رفتار رییس جمهور در استعفای نور، دیکتاتورانه است
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۵۲    ۱۳۹۶/۱۰/۵ کد خبر: 143758 منبع: پرینت

حکومت بیشتر از اینکه به وحدت اقوام، وحدت احزاب، حفظ دموکراسی و وحدت افغانستان با کشورهای همسایه فکر کند به این فکر می کنند که چطور می تواند احزاب را با رکود مواجه کند و دموکراسی را در افغانستان خفه کند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، عبدالوالی نیازی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «فراخبر» در قضیه استعفای نور، رییس جمهور را دیکتاتور خواندده و رفتار وی را دیکتاتورانه و انحصارگرایانه می خواند و می گوید: درمورد استعفای نور قضیه اینگونه بود که عطامحمدنور به عنوان فردی از تیم مخالف شرایطی داشت که باید طرف مقابل آن را می پذیرفت و در صورت پذیرفتن آن شرایط وی استعفا می داد اما این شرایط برآورده نشد اما اشرف غنی و عبدالله استعفای وی را پذیرفتند.

این نماینده مجلس، رییس جمهور افغانستان را یکی از فاشیست ترین چهره های امروز افغانستان در حکومت های کشور می داند و می گوید: افراد نزدیک وی را هم می بینیم. اینها بیشتر از اینکه به وحدت اقوام، وحدت احزاب، حفظ دموکراسی، وحدت افغانستان با کشورهای همسایه فکر کنند به این فکر می کنند که چطور می توانند احزاب را با رکود مواجه کنند و دموکراسی را در افغانستان خفه کند. به این دلایل بود که زمینه را طوری ساختند که همانطور که امروز جمعیت اسلامی را به عنوان یک حزب مقتدر و پر نفوذ، توانا و با امکانات زمینگیر کردند شما متوجه باشید که تا چند روز دیگر احزاب دیگری را هم با این سرنوشت مواجه می کنند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
عطا
نظرات بینندگان:

>>>   دیکتاتورانه نی خیر دخترانه باشه

>>>   بیچاره انجنیر داوود بر چند ماه والی بلخ بودن همه چیزش را از دست داده حتی انرژی گپ زدن ندارد نمیدانم که چطور میخواهد والی بلخ زیبا باشد .خودش اقرار میکند که از پیشانی تا پا زخمی است .اما موهایش را خوب سیاه رنگ کرده ههههههههههه

>>>   Amirzada
چرا ارگ در جنگ قدرت بلخ را بحیث قربانی انتخاب کرد؟

ارگ به کانون توطئه، جنایت و خلق بحران در راستای سیاست حذف و تمامیت خواهی و انتقال خشونت از جنوب به شمال و تشدید رقابت های سیاسی میان آمریکا و روسیه تبدیل شده است.
واقعیت اینست که تیم تمامیت خواهان در تحت رهبری اشرف غنی در سومین سال حکومتشان تقریبا تمام ولایات و محور های قدرت اقتصادی، سیاسی و نظامی را در دست دارند. ولی بلخ یگانه ولایت خارج از زیر فرمانروایی شان قرار دارد.
به باور این قلم استراتیژیست های ارگ در سر نگونی والی بلخ ۵ هدف عمده را تعقیب می کنند :
۱) معادله قدرت در حکومت وحدت ملی را از طریق سیاست حذف تغییر بدهند و بلخ را زیر سلطه فرمانروایی خود بیاورند.
۲) شرایط را به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۹ به نفع خود آماده سازند.
۳) تعادل نفوس را از طریق جابجایی ناقلین جدید از پاکستان به ضرر مردم بومی شمال در راستای سیاست بر تری طلبی قومی تغییر بدهند. این در حالیست که در ۱۶ سال اخیر نفوس کابل واطراف آن، پروان، بغلان، تخار و قندوز در نتیجه جابجایی ناقلین جدید به ضرر مردم بومی به شدت تغییر خورده است. چنانچه از سالنگ شمالی تا دروازه بلخ ،تقریباً همه زمین، باغ، منابع آب و معادن بدست طالبان و ناقلین جدید افتیده است. اما در ۱۶ سال اخیر این سیاست در قلمرو بلخ معروف به امپراطوری استاد عطا کمتر اتفاق افتیده است.
۴) سیاست حسادت و انتقام از بلخیان بخاطر امنیت نسبی، شگوفایی تجارت و باز سازی در مقایسه به ولایات جنوب انگیزه دیگری بحران آفرینی در بلخ است. به بیان دیگر بلخ در میان جزیره وحشت افغانستان، بهشت آرامش و شگوفایی به حساب می آید. مطابق به دوکتورین تعصب و حسادت غنی بلخ نیز باید در آتش نفاق و خشونت مثل جنوب بسوزد تا عدالت بر قرار شود.
۵) بلخ از لحاظ موقعیت استراتیژیک و با توجه به یورش طالبان و داعش بر شمال کشور در چهارچوب رقابت های قدرت های بزرگ جهانی و منطقوی نیز مورد توجه قرار دارد. والی بلخ یکی از موانع عمده درین راستا به حساب می آید.
روی تصادفی نیست که نه تنها بلخ در کانون توجه دوستان و دشمنان داخلی آن قرار گرفته است ، بلکه جامعه جهانی بویژه همسایگان و قدرت های جهانی نیز حوادث بلخ را دنبال می کنند.

>>>   روزی حامد کرزی در یک مجلس خصوصی که مرا با خود داشت خطاب به استاد ربانی کرد و گفت استاد شما شکایت دارید که از قدرت کنار زده شده اید در حالیکه نفوذ تاجیکها در بیروکراسی دولت من بالاتر از شصت درصد است. استاد با تبسم بسیار معنی دارگفت اینها را شما شامل کار نساخته اید اینها صاحب خاک اند و حتمی نیست که هر تاجیک جمعیتی باشد. شما در تلاش حذف فکر سیاسی ما استید که میخواهیم قدرت منصفانه توزیع گردد مبارزه ما بخاطر ازدیاد مامورین تاجیک تبار نیست.

>>>   اشرف غنی که تنها ریس جمهور ارگ است میخواهد مانند رهبران دیگر فاشیزم پوزش به خاک مالیده شود ۲۶۰ سال است پشتون بدون کدام مرام یا هدف کرسی حکومت را به عنواین مختلف در سلطه خود قبضه کرده است آنهم به کمک خارجی ها و متجاوزین ای کاش اینها همت میداشتند تا حد اقل مردم خودرا به فرهنگ فعلی انسانی برابر میساختند تا ما بالایشان افتخار میکردیم اما اینها باعث بدنامی خاک ما شده اند.

>>>   عمر فاشیسم قبیله کوتاه است. هر قدر بیشتر سرعت بگیرند همانقدر زود تر....

>>>   رئیس جمهور بیست فیصد سهم داشت هشتاد فیصد کار آن مار است همان که یکسال پیش کژدم بود حالا مار شده یکسال بعد اژدها

>>>   چرا در مذاکرات استعفا شرط باشد ؟
ازین معلوم است که خارجی ها بالای عبد الله وغنی فشار اورده بودند به هر صورت که میشودنور را که ظاهرا ازمجاهدین ودارای عقیده ای اسلامی است از حکومت تکنوکرات وبی دین خود دور سازند واورا نیز ماننداسما عیل خان وسیاف و... بیرون از خکومت نچهدارند با این کار از یکسو برنامه ای انها برای لایک سازی حکومت تطبیق میگردد واز سوی دیگر یک مانع بزرگ را از پیش روی خالصا داعش سازی شمال دور میسازند ازینرو اگر نور استعفا میداد ویا نمیداد به یک بهانه ای اورا از صحنه حذف مینمودند
وقتی قرار باشد که داعش را در شمال انتقال داده وپروگرامهای خودرا هرچه که هست به منصه ای اجرا گذارند دیگر بودن عطا ودوستم وسایر موانع برایشان مزاحمت بوده به هر بهانه ای انها را کنار بگذارند برای یکی ایشچی را دلیل میگسیرند ودیگری را استعفای مشروطش را قبول میکنند وهرکه را به یک بهانه ای به دور می اندازندتا پروگرامها وبرنامه های خودرا فارغ از دغدغه ها وتشویش به پیش ببرند
درین میان غنی وکرزی وعبدالله هیچ تقصیری ندارند تنها اوامر مقامات بالا را اجرا مینمایند اینها همه دست هاشان بسته واراده هاشان سلب میباشد هیچ گونه اراده واختیار از خود ندارندحال سرنوشت ملت وکشور بدست بیرونی ها افتیده وکشور عزیز اشغال گردیده وبهر شکلی که شده ما باید تابع سیاست خارجی ها سیر نمایم ودیگر مخالفت وممانعت ها مفید فایده نبوده واین امر را جناب نور وجمعیت هم نیک میدانند ظاهرا کمی از خود مقاومت نشان میدهند تا نزد ملت ابروی شان نریزد وگرنه به قول استاد محقق مقاومت فایده ندارد مانند ان دخترک که ازمادرش مشوره گرفته بود مادر در جواب گفت بچیم خواسته باشی ویاخیر شوهر کار خودرا میکند بهتر است به رضا ورغبت تسلیمش شوی
لالی ازننگرهار

>>>   غنی فاشیست نه بلکه یک یهودی است و هر کس این شخص را از بین ببرد راسا در جنت می رود زیرا غ دوست و بازوی کفر است و کسیکه با کفر دوستی داشته باشد کشتنش روا است
دیده شود که کدام خو شبخت این شخص را از بین می برد

>>>   Moradian
چند نمونه یی کار کرد های خود و عبدالله را برای مردم تذکر بدهید اقای غنی که به کار های بعدی تان مردم امید داشته باشند ، البته به جز از از دیاد تعصبات قومی و مذهبی ، بیشتر شدن فساد ، کم شدن توان اقتصادی مردم ، بجان هم انداختن مردم به گونه های مختلف ، بی نظمی در ادارات ، نها دینه شدن فرهنگ سرپرستی، انحصار قدرت و ،...، و ده ها و صد ها مثال دیگر . اینها ها کار های است که تو و عبدالله فیشنی انجام داده آید. بقیه یی عمر حکومت تان نیز به همین ترتیب خواهد گذشت....

>>>   غنی در عمرتان قلم تان همت تان. برکت ملت همرایت است این دزدان و خاک فروشان و .....فروشان را تا سرحد لایه تنهایی بدوانید این دشمنان سرخم افغانستان.

>>>   رفتار رییس جمهور در استعفای نور، موافقانه است
شير مادر برايش حلال


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است