کوریای جنوبی آماده مذاکره با کوریای شمالی شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۶    ۱۳۹۶/۱۰/۳ کد خبر: 143607 منبع: پرینت

وزیر اتحاد کوریای جنوبی از آمادگی سئول برای آغاز گفتگو‌ها با پیونگ‌یانگ، بدون تعیین هرگونه پیش شرط خبر داد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ «چو میونگ گیون»، وزیر اتحاد کوریای جنوبی اعلام کرد به منظور اصلاح روابط دو کره، سئول برای آغاز گفتگوها با پیونگ یانگ، بدون تعیین هرگونه پیش شرط، آماده است.

او گفت: در صورت مذاکره با کوریای شمالی، سئول خواستار برگزاری گفتگوهایی روشن فکرانه و بدون پیش شرط در مورد مسایل مربوط به دو طرف است. در آن صورت، تمام تلاش خود را برای اصلاح و از سرگیری روابط و همچنین حل مسئله هسته ای کره شمالی به کار خواهیم بست.

پیش از این، موضع رسمی کوریای جنوبی برای مذاکره با کوریای شمالی این بود که اگر پیونگ یانگ آزمایش های هسته ای و موشکی خود را به حالت تعلیق درآورد، وارد گفتگو با همسایه شمالی خود می شود.

علاوه بر این، مون جائه این، رییس جمهور کوریای جنوبی روز سه شنبه اعلام کرد در آستانه برگزاری بازی های المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ و به منظور کاهش تنش ها در شبه جزیره کوریای، احتمال توقف رزمایش نظامی سئول و واشنگتن وجود دارد. یک مقام ریاست جمهوری کوریای جنوبی نیز روز چهارشنبه اعلام کرد هرگونه به تعویق افتادن رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کوریای جنوبی منوط به اقدامات «تحریک‌آمیز» کوریای شمالی در خلال رقابت‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ است.

تنش ها در شبه جزیره کوریا پس از آزمایش های هسته ای و موشکی کوریای شمالی و همچنین رزمایش نظامی آمریکا با متحدان خود در این منطقه تشدید شده است. در حال حاضر، سئول درنظر دارد با نزدیک شدن به المپیک زمستانی 2018، تا حد ممکن از تنش ها در این منطقه بکاهد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کوریای شمالی
کوریای جنوبی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است