تجمع اعتراضی مردم آلمان مقابل سفارت آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۱    ۱۳۹۶/۱۰/۴ کد خبر: 143690 منبع: پرینت

در ادامه اعتراض های قاره اروپا در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا درباره انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بار دیگر هزاران تن از اهالی برلین پایتخت آلمان تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری عربی 21، هزاران تن از تظاهرکنندگان دارای ملیت های مختلف شنبه شب از منطقه الکساندر بلاتز و خیابان های اطراف شهر برلین پایتخت آلمان به سمت سفارت آمریکا در این شهر راه پیمایی ومقابل سفارت آمریکا تجمع کردند.
نیروهای امنیتی آلمان با استقرار در مقابل سفارت آمریکا در برلین تحرکات تظاهرکنندگان را زیر نظر داشتند.

تظاهر کنندگان در این تظاهرات که درپاسخ به دعوت کمیته ملی فلسطین و دیگر موسسات عربی برگزار شد با حمل پرچم های فلسطین و تصاویر قدس و سر دادن شعارهایی در حمایت از فلسطین، تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره قدس را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان با تاکید براینکه قدس پایتخت ابدی فلسطین است خواستار آزادی مردم فلسطین و پایان دادن به اشغالگری های رژیم صهیونیستی شدند.
این سومین باری است که سفارت آمریکا در برلین شاهد برگزاری تظاهرات خشمگین در اعتراض به تصمیم ترامپ در باره قدس است.

ابراهیم ابراهیم عضو کمیته ملی فلسطین گفت: ترامپ با وعده های جعلی خود به رژیم صهیونیستی تصور می کند می تواند قدس را از خاطره ها و وجدان مردم فلسطین و امت عربی و اسلامی حذف کند اما وی و رژیم صهیونیستی سخت در اشتباه هستند.
وی درگفتگو با پایگاه خبری عربی 21 افزود: ترامپ تاجر حریصی است و تصور می کند هرچیزی قابل خرید وفروش است اما قدس ما قابل تجارت نیست وهمه شهرها و روستاهای فلسطین برای ما به منزله قدس است.

ابراهیم نقش آمریکا در جانبداری از رژیم اشغالگر قدس را محکوم وآن را سر افعی نامید.
عضو کمیته ملی فلسطین در برلین تاکید کرد: گزینه انتخابی مردم همان انتفاضه و مقاومت در برابر اشغالگران است وقدس پایتخت ابدی دولت فلسطین باقی خواهد ماند.
وی بر ضرورت وحدت ملی وتجمع نیروها وامکانات برای روشن نگه داشتن چراغ انتفاضه تا پیروزی تاکید کرد و خواستار تشکیل فرماندهی ملی متحد برای انتفاضه و ایجاد جبهه متحد وقوی برای حمایت از مقاومت فلسطین ونجات قدس شد.

شهرهای دیگر آلمان از جمله هامبورگ، گوبلز، دورتموند، اشتوتگارت، گوتینگن در آلمان فدرال شاهد برگزاری تظاهرات گسترده در حمایت از قدس ومخالفت با تصمیم ترامپ شد.

علاوه بر آلمان شهرهای لندن، منچستر و کالمر سوئد و چند شهر ایتالیا نیز شاهد برگزاری تظاهرات در حمایت از قدس بود.
بیشتر شهرهای آلمان و سایر کشورهای اروپایی روزانه شاهد برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در مخالفت با تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا درمورد انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
آلمان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است