نماز جنازه شهدای جبرییل هرات (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۵    ۱۳۹۶/۱۰/۲ کد خبر: 143565 منبع: پرینت

ما مردم تشییع جنازه را خوب بلدیم اما جلوگیری از جنازه‌ شدن را نه. در تشییع جنازه‌ ها بسیار گسترده و پرشور شرکت می‌ کنیم اما هیچگاه راه‌ حلی را برای مانع شدن از کشتار مان جستجو نمی‌ کنیم.
چند روز پیش چند جوان بی‌ گناه را در قره‌ باغ اوغان‌ های هم‌ جوار شان تکه‌ تکه کردند و روز گذشته چندین نفر از مردم بی‌ گناه شهرک المهدی در جبرییل هرات را قلع و قمع کردند.
(عکس ها از تشییع قربانیان جبرییل هرات است.)


هرات افغانستان انتحاری کشته و زخمی قربانیان تشییع جنازه

هرات افغانستان انتحاری کشته و زخمی قربانیان تشییع جنازه



جعفری

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتحاری
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   این وضعیت میراث شوم سازمان نصر منحله است که با رفتار ضد انسانی شان در دوران جهاد و مقاومت هزاره ها و سوء استفاده های فراوان روحیه این مردم را تضعیف کرد. جوجه های بابه تازه پر درآورده اند اما کی پرواز کنند معلوم نیست. مورچه که پر در آورد نشانه گم شدن است.

>>>   در افغانستان آنچه سرنوشت را تعيين مي كند، ميل تفنگ و قدرت نظامي است. در ١٧ سال گذشته گروه هاي كه به شعار مدنيت و دموكراسي چسپيدند و سر به وحدت ملي دروغين فرود آوردند، روز به روز به حاشيه رانده شدند. گروه ديگري كه هم طالب را در اختيار داشت، هم غرب را و هم كشورهاي همسايه را، بيشترين امتياز را كسب كردند. آمريكا در ١٧ سال گذشته طرف زورمند را گرفت. اين خصلت سياسي آمريكا است. در هر كجاي جهان امريكا در كشورهاي مستعمره اي خود از گروه هاي حاكم بر قدرت حمايت كرده. اگر امريكايي ها تشخيص دادند كه گروه ديگري در برابر تيم مورد حمايت شان غلبه مي كند، تغيير موضع مي دهند و از تيم مقابل حمايت مي كنند. اين ادعا در كشور عراق، پاكستان و افغانستان ثابت گرديده. در انتخابات ٩٣ امريكا مي دانست كه پيروز معركه داكتر عبدالله است، اما عبدالله «زور» نگفت و از حق خود دفاع نكرد ورنه امريكا اماده شده بود عبدالله را به عنوان رييس جمهور اعلام كنند، اما متاسفانه او به قول خودش زهر را نوش جان كرد و فرصت به دست امريكا داد تا أشرف غني را با ١٦ درصد راي، پيروز اعلام كنند. اگر عبدالله در تالار لويه جرگه خودرا پيروز انتخابات ٩٣ اعلام مي كرد، امروز رييس جمهور بود و وضعيت برعكس مي بود. ويژه گي احمدشاه مسعود اين بود كه چانه نمي زد، ديپلوماسي نمي كرد و راستِ راست حقش را با ميل تفنگ مي گرفت، اين باعث شد نامش جاودان گردد و قهرمان شود. حالا هم نبايد از امريكا ترديد داشته باشيم. حد و مرز و حق خودرا روشن مطرح كنيم و براي به دست آوردن آن تا پاي جان بايستيم، آنگاه امريكا هم تغيير موضع مي دهد و به رسميت مان مي شناسد. در ٢٠٠١ هم امريكا هشدار داده بود كه جبهه متحد وارد كابل نگردند الي اعلام نتيجه نشست بُن، اما مارشال نپديزفت و وارد كابل گرديدند، امريكا هم با تملق از ورود مجاهدين خلاف هشدارش استقبال كرد. درين مُلك تا زور نگويي و با سرِ بلند حق ات را مطالبه نكرديد، با مصالحه و مصلحت نمي شود كاري كرد. اگر حبيب الله كلكاني را با زور تفنگ اعزاز و صاحب آرامگاه نمي سأختيم، ٨٩ سال ديگر هم زير تاريخ سياه خفته بود. اينجا ميل تفنگ سرنوشتت را تعيين مي كند.

هارون معترف

>>>   به نظردهنده: اگر بابه وامثال ایشان نبود توالان جرئت رفتن به هرات یاجای دیگر را داشتی؟ (محمدی)

>>>   نتیجه خون این شهدا تشکیل یک لشکر 100000 نفری برای دفاع ازکشور است

>>>   مشکل خود مردم است که خواب رفته اند
انتحاری شناخته میشود
اوغان است
یاا دیگه قوم
چهره صورت از هر نگاه
مردم ساده لوح همه را دوست خیال میکنند
و ترسو و خایین زیاد هست مابین مان
تا وقتی مردم خود شور ندن همین هست که هست مسجد ها مسلح دارن یا نه
شاید 100 بار دیکه تکرار بشه کسی فکری نکند
خوبیش اینه نا بلد بوده

>>>   سلام هارون جان معترف.
من خودم تاجک استم. سوال من از شما اینست. در تلویویزن کی ظاهر میشوید. در پهلوی یک پشتنون شما و رستاخیز گب می زنید. قسم توجه می کنید. کی حال شاید پشتنون را بخورید. همه بوی قومی تعصب را شما تاجک ها هزاره ها بهزاد براه انداختید. گندم را شما کشت کردید. مده کلکانی را از قبر کشدید. با تمام سلاح های کی دزدی کرده.بودید. سر شانه کردید.امدید.به جنگ.هر خر شما حرام شود.بالای یک تپه گور شود.این تخم را خود شما کشت کردید.تمام تعصب در شما است.خودت یک دفعه چهره خود را در اینه ببین. بهزاد به مردم هرات چی خدمت کرده‌بچه های جوان تحصل کرده استفاده کرد.کشت.خودش پول جمع کرد. قرار خارچ سفر کرد.امد. سر در گریبان خود کنید. تمام بدبختی از دست شما است‌. در پانزده سال حکومت کرزی از فهیم گرفته بسم الله سالنگی اول و دوم قانونی ضیامسعود برادرش عطا اسماعیل محقق خلیلی اسپنتا عبدلله وغیره تاجک نبود. همه پول پیدا کردند.جوان های غریب بیچاره غریب را کشتند. بس نیست. من تاجک است. بیزار شدم.از دست شما‌ .غنی خوب کار کرد. این وطن را به شما کسی قواله نداده.بخدا باور کن این حضرت علی در پارلمان از وطن دار ما است.این یک قاتل است. در یک خر بیسواد احمق است.حال میلیاردر شده. معترف جان به خاطر ضیامسعود و عطا خود را نکشید. این ها پول به زن و اولاد خود جمع کردند. وای به حال تو اگر خدا ناخواست چیزی شود. بخدا قسم اول زن مادر فامیل ات بی سرنوشت.اگر زنت بیرون کار کند. همین جهادی ها فتوا میدهند.در اسلام به زن کار کردن منع است. یک چیز دیگه بگویم برایت. مال ملت را هر کسی چور کند.خورده باشد. تاوانش را پس می هد.اولادش پس میدهد.دعا بد مردم در ان نهفته است‌ما تا چی وقت این چهر دانه چهادی را در کرسی بشانیم.نوبت جوان ها است.افرین بر غنی افرین.حلال باشد.شیر مادرش.واقعا من خوش شدم.من تاجک استم. اما هر کس این دزد ها را گم کند‌. شگر می کشم..

>>>   به محمدی شتر در خواب بیند پنبه دانه ! مثل که سن شما قد نمی دهد. بابه اگر بابه بود این قدر جفا در حق مردم هزاره نمی کرد. از ماست که بر ماست برگردید تاریخچه این گروهک منحله را در مناطق هزاره جات مطالعه کنید. اگر بابه و امثال بابه چه کسانی اند؟ محقق؟ خلیلی؟ و ... ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است