بالاخره همان دیوانه قوماندان لوا شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۴    ۱۳۹۶/۱۰/۵ کد خبر: 143729 منبع: پرینت

امرالله صالح:
دستاوردهای دولت وحدت ملی زیر شعاع یک لکه ی سیاه به نام شیونیزم قومی قرار گرفته است. دامن زدن به قومیت، دامن زدن به پشتو و فارسی اول از دستگاه دولت صورت می گیرد. شعار ملی گرایی است اما عملکرد قومی گرایی و تعصب است.

به من امر شد که از این ده نفری که لیست اش برایت می آید یک نفر آن را بحیث قوندان فلان جا تعیین کنی. رییس جمهور به من گفت که من این بار پیشنهادهای خودت را در حضور مطبوعات تایید و امضا می کنم تا این شایعات که خودت صلاحیت نداری از بین برود و نادرستی اش ثابت شود. وقتی که لیست را آوردند مثلا گفتند که احمد قوماندان فلان لوا. من گفتم جناب رییس جمهور من همین آدم را نوشته کردم که به شفاخانه ی روانی برای تداوی معرفی شود. این دیوانه است.

رییس جمهور گفت تو امضا نکردی؟ من گفتم : نخیر. رییس جمهور گفت: وزیر دفاع این چه می گوید؟ وزیر دفاع گفت نه امضا کرده این امضایش. پیدا کردیم که امضا تقلب شده. دفتر من از دفتر رییس جمهور دو صد متر فاصله داشت. رییس جمهور گفت که من می خواهم تا فردا بفهمم که تقلب کار کیست؟ تا فردا تقلب کارها افشا شدند. نه تنها که با تقلب کارهای که امضا را تقلب کرده بودند هیچ برخوردی نشد همان دیوانه قوماندان لوا شد.

یک قومندان ولایت برای مصاحبه به دفتر من آمد پس از مصاحبه تمام اعضای بورد تعیینات نوشتیم و امضا کردیم که این آدم بصورت مطلق حق قوماندانی ندارد و از صف محاربه خارج است اما هیچ کسی به این نظر اعتنایی نکرد و آن آدم قوماندان شد. پس از آن خبر شدم که آن قوماندان مورد حمایت و رفیق یکی از مقامات داخل ارگ بود. تیم ارگ در تلاش است که با دامن زدن تعصاب قومی و زبانی برای خود پایگاه بسازد.

اکرم خپلواک مشاور رییس جمهور:
شما در سطح کلان افغانستان کدام برنامه کلان ملی را مطرح نمی کنید. به مسایل کوچک مانند اینکه کدام مقام دولتی در یک مجلس در کجا بنشیند انگشت می گذارید و آن را به تعصب قومی مرتبط می سازید.

اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صالح
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   امرالله صالح باید بعد از استعفای دومش به مردم توصیح می داد که چرا بار دوم بعد از دو ماه از مقامش استعفاء کرد. اگر نیم کاسۀ زیر کاسه نباشد.

>>>   خوب طنز است ولی بجای روغن امرالله در ان دیزل انداخته است حتمی وقتی این طنز را نوشته که مصروف پنچرمینی بوده است و پنچری تایر کاماز را میګرفت

>>>   موضوع جعل امضا باید جدی گرفته شود.
احتمال دارد که ملیارد ها افغانی و صد ها ملیون دالر به امضا های جعلی حیف و میل شده باشد.
اینکه جعل کاران شناسایی شدند اما به دادستانی معرفی نشدند نشان دهنده شرکت غنی در این تقلب است.

>>>   من افغان نیستم

یکی از نویسندگان بزرگ روس گفته بود که اگر یک نفر را سی روز پیوسته دیوانه بگویی ، روز سی و یکم خودش دیوانه می شود . وقتی هفتاد سال به یر ما زدند و زدند و گفتند ، شما ایرانی نیستید ، ایرانی نیستید ، ایرانی نیستید ، الان خیلی دشوار شده که بگوییم ، ما ایرانی هستیم . اما من وقتی ایران می گویم ، ایران خودم و ایران فردوسی را در نظر دارم . و تنها محدوده جمهوری اسلامی نیست ، جمهوری اسلامی تنها بخشی از ایران قدیم بود . ایران خیلی بزرگتر از آن بود که ما امروز بگوییم جمهوری اسلامی ایران . مثلن ؛ زمانی بود که جهان به دو تقسیم شده بود و می گفتند ایران و انیران ، یعنی ایران و غیر ایران . ایران خیلی بزررگ بود و متأسفانه ، ما بودیم و گذشتگان ما بودند که نتوانستند این کشور بزرگ را ، چنانکه می باید ، حفظ کنند . شاید همه امپراطوریها سرنوشتشان چنین باشد . ولی ما همیشه باید در یاد داشته باشیم که زبان ما پارسی دری است و ما ایرانی هستیم . کسانی هستند که اینجا دین و مذهب را در میان می گذارند و مسخره بازیها می کنند که نه به سود ماست و نه به سود جمهوری اسلامی ایران ، به خاطری که برای ما ایرانیت و زبان فارسی مهم ست ....

صفر عبدالله دانشمند تاجیک در قزاقستان

>>>   این نامه هاباید پیوست داشته باشد تا نتواند مورد استفاده قراربیگیرداین حرفها فایده ندارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است