جنبش روشنایی از نق‌ زدن جیره‌ خواران ارگ نترسند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۳    ۱۳۹۶/۱۰/۴ کد خبر: 143652 منبع: پرینت

جنبش روشنایی بعد از به نتیجه نرسیدن مذاکره‌ اش با حکومت چه استراتژی را برای مبارزه باید در پیش بگیرد؟

جنبش روشنای در بیانیه شماره 58 خود از مردم، نویسندگان، فرهنگیان و ... خواسته است تا طرح‌ های خودشان را برای ادامه مبارزه عدالت‌ خواهانه ارایه نمایند. این درخواست بسیار خوب است اما همه می‌ دانیم که بارها از نخبگان چنین طرح‌ ها خواسته شده و آنها سکوت کرده و بیشترشان طرف پنگ ترازو نگاه و اعلام موضع می‌ کنند.

به نظر می‌ رسد که اعضای شورای جنبش روشنایی به شدت از انتقاد یک عده نق‌ زنان و جیره‌ خواران حکومت می‌ ترسند بنابراین هیچگاه نمی‌ توانند طرح‌ های خود را بیان و استراتژی خود را آزادانه و قاطعانه ارایه و اجرایی نمایند.

زمانیکه جنبش روشنایی تظاهرات اعلام می‌ کرد همان نق‌ زنان و جیره‌ خواران ارگ جنبش را متهم می‌ کردند که چرا مردم و جوانان را به قتلگاه می‌ برند و حاضر به مذاکره نمی‌ شوند. هرگاه حاضر به مذاکره شد باز از سوی همان نق‌ زنان و جیره‌ خواران ارگ متهم به معامله‌ گری می‌ شدند و اکنون که مذاکرات شان به نتیجه نرسیده است باز هم از سوی همان‌ ها مورد شماتت قرار می‌ گیرد.

اگر اعضای شورای جنبش روشنایی واقعا برای تداوم مبارزه عدالت‌ خواهانه اراده دارند باید به صورت صریح و قاطعانه استراتژی شان را اعلام کنند و از نق‌ زدن نق‌ زنان و جیره‌ خواران ارگ نترسند زیرا جلب توافق همگان و به وجود آوردن اجماع همگانی ناممکن است و جنبش روشنایی با توجه به همان هواداران کم یا زیادی که دارد برنامه‌ های شان را عیار و از خمودگی و سکوت بیرون شود. اگر از نق‌ زدن و انتقاد و مخالفت نق‌ زنان و جیره‌ خواران ارگ بترسند یقینا هیچ کاری را پیش برده نخواهد توانست.

نق زنان: منظور از نق‌ زنان کسانی است که هیچ طرحی ندارند و فقط مخالفت کردن بلدند هم با تظاهرات مخالف‌ اند هم با مذاکره هم با سکوت مخالف‌ اند و هم با فریاد زدن و...

جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنبش روشنایی
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   جنبش روشنایی از نق‌ زدن جیره‌ خواران ارگ نترسند!!!!!!
مګر بیاد داشته باشند که کشمش جورش خواهند کرد!

>>>   این ها جنبش نبودند بلکه پروژه کوتاه مدت بودند.
اگر کسی به چیزی باورمند باشد چگونه از حمله بترسد؟
بابا کسی که لافید هرگز نبافید.

>>>   به نظر من که جنبش روشنای خوب دالر از ارگ گرفته زیرا همه شا ن خا موش هستند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است