تحلیل دیلی تلگراف از انتخابات آینده آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۸    ۱۳۹۶/۱۰/۵ کد خبر: 143710 منبع: پرینت

دیپلمات‌های انگلیسی بر خلاف نظر مردم این کشور که بر اساس یک نظرسنجی معتقدند ترامپ دوباره در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رای نمی آورد، وی را پیروز انتخابات سال 2020 این کشور می دانند.

به گزارش دیلی تلگراف، دیپلمات‌های انگلیسی بر این باورند که به‌رغم طیف گسترده‌ای از اخبار منفی علیه دونالد ترامپ اما او از زمان ورودش به کاخ سفید حامیانش را از دست نداده است؛ این در حالی است که نامزدهای شناخته‌شده حزب دمکرات همچون «برنی ساندرز» و «جو بایدن» افرادی مسن بوده و سایر چهره‌های سیاسی این حزب مانند کوری بوکر سناتور نیوجرسی و کامالا هریس سناتور کالیفرنیا ناشناخته و آزمایش خود را در عرصه سیاسی پس نداده‌اند.

دیلی تلگراف بابیان اینکه تحلیل دیپلمات‌های انگلیسی درباره تحولات آمریکا می‌تواند تأثیر چشم‌گیری در موضع‌گیری ترزا می نسبت دونالد ترامپ و آینده روابط سیاسی دو کشور داشته باشد، افزود: طولانی شدن ریاست جمهوری ترامپ تا سال 2024 سبب خواهد شد تا ترزا می از جدال لفظی با او درباره بازنشر ویدیوهای ضد اسلامی و انتقال سفارتخانه آمریکا از تل‌آویو به قدس دست بردارد.

این روزنامه انگلیسی نوشت: نگاه دیپلمات‌های انگلیسی برخلاف نگاه اکثر مردم این کشور است که در یک نظرسنجی صورت گرفته نشان می‌دهد، امیدی به پیروزی ترامپ در انتخابات دوره بعد ندارند. همچنین یک‌سوم مردم آمریکا نیز عملکرد دونالد ترامپ را در یک سال گذشته برنمی‌تابند.

دیلی تلگراف نوشت: بااین‌حال دیپلمات‌های انگلیسی نشانه‌های کمی را مبنی بر شکست ترامپ در انتخابات سال 2020 مشاهده کرده و نسبت به پیروزی حزب دمکرات تردید دارند. «جوشا گرین» نویسنده کتاب «چانه‌زنی شیطان: استیو بنن، دونالد ترامپ و توفان ریاست جمهوری» نیز بر این باور است که دونالد ترامپ از شانس بالای برای پیروزی در انتخابات دوره بعدی برخوردار است.

این روزنامه انگلیسی به نقل از وی نوشت: بی‌تردید ترامپ می‌تواند در انتخابات سال 2020 پیروز شود. از آن‌هایی که با توجه به پیش‌بینی‌های چند سال اخیر آمریکا خلاف این را فکر می‌کنند، در تعجبم. او در حالی به ریاست جمهوری دست‌یافت که شهرت خاصی در میان مردم نداشت و اکنون وضع بدتر از آن زمان نشده است.

دیلی تلگراف افزود: سوال کلیدی برای پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات سال 2020 این است که آیا او دوباره موفق خواهد شد تا رأی مناطقی همچون ویسکانسین، پنسیلوانیا، اوهایو و میشیگان را که در جریان انتخابات سال 2016 به وی رأی دادند، به دست بیاورد؟

این روزنامه انگلیسی افزود: «جوشا گرین» دراین‌باره می‌گوید: اگر ترامپ در انتخابات برنده نشود به این خاطر است که رأی جمهوری خواهان را به دلیل عمل نکردن به وعده‌هایش ازدست‌داده است. اما اکثر رأی‌دهندگان در شرایط حاضر به سمت ترامپ متمایل شده‌اند.

این اخبار در حالی صورت می‌گیرد که تصمیمات دونالد ترامپ در عرصه سیاست خارجی مخالفت‌های گسترده‌ای در انگلیس به همراه داشته و همین مساله سبب به تأخیر افتادن سفر وی به این کشور شده است.

تاکنون چندین تظاهرات گسترده علیه سیاست‌های خارجی ترامپ، همچون صدور احکام ضد مهاجرتی در منع ورود اتباع کشورهای عمدتاً مسلمان به آمریکا، بازنشر ویدیوهای ضد اسلامی یک گروه راست افراطی و تصمیم به شناسایی قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در انگلیس برگزار شده است.

معترضان در اکثر این تظاهرات تأکید داشتند که با سفر رییس‌جمهوری آمریکا به کشورشان مخالف و خواستار لغو آن شده‌اند.
در جریان آخرین تظاهرات گسترده مردم لندن علیه سفر ترامپ، شرکت‌کنندگان هشدار دادند که با حضور گسترده‌شان، تمام خیابان‌های شهر را قفل خواهند کرد.

همچنین شماری از رهبران سیاسی انگلیس ازجمله صادق خان شهردار لندن و برخی از گروه‌های مدنی، مخالفت خود را با سفر ترامپ به انگلیس اعلام کرده‌اند. جان برکو رییس مجلس عوام انگلیس نیز گفته است که با سخنرانی رئیس‌جمهوری آمریکا در پارلمان مخالف است.

قرار بود سفر رییس‌جمهوری آمریکا به لندن در ماه ژوئن گذشته صورت گیرد، اما به دنبال موج مخالفت‌ها علیه آن از جمله از سوی نمایندگان مجلس عوام این سفر به ماه اکتبر آینده موکول شد.
منابع دولتی انگلیس بعداً اعلام کردند که سفر ترامپ به لندن، بار دیگر به تعویق افتاده و به سال آینده میلادی (2018) موکول شده است.
ترامپ اخیراً در گفتگوی تلفنی خود با «ترزا می» اعلام کرده که اوایل سال آینده میلادی به لندن سفر می کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است