكتر عبدالله است، اما عبدالله «زور» نگفت و از حق خود دفاع نكرد ورنه امريكا اماده شده بود عبدالله را به عنوان رييس جمهور اعلام كنند، اما متاسفانه او به قول خودش زهر را نوش جان كرد و فرصت به دست امريكا داد تا أشرف غني را با ١٦ درصد راي، پيروز اعلام كنند. اگر عبدالله در تالار لويه جرگه خودرا پيروز انتخابات ٩٣ اعلام مي كرد، امروز رييس جمهور بود و وضعيت برعكس مي بود. ويژه گي احمدشاه مسعود اين بود كه چانه نمي زد، ديپلوماسي نمي كرد و راستِ راست حقش را با ميل تفنگ مي گرفت، اين باعث شد نامش جاودان گردد و قهرمان شود. حالا هم نبايد از امريكا ترديد داشته باشيم. حد و مرز و حق خودرا روشن مطرح كنيم و براي به دست آوردن آن تا پاي جان بايستيم، آنگاه امريكا هم تغيير موضع مي دهد و به رسميت مان مي شناسد. در ٢٠٠١ هم امريكا هشدار داده بود كه جبهه متحد وارد كابل نگردند الي اعلام نتيجه نشست بُن، اما مارشال نپديزفت و وارد كابل گرديدند، امريكا هم با تملق از ورود مجاهدين خلاف هشدارش استقبال كرد. درين مُلك تا زور نگويي و با سرِ بلند حق ات را مطالبه نكرديد، با مصالحه و مصلحت نمي شود كاري كرد. اگر حبيب الله كلكاني را با زور تفنگ اعزاز و صاحب آرامگاه نمي سأختيم، ٨٩ سال ديگر هم زير تاريخ سياه خفته بود. اينجا ميل تفنگ سرنوشتت را تعيين مي كند.

هارون معترف

>>>   Salam
وقتى بعد از معامله بن با استاد ربانى در كابل ملاقات داشتم چنين گفت ؛
اين بچه ها همه يى تلاش ها و موفقيت ها را براى خوشنودى امريكاى ها فروختند و روح مسعود را نا آرام كردنند، او در آخر اضافه كرد تاريخ يك فرصت را براى ما تحويل داد اما اينها اهميت آنرا نفهميدند . استاد مصمم بود تا دوباره خود را كانديداى رياست جمهورى كند و آماده گى كامل هم داشت ، اما عبدالله ، قانونى ، فهميم و باند هاى گمراه و مزدورشان در مقابل استاد قرار گرفتنند ، حتا به استاد اجازه ندادند تا خود را براى ريا ست مجلس كانديد كند و با همكارى كرزى و تشويق خليل زاد سياف را در مقابل استاد ربانى قرار داند.
فهيم يك ملا و يك قلدر بود و از پيروزى تنها داشتن اسپ و خانه را مى فهميد و تا آخرين لحظه يى مرگ هم از مزدورى كرزى دست نكشيد
خط عبدالله به عنوان يك پشتون قندهارى معلوم ،بود، بعد از شهادت مسعود روابطش با شبكه هاى جاسوسى امريكا پوشيده نبود و اولين كسى بود كه تاكيد داشت تا يك پشتون در راس قدرت باشد و تااكنون هم به آن باور دارد و نخواهد گذاشت تا تاجيكان اصيل به ميدان آيند.
قانونى از مدت زيادى با مسعود مخالفت هاى پنهانى داشت و مدتى مسعود او را به هند راند اما با وساطت استاد دوباره برگشت ، حتا در زمان مسعود هم با شبكه هاى شاه سابق و كرزى روابط داشت و بعدن معامله يى بن را عليه استاد يكجا با عبدالله مديرت كرد و قدرت را به صورت كامل به درانى هاتسليم داد.

>>>   عطا صفوی
انتخاب باشماست ....!
-------------------
دوستان وهمسنگران دیروزی مسعود درمجموع حزب جمعیت اسلامی ... برای بقایی خود وحزب خویش درصحنه سیاست اگر واقعا چیزی به گفتن دارند ومیخواهند برای بیرون رفت ازوضعیت موجود کاری بکنند فقط دوگزینه بیشی ندارند :

1 - مقاومت وایستادگی به مثابه یک اصل درمقابل زورگویان این رژیم فاسد همراه با نیروهای عدالت خواه که سنگ پایه اصلی برای نسل امروز وفردا راتامین میکند ودقیقآ این توانمندی در ایستادگی هنوز احساس میگردد .، و ضمنا نه گفتن به اشکال معاملات ننگین درزمینه....
2 - ویا استعفای دسته جمعی که مشروعیت این نظام دیگر کاملا ازبین میرود واین مقاطعه هم ممکن است به دو دلیل اساسی غیر قابل انکار برای یک تعداد اعضایی جمعیت اسلامی غیر قابل قبول بوده باشد :
1 - حفظ قدرت...
2 - مانع شدن از این کار توسط خارجی ها بنابر وابستگی های یک تعداد آدمان سرشناس جمعیت که چه در درون نظام ویا بیرون نظام قرار دارند .

زمان به سرعت میگزرد واین به نفع شما نیوده ونیست وبهتر است از این دوگزینه موجود بلادرنگ استفاده کنید ، درغیر آن زمینه تسلیم شدن خود بخود وبدون قید شرط آماده میگردد ومنتظر قصاب بیرحم باشید که ازکدام قسمت بدنه کارد میزند واین به یک سونامی سراسری تبدیل خواهد شد ودر حقیقت مسولیت این شرمساری درتاریخ بدوش کسانی خواهند بود که در یک قسمت بدنه قدرت این نظام متعصب قومگرا سالهای سال لم زده بودند وآنرا به اجاره گرفته بودند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است