از جرگه قومی جنرال در شبرغان تا حرکت کندک 111 بسوی مزار
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۲    ۱۳۹۶/۱۰/۵ کد خبر: 143754 منبع: پرینت

تدوير جرگه قومى متشكل از بزرگان، سياسيون، روشنفكران، علماى دين، نمايندگان زنان، جوانان و متباقى أقشار مختلف مردم ولايات شمال و شمالشرق عنقريب در شهر شبرغان بخاطر ادامه و يا سلب حمايت و اعتماد از داكتر اشرف غنى و حكومت مركزى داير مي گردد.

در اين جرگه ضمن سلب حمايت و اعتماد از ریيس جمهور و حكومت مركزى تغيير نظام به فدرالى و يا اعلان خود مختارى ولايات حوزه شمال و شمالشرق مورد بحث قرار خواهد گرفت.

در چند روز گذشته روساى جمهور و نمايندگان كشورهاى دوست از جمله ولاديمير پوتين ریيس جمهور فدراتيف روسيه، رجب طيب اردوغان ریيس جمهور تركيه، امام على رحمن ریيس جمهور تاجيكستان، شوكت ميرضيايف ریيس جمهور ازبكستان، قربان قلى بيردى محمدف ریيس جمهور تركمنستان، نور سلطان نظربايف ریيس جمهور قزاقستان و نمايندگان جمهورى اسلامى ايران، جمهورى خلق چين و كشور هندوستان با تماس هاى جداگانه با جنرال دوستم ابراز همكارى و حمايت از روند مردمى و پشتيبانى سياسى و اقتصادى بخاطر ثبات و امنيت و مبارزه با گروه هاى تروريستى را نمودند .

همچنان تعداد كثيرى از جنرالان قواى مسلح، روشنفكران و تحصليكردگان مقيم در خارج از كشور در اين جرگه حضور خواهند يافت.
موقف رسمى و فراخوان عمومى در چند روز آينده توسط جنرال دوستم اعلام مي گردد.

در همین حال، دو کندک از فرقه 111 کابل تا دندان مسلح طرف بلخ روان است. تا در روز معرفی والی نام نهاد غنی حتی مردم بلخ از خانه های خود هم بیرون شده نتوانند.
سخنگوی ارگان های محل اعلام کرد که به زودی طی مراسمی رسمی والی جدید بلخ در شهر مزار شریف معرفی خواهد شد.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تلکس شایعات
جنرال دوستم
نظرات بینندگان:

>>>   سمت شمال می خواهند کاتالونیا شوند ؟؟

>>>   تاجک ها تنها یک نقص دارند که دزد هستند مخصوصا دزد های شمالی

>>>   با این اقدام مردم افغانستان از شر حکومت امریکائی خلاص میشوند و گلیم غنی خان جمع و به امریکا متواری میشود

>>>   تمام این ریسان جمهور مانند دوستم .....خواهد بودند که از یک بیسواد اعلان پشتباتی کند این یک خطایی سیاسی نی بلکه حماقت سیاسی است

>>>   هیچ کاری کرده نمیتوانتد .. و یا شاید همین کتدک به دزدیدن اعطا بروند هههه

>>>   بهروز جلال آبادی
اینها خبر ندارند که تاجیک ها نه تنها مهاجر نیستند بلکه مالکان اصیل حتا ولایات مشرقی و جنوبی هم اند
نام های مناطق ننگرهار به فارسی ثبوت است که این مناطق اصلا سرزمین تاجیکان اند و باشندگان ایشان تاجیک تبار اند
جلال آباد ، بهسود ، سرخرود ، خوشگنبد ( خوش گنبد )سراچه ، کاریز کبیر ، سمر خیل ، شهر شاهی ، باریک آب ، چهاردهی، غازی آباد ، گردی غوث ، طورخم، ده بالا ، حصارک ، سرخ دیوال، قندی باغ ، سفید کوه و تعداد زیات مناطق دیگر در ولایت ننگرهار!
به گفته آگاهان اقوام مهمند ، سالارزی، صافی ، شلمانی، بنگش ، باجوری، تیرای ، و تعداد قبایل دیگر پشتو زبان اصلا تاجیک تبار اند

>>>   == از معانی این خبر حیران شدم
== کمی خندان کمی سر گردان شدم
نبی جاغوری

>>>   مردم شما ل هم این قدر بی امت نخو اهد بود که به دول یک یهودی که سا ل ها در کشور های کفری زنده گی کرده باشد و حالا با لای ملت ما با داری کند

>>>   جای بسیار تعجب است وقتی فرقه ای {۱۱} دوکندک تا دندان مسلح دارد چرا در سقوط کندوز وسرپل وفاریاب اعزام نمیشوندکه برای سرکوبی رعیت وملت ارسال ومردم ارام واسوده حال بلخ را تهدید مینماید؟این طور معلوم میشود که پروژه های خارجی ها یکی بعد دیگر در معرض تطبیق قرار میگیرد اوردن حکمتیار ودور ساختن جنرال دوستم وبرکناری عطا محمد نور واخیرا ارسال دوکندک تا دندان مسلح از فرقه ای ۱۱ و... همه باهم مرتبط میباسد گرچه یک روزگاری چندین فرقه با پشتی بانی نیروهای هوای بالای یک جبه ای کوچک حمله مینمود کاری را از پیش نمیتوانست ببرد حال مشکل اساسی این است که این دوکندک .افراد مظلوم ان نیز از همین ملت وافراد واشخاص نان اوران خانه ومجبور وبیچاره اند دو راه در پیش روی بلخیان قرار دارد یا بجنگد که اینمسکین ها وانسانهای مجبور ومظطر را ازبین ببرند ویا ارام باشند عکس العمل از خود نشان ندهند تا نقشه ای خارجی ها اجرا گردد در گذشته ها نیز میگفتند نیروهای مسلح کشور های جهان سوم فقط بخاطر سرکوب ملت های خودشان است نه از حراست حدود ومرزهای کشور واین گفته درینجا کاملا تطبیق میشود
تا جرگه ای قومی تشکیل میشود وتا ملت تصمیم میگیرد مزوران خارجی ها برنامه های خودرا کاملا تحکیم می بخشند وشاید این اوازه هم بخاطر تحریک پشتونها وسایر ملت علیه شمال باشد و .....
دور اندیش

>>>   اصل خبر حرکت دو کندک به طرف مزار است شما از ترس اعلان و جهت جلوګیری از طرف مردم تان خبر دیګر همرایش شریک ساختید

>>>   او ریس جمهور خوربرده ....>>> میدانی که درشمال نور نخواهد گزینه داشت

>>>   والی قانونی دولت است اگر عطا والی باشد قانونی است اگر دیگر نفر باشد غیر قانونی ؟عطا بسش نیست با ایقدر پول که غارت کرده است

>>>   غلام فاروق سروری
اتمری های کوهدامن جابجایی داعش را در فرزه ، قره باغ و جاهایی از بگرام به شورای امنیت در برابرپول وعده داده اند!

تورانیان
اتمری های کوهدامن، در قره باغ که یکی آن انور اوریاخیل است و سک های انور اوریاخیل همان زمین فروشانی اند، که نه شرف دارند، نه عزت دارند و نه ناموس.
بومیان و صاحبان اصلی قره باغ، مردمان روستاهای باغعارق، لنگر، کاریز، قره باغ بازار، استرغچ، باغ علم... می باشند و اوریاخیل، آکاخیل، داوودزی، لوگریها.... از ناقلین اند و اما با تاسف که آقای اوریاخیل و باند تروریست پرورش، به دنبال جابجایی تروریستان زیر نام ناقلین کوچی در زمین های بومیان قره باغ اند که به ویژه یک عده بی خاصیت های بیناموس از روستای باغعارق نادانسته یا دانسته با این پروژه و این تروریستان همکاری می کنند.

>>>   بنظر من ریس جمهور غنی احمدزی گرچه که خود خواه و قومگرا و معتصب عوام فریب است اما من فکر نمیکنم که دو کندک تا دندان مسلح را بخاطر جابجایی والی تعین شده جدید به ولایت بلخ اعزام کند چون میداند که جنگ خونین بین نظامیان اعزامی و مستقر در ولایت بلخ رخ میدهد و دیگر اینکه همه مردم ولایت بلخ در مقابله بر میخیزند و در تمام کشور مظاهرات گسترده در برابر چنین عمل نادرست برپا میگردد و چرا همین دو کندک تا دندان مسلح را در برابر دشمنان خاک و مردم ترورستان طالبان و داعشیان استفاده نمیکنند تا انها را نابود کنند و مردم را از شر ترورستان خلاص کنند .

>>>   وهين راهي
تحليل عميق ، دقيق و همه جانبه ،
اما من فكر ميكنم كه براي ارگ گزينه ي بهتر از عبدالله وجود ندارد حتا اكه عبدالله تمام پايگاه هاي مردمي ، سمتي ، حزبي و قومي خودرا از دست بدهد
بازهم ارگ نگهش ميدارد
چون رهبري ارك بدست چند تا مارگير است
مار گيران أرگ دندان هاي زهري عبدالله را كشيده اند و اين بي درد سرترين پوزيش براي ارگ است !

>>>   او مردم هوشیاری تان را از دست ندهید همه این ها شایعاتی بیش نیست نه دولت توانایی لشکر کشی دارد و نه هم استاد آماده مقابله!باهم مقابله نمی کنند.

>>>   همه اين جز لاف چيزي نيست، همان طوري كه اسماعيل خان را از صحنه راندند، و پهلوان دوستم را بار ها تبعيد نمودند، در بند كشيدن عطاء توسط ياران قديمش مانند دَاوُدَ هم بعيد از اجراءنيست، و عنقريب نوبت دور انداختن محقق، و صلاح الدين هم ميرسد، و علت عمده ضعف تاجيكان و هزاره ها و ازبك ها همانا بي اعتمادي داخلي خودشان است، چون اكثراً مردمان چكه چور بزرگي قوم را بزور غصب نموده و قدرت خدمت به وطنداران خود را چندان ندارند و هم تنها بفكر خود و فاميل خويش هستند، مردم به مرور زمان از اين تهكه داران قومي خسته شده اند، در غير آن هيچ وقت يك جمعيتي تاجك و مزاري در مقابل جمعيتي ، مزاري و تاجك ديگر قد علم نميكرد، همينطور ديگر اقوام متذكره. بايد بيدار شويد و از حقوق مسلم خود دفاع نمائيد.

>>>   مگر قره باغیان غیرت دفای از ملک و ناموس خود را ندارند.
پس بمبرند بهتر است.
یک بیسواد بهتر است از یک دبوانه

>>>   شایعات امروز واقعيات فردا!
تورانيان مى توانند!
جامی » هفت اورنگ » سلسلةالذهب » دفتر اول » بخش ۱۴۰
گفت او ترک هست من تاجیک
لیک داریم خویشی نزدیک
اوزبيک که از تخمه تور پسر فريدون تورکتبار است هميش دوست وفادار ايران بوده و است. پدر باتور غنى پشتون- افغان را رهبر خود خطاب کرد بخاطر وحدت وغنى در پشت اش خنجر زد و عبداله سرخه و سپيده (خپک زير بوريا) به نور بلخ خنجر زد و جمبوره ناصالح همانطور امین به تره کی نور بلخ را توصيف کرد.
خوانندگان گرامى به ياد دارند که رييس جاسوسکان در زير اشغال امريکا چى جانانه تعريف (بخوان تحريف) نور بامى را نکرد وگفت کنار برو ازولايت بلخ.

والى نامزد شده از سوى غنى گرچه تاجيک است ولى بدون تاج فقط "يک" اش باقى ماننده و آن مشکلات ناراحتىها و گرفتارى هاى روحى وروانى وعقلى وجسمى . هرکسى که درزبانشناسى و روانشناسى مدرک کارشناسى ارشد و ماسترى ودکترا مانند من نداشته باشد با چند آغاز سخن گفتن وحرکات ناآگانه اش در مى کنند که بالاخانه اين شخص بى چاره ضرب يا زخم خورده. اگر چه تاجيک عقل اش پسان آيد ولى همين آدم در انگلستان سکته مغزى کرده سکته مغزى وسکته قلبى هردو يک علت دارند و آن غلظت خون ويا کلوله شدن خون. يا انيکه در انگلستان تاج اش را کشيده و مغز شوى شده. غنى خود اش معلول است.
دلم به غنى سوخت که چقدر پشت غنى به ديوار رسيده .غنى چقدر بيچاره است که يک انسان آسيب ديده مغزى معلول را ولى تاجيک را به عنوان والى پسانور تعين کرده است.غنى قلدر است.
افغان ات گير و ستان از ما
تجزيه گزينه اصلى است

>>>   نبی جاغوری فردوسی این عصر است

>>>   این همه دروغ است. در --ون تمام آنها چوب زده خواهد شد که از امر غنی و امریکا سر باز زنند. ههه

>>>   دزدان شمالی روبه نزول و عدم است!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است