خواست افغانستان در بجینگ، فشار چین بر پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۵    ۱۳۹۶/۱۰/۵ کد خبر: 143738 منبع: پرینت

وزارت امور خارجه‌ی افغانستان اعلام کرد که بزرگ‌ترین خواستش در نشست سه جانبه‌ سه شنبه، در بجینگ، "اعمال فشار چین بر پاکستان است".

همکاری‌های اقتصادی، امنیتی، اتصال منطقه‌یی و مبارزه برضد هراس‌افگنی موضوع‌هایست که در نشست سه جانبه‌ی وزیران خارجه‌ی افغانستان، چین و پاکستان روی آن گفتگو می‌شود.

صبغت احمدی، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی کشور به تلویزیون ۱ گفت که بزرگ‌ترین خواست کابل در این نشست استفاده از نفوذ چین برای جلب همکاری‌ صادقانه‌ی پاکستان در راستای مبارزه برضد هراس‌افگنی است.

با توجه به اینکه پاکستان به وعده‌های پیشینش به حکومت افغانستان در امر مبارزه برضد هراس‌افگنی عمل نکرده است، خوشبینی‌ها نسبت به این خبر وجود ندارد.

به گزارش یک، حامد صبوری، استاد یکی از دانشگاه‌های افغانستان گفت که پاکستان برای بیرون شدن از فشارهای جهانی، دست به اقدام‌های نمایشی می‌زند.

از سوی دیگر، جاوید فیصل، معاون سخنگوی ریاست اجرایی حکومت گفت که با درنظر داشت تجربه‌های گذشته از همکاری نکردن پاکستان، نباید به نتیجه‌ی این نشست خوشبین بود.

پس از یک توقف طولانی و ظاهرن با فشار امریکا چندی پیش ششمین دور نشست چهارجانبه‌ی صلح در عمان برگزار شد که در آن حتا میان چهار کشور، افغانستان، امریکا، چین و پاکستان، روی اعلامیه‌ی مشترک توافق ایجاد نشد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
چین
افغانستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است