نظامیان تازه نفس آمریکایی در راه افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۴    ۱۳۹۶/۱۰/۲ کد خبر: 143569 منبع: پرینت

پس از اعتراف جنرال «نیکلسون» مبنی بر حضور نظامیان آمریکایی در میدان‌های جنگ افغانستان، آمریکا در بهار سال آینده دو تیپ نظامی دیگر به افغانستان اعزام می‌کند.
به گزارش «میلیتاری»، ارتش آمریکا از اعزام دو گروه از نظامیان این کشور به افغانستان در بهار سال آینده خبر داد.

بر این اساس دو تیپ رزمی از دسته چهارم پیاده ارتش آمریکا که هر دو در پایگاه «فورت کارسون» ایالت «کلورادو» آمریکا مستقر هستند به افغانستان اعزام خواهند شد.
با این حال ارتش آمریکا شمار دقیق نظامیان اعزامی را مشخص نکرده است، اما هر گروه معمولا شامل سه تا پنج هزار نظامی است.
سخنگوی دسته چهارم پیاده ارتش آمریکا گفت به دلیل مسایل امنیتی، ارتش آمار دقیقی از شمار نظامیان اعزامی و تجهیزات آنان ارایه نمی‌کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نظامیان آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   تا این نظامیان برسند عطا دندان ع را می کشد

>>>   امریکا دیگر این کشور را رها نمی دهد خاطر جمع باشید افغانستان یکی از ایالات کو چک امریکا خو اهد شد و یهودی ها در افغانستان زیاد خو اهد شد این است پشبینی انجانب

>>>   ٣ سال دیگر به پایان رسیدن دوره ترامپ امریکایی ها خواهند فهمید که باید افغانستان را ترک کنند و خواهند دانست که افغانستان تسخیر ناپذیر است حبیب الله یوسف زی

>>>   در افغانستان آنچه سرنوشت را تعيين مي كند، ميل تفنگ و قدرت نظامي است. در ١٧ سال گذشته گروه هاي كه به شعار مدنيت و دموكراسي چسپيدند و سر به وحدت ملي دروغين فرود آوردند، روز به روز به حاشيه رانده شدند. گروه ديگري كه هم طالب را در اختيار داشت، هم غرب را و هم كشورهاي همسايه را، بيشترين امتياز را كسب كردند. آمريكا در ١٧ سال گذشته طرف زورمند را گرفت. اين خصلت سياسي آمريكا است. در هر كجاي جهان امريكا در كشورهاي مستعمره اي خود از گروه هاي حاكم بر قدرت حمايت كرده. اگر امريكايي ها تشخيص دادند كه گروه ديگري در برابر تيم مورد حمايت شان غلبه مي كند، تغيير موضع مي دهند و از تيم مقابل حمايت مي كنند. اين ادعا در كشور عراق، پاكستان و افغانستان ثابت گرديده. در انتخابات ٩٣ امريكا مي دانست كه پيروز معركه داكتر عبدالله است، اما عبدالله «زور» نگفت و از حق خود دفاع نكرد ورنه امريكا اماده شده بود عبدالله را به عنوان رييس جمهور اعلام كنند، اما متاسفانه او به قول خودش زهر را نوش جان كرد و فرصت به دست امريكا داد تا أشرف غني را با ١٦ درصد راي، پيروز اعلام كنند. اگر عبدالله در تالار لويه جرگه خودرا پيروز انتخابات ٩٣ اعلام مي كرد، امروز رييس جمهور بود و وضعيت برعكس مي بود. ويژه گي احمدشاه مسعود اين بود كه چانه نمي زد، ديپلوماسي نمي كرد و راستِ راست حقش را با ميل تفنگ مي گرفت، اين باعث شد نامش جاودان گردد و قهرمان شود. حالا هم نبايد از امريكا ترديد داشته باشيم. حد و مرز و حق خودرا روشن مطرح كنيم و براي به دست آوردن آن تا پاي جان بايستيم، آنگاه امريكا هم تغيير موضع مي دهد و به رسميت مان مي شناسد. در ٢٠٠١ هم امريكا هشدار داده بود كه جبهه متحد وارد كابل نگردند الي اعلام نتيجه نشست بُن، اما مارشال نپديزفت و وارد كابل گرديدند، امريكا هم با تملق از ورود مجاهدين خلاف هشدارش استقبال كرد. درين مُلك تا زور نگويي و با سرِ بلند حق ات را مطالبه نكرديد، با مصالحه و مصلحت نمي شود كاري كرد. اگر حبيب الله كلكاني را با زور تفنگ اعزاز و صاحب آرامگاه نمي سأختيم، ٨٩ سال ديگر هم زير تاريخ سياه خفته بود. اينجا ميل تفنگ سرنوشتت را تعيين مي كند.

هارون معترف

>>>   خداوند اگر واقعا قدرت خود را نشا ن می دهی این کفار را از خا ک ما بیرون کن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است