پاکستان: اظهارات پنس خلاف گفتگوهای ما است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۴    ۱۳۹۶/۱۰/۲ کد خبر: 143576 منبع: پرینت

اظهارات معاون رییس جمهور آمریکا مغایر با گفتگوهای همه جانبه پاکستان با مقام های آمریکایی است.

وزارت خارجه پاکستان در واکنش به اظهارات معاون رییس جمهور آمریکا در سفرش به افغانستان و هشدار درباره وجود لانه های امن هراس افکنی در خاک پاکستان در اعلامیه ای آورده است که اظهارات مایک پنس مغایر با گفتگوهای همه جانبه ما با مقام های آمریکا است.

در اعلامیه آمده است که همپیمانان یکدیگر را هشدار نمی دهند بلکه در هشدارها باید فاکتورهایی که سبب افزایش تولید مواد مخدر، توسعه ساحات از دست رفته دولت، فساد اداری و صنعتی، شکست حکومت و نفوذ داعش در افغانستان می شود شامل شود.

وزارت خارجه پاکستان، بدون اینکه نامی از افغانستان ببرد افزوده است که اخطار باید به کسانی داده شود که عامل گسترش سریع تولید مواد مخدر می شوند، به کسانیکه بسیاری ساحات تحت اداره شان نیست و به گروه داعش اجازه می دهند تا جای پا در افغانستان پیدا کند.

گفتنی است که واکنش پاکستان پس از آن صورت گرفت که مایک پنس در جریان سفر شام پنجشنبه 30 قوس 96 خود به افغانستان و دیدار با رهبران حکومت وحدت ملی گفته بود که پاکستان برای مدت های طولانی پناهگاه امن برای طالبان و سازمان های هراس افکنی را فراهم کرده است اما آن روزها به پایان رسیده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
مایک پنس
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا دزد را یافته مګر محکم بګیردش که ماهی واری لشم است!

>>>   در کشور ما هم دولشمک داریم یکی عبدالله کچه ی لشمک و دیگراش غنی لشمک و ضمن ان عوام فریب .

>>>   ‎مقام های استخباراتی عربستان و قطر گفته‌ که در سال‌های گذشته میلیون‌ها دالر به درخواست پاکستان، به دو دلیل به طالبان در افغانستان کمک کرده اند.
آنان گفته اند که خواست پاکستان بیشتر پشتیبانی از شبکه حقانی، شورای کویته و شورای میران شاه بوده است.
مقام‌های استخباراتی عربستان، قطر و طالبان به خبرگزاری هندی انترنشنل اسکرول گفته اند که هدف این کمک‌ها، تقویت طالبان و جلوگیری از گسترش نفوذ ایران در افغانستان بوده است.
منابع در ادامه گفته اند: "یکی از دلیل‌های پذیرش این درخواست حضور بیشتر حامیان ایران در درون حکومت افغانستان بود و ما خواستیم که با حمایت بیشتر طالبان، کار حکومت افغانستان را یک سره و از گسترش نفوذ در این کشور جلوگیری کنیم."
مقام‌های استخباراتی عربستان گفته اند که آنان با برخی رهبران طالبان نیز رابطه بسیار تنگاتنگ دارند.
همزمان مقام‌های قطری تایید کرده اند که در کنار پشتیبانی مالی از طالبان، در بخش دیپلوماتیک همچون بازگشایی دفتر سیاسی طالبان در دوحه نیز موفق بوده اند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است