کاهش امید به زندگی در میان آمریکایی‌ها
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۴    ۱۳۹۶/۱۰/۵ کد خبر: 143709 منبع: پرینت

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا اعلام کرد میزان امید به زندگی در آمریکا برای دومین سال پیاپی کاهش یافت که نخستین بار در پنجاه سال گذشته است که چنین اتفاقی روی می دهد.

موارد مرگ و میر در میان سیاه پوستان در آمریکا در سال 2016، یک درصد افزایش یافت. این در حالی است که موارد مرگ زنان سفید پوست به همین میزان کاهش داشته است. میزان مرگ در میان زنان سیاه پوست، مردان سفید پوست و مردان و زنان آمریکای لاتین تبار، تغییر زیادی نکرده است.

مرکز ملی آمار سلامت اعلام کرد: «این نخستین بار از سال های 1962و 1963 است که میزان امید به زندگی در آمریکا در دو سال متوالی کاهش یافته است.»

میزان امید به زندگی افراد متولد آمریکا در سال 2016، از متوسط هفتاد و هشت سال و هفت ماه به هفتاد و هشت سال و شش ماه کاهش یافت. این گزارش اعلام کرد میزان مرگ از هر صد هزار نفر در میان بزرگسالان جوان، افزایش یافت.

در این گزارش همچنین آمده است: «این گزارش جدید نشان می دهد این کاهش امید به زندگی با وجود کاهش کلی در میزان مرگ و میر در آمریکا روی داده است.»

بیماری قلبی، مهم ترین عامل مرگ و میر آمریکایی هاست و پس از آن، سرطان، جراحات غیر عمد، بیماری های مزمن قسمت تحتانی دستگاه تنفسی، سکته، بیماری آلزایمر، دیابت، آنفلوآنزا، عفونت ریه، بیماری کلیه و خودکشی مهمترین عوامل مرگ در آمریکا را تشکیل می دهند.

مرکز کنترل بیماری ها و مرکز ملی آمار سلامت ، جراحت های غیر عمد را شامل حوادث رانندگی، مرگ اتفاقی با سلاح گرم و مصرف بیش از اندازه دارو یا مواد مخدر اعلام کرده اند.

مرکز ملی آمار سلامت اعلام کرد 63600 نفر در آمریکا در سال 2016 بر اثر مصرف بیش از اندازه دارو یا مواد مخدر جان سپردند. بزرگسالانی که سن آنها بین 25 تا 54 سال بوده است بیشترین افرادی را تشکیل می دادند که بر اثر مصرف بیش از اندازه دارو یا مواد مخدر، جان سپرده اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکایی ها
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است